حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاراگاه بازی: Easter Eggهای سیستم عامل اندروید، از نان زنجبیلی تا مارشملو

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

نوبتی هم باشد، نوبت به کاراگاه بازی روز جمعه می‌رسد. اگر یادتان باشد، در قسمت گذشته، نگاهی داشتیم به ۸ مورد که سیمپسون‌ها به شکل جالب و عجیبی، آینده را پیش‌بینی کرده بودند. حال تصمیم گرفته ایم که در این قسمت، قصد داریم که Easter Egg‌های مربوط به سیستم عامل اندروید را بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید، گوگل علاقه جالبی به مخفی کردن برخی نکات جالب در سیستم عاملش را دارد و یکی از این موارد، ظاهر شدن یک Easter Egg با چند بار ضربه زدن بر روی نسخه اندروید است. در ادامه قصد داریم که تمامی Easter Egg‌های این چنینی سیستم عامل اندروید را در یک جا جمع آوری کنیم. مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

 اندروید ۲٫۳ – نان زنجبیلی

80

اولین باری که شاهد این سبک از  Easter Egg‌‌ ها در سیستم عامل اندروید بودیم، مربوط به نسخه محبوب ۲٫۳ یعنی نان زنجبیلی می‌شود. مانند تمام نسخه‌های اندروید، برای دیدن این  Easter Egg‌ باید به بخش تنظیمات رفته و روی نسخه سیستم عامل چند بار ضربه بزنید. ناگهان یک نقاشی جالب توجه بر روی صفحه ظاهر می‌شد. در این تصویر شاهد یک اندروید خوشحال هستیم که دست در دست نان زنجبیلی زامبی صفت در میان چند زامبی دیگر قرار گرفته است! به جرئت می‌توان گفت که این یکی از متفاوت‌ترین  Easter Egg‌های گوگل در سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود.


اندروید ۳٫۰ – شانه‌ عسلی

 81

در روزگاری که اپل با نسل اول و دوم آیپد خود در بازار جولان می‌داد، گوگل با سیستم عامل اندروید ۳٫۰ مخصوص تبلت‌ها وارد عرصه رقابت شد؛ هرچند که این نسخه اصلا به محبوبت آنچنانی نرسید و به سرعت فراموش شد! Easter Egg‌ این نسخه، یک اندروید آبی رنگ بود که به شکل یک زنبور عسل درآمده بود. در پس زمینه نیز یک تصویر آبی با هاله‌ای متحرک قرار گرفته بود که جلوه زیبایی داشت. جالب ترین بخش این  Easter Egg‌، ظاهر شدن پیام REZZZZ در پایین صفحه بود!


اندروید ۴٫۰ – بستنی نانی

 82

برخلاف نسخه قبل، اندروید ۴٫۰ یا همان بستنی نانی توجه بیشتری از کاربران را به سوی خود جلب کرد، چراکه در آن تغییرات ظاهری مهمی ایجاد شده بود. شاید بد نباشد یادآوری کنیم که برخی تلفن‌های هوشمند مانند گلکسی اس ۳ با این نسخه از اندروید روانه بازار شدند. Easter Egg‌ این نسخه برخلاف نسخه‌های قبلی، کمی متحرک‌تر طراحی شده بود! هنگامی که روی نسخه اندروید ضربه می‌زدید، یک اندروید با بدنی از جنس بستنی نانی بر روی صفحه ظاهر می‌شد. این اندروید کمی حالت “نقاشی” مانندی داشت که برایمان جالب بود. اما Easter Egg‌ در اینجا تمام نمی‌شود. هنگامی که انگشت خود را بر روی این اندروید نگه می‌داشتید، این اندروید بزرگ و بزرگتر می‌شد، تا جایی که به یک صفحه آبی پر از اندروید‌های پرنده منتقل می‌شدید!


اندروید ۴٫۱ – آبنبات ژله‌ای

83

اندروید ۴٫۱ از نظر برخی، یک انقلاب به تمام معنا بود! چراکه گوگل در این نسخه، بیشتر بر روی عملکرد و روان بودن تجربه کاربری تمرکز کرد که نتیجه آن کاملا مثبت بود. نکسوس ۷ اولین دستگاهی بود که با این نسخه از اندروید روانه بازار شد و هنوز یکی از محصولات دوست‌ داشتنی گوگل به شمار می‌رود. برای دیدن Easter Egg‌ این نسخه، بازهم باید روند همیشگی را دنبال کنید. پس از آن به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که درآن پر از آبنبات‌های ژله‌ای خندان بود و می‌توانستید آن ها را به هر سمت و سویی پرتاب کنید! Easter Egg‌ اندروید ۴٫۲ و ۴٫۳ نیز دقیقا به همین صورت بود.


اندروید ۴٫۴ – کیت کت

84

این نسخه یکی از Easter Egg‌‌های جالب توجه را در خود دارد. هنگامی که به صفحه دیدن Easter Egg‌ می‌رفتیم، یک کلمه بزرگ K در وسط صفحه نمایان می‌‌شد که با ضربه زدن روی آن، این کلمه به دور خود می‌چرخید. با نگه داشتن انگشت خود بر روی این کلمه، یک صفحه قرمز ظاهر می‌شد که در وسط آن، عبارت اندروید با سبک لوگوی کیت کت ظاهر می‌شد و زیر آن، نسخه اندروید نوشته می‌شد. اما اگر دوباره بر روی آن ضربه می‌زدید، صفحه‌ای پر از کارت‌های رنگارنگ دیده می‌شد که درآن کارت‌ها، نماد اندروید‌های سابق را می‌دیدیم!


اندروید ۵٫۰ – آبنبات چوبی / اندروید ۶٫۰ – مارشملو

85

به مرکز تغییرات عمده طراحی خوش آمدید. گوگل در این نسخه، توجه ویژه‌ای به طراحی سیستم عامل داشت که در آن نیز موفق عمل کرد، هرچند که تغییرات عمده نرم افزاری در نسخه‌های بعدی انجام شد. Easter Egg‌ این نسخه اندروید شباهت به بازی اعتیادآور Flappy Bird داشت. در این Easter Egg‌، شما باید یک اندروید را از میان آبنبات چوبی‌های بزرگ هدایت می‌کردید که کار ساده‌ای هم نبود! در اندروید ۶، این Easter Egg‌ کاملا آشنا بود، با این تفاوت که این بار باید این اندروید را از بین مارشملو‌های بزرگ هدایت می‌کردید! البته فراموش نکنیم که قبل از ظاهر شدن این بازی در این دو سیستم عامل، یک آبنبات چوبی بزرگ و یک مارشملوی تخت نیز بر روی صفحه ظاهر می‌شد!


یک چیز دیگر … اندروید ۷٫۰ – نوقا

فکر نکنید که جدیدترین نسخه اندروید را فراموش کرده‌ایم. در اندروید نوقا، با ضربه زدن بر روی نسخه اندروید، عبارت بزرگ N در میان صفحه ظاهر می‌شود. حال اگر انگشت خود را بر روی این N  بزرگ نگه دارید، سر یک گربه در پایین صفحه ظاهر می‌شود! گوگل در نوار نوتیفیکشن خود هم این گربه را قرار داده است! با انتخاب این گزینه در نوار نوتیفیکشن، یک پنجربه کوچک در میان صفحه باز می‌شود که در آن تصویر لقمه‌های غدا، ماهی، مرغ و یک دونات دیده می‌شود! با انتخاب هر گزینه، آن مورد به نوار نوتیفیکشن شما منتقل می‌گردد. درنهایت با مراقبت از آن، پیامی برای شما منتشر می‌شود که گربه شما اینجاست! سپس می‌توانید برای آن نامی انتخاب کنید و به او تا ابد غذا دهید!86

نوشته شده توسط حسین میرنژاد

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

کاش میشد easter eggاندروید ۷ رو رو گوشیم تجربه کنم 😥
ممنون آقای میرنژاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs