حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

علت عدم عرضه به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ برای اکسپریا زد ۳ مشخص شد

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت ژاپنی سونی، هفته گذشته، به‌طور رسمی گوشی‌های هوشمندی که به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ را دریافت خواهند کرد؛ اعلام نمود. با این‌حال و در نهایت تعجب، شرکت سونی رسماً اعلام کرد که  نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت یعنی اکسپریا زد ۳ منتشر نخواهد شد. در آن زمان، شرکت سونی، علت عدم‌ عرضه به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ را برای این گوشی اعلام نکرد اما به‌تازگی، یکی از توسعه‌دهندگان سونی، علت این موضوع را توضیح داده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

به‌‎تازگی، Ola Olsson، یکی از توسعه‌دهندگان سونی، اعلام کرده است که اکسپریا زد ۳ به دلیل دو مورد، نمی‌تواند به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ را دریافت نماید؛ به دلیل یک موضوع فنی و “برخی از محدودیت‌های پلت‌فرم که پیش‌بینی نشده بود”، سونی نتوانست پنجمین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان را برای گوشی‌های اکسپریا زد ۳ منتشر نماید. به همین جهت و به دلیل عدم عرضه آخرین نسخه این به‌روزرسانی، سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ برای اکسپریا زد ۳ منتشر نخواهد شد و کاربران، نمی‌توانند به صورت رسمی، گوشی‌ هوشمند خود را به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، به‌‍روزرسانی نمایند.

قبل از اینکه سونی، پنجمین نسخه پیش‌نمایش به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ را بتواند برای اکسپریا زد ۳ منتشر نماید؛ شرکت گوگل، مشخصات لازم را برای دریافت به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید، به‌روزرسانی نمود و به همین جهت، محصولات بسیاری، نمی‌توانند به صورت رسمی، به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ را به طور رسمی و از طریق آپدیت عرضه شده توسط شرکت سازنده، دریافت نمایند. برای دریافت به‌‎روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰، باید تراشه دستگاه شما از Vulkan یا OpenGL ES 3.1 پشتیبانی نماید اما همان‌طور که مشخص است، محصولات عرضه شده با تراشه اسنپدراگون ۸۰۰ و ۸۰۱، چنین قابلیتی ندارند.

به همین جهت، شرکت سونی در نهایت مجاب شد تا به‌روزرسانی اندروید نوفا ۷٫۰ را که بسیاری برای دریافت آن لحظه‌شمار می‌کنند؛ برای گوشی اکسپریا زد ۳ ارائه ندهد. بنابراین، تنها گوشی‌های اکسپریا زد ۳ پلاس، اکسپریا زد ۴، اکسپریا زد ۵، اکسپریا زد ۵ کامپکت، اکسپریا زد ۵ پریمیوم، اکسپریا ایکس، اکسپریا ایکس Performance، اکسپریا XA و اکسپریا XA اولترا، می‌توانند به اندروید نوقا ۷٫۰ به‌صورت رسمی توسط شرکت سازنده، به‎روزرسانی شود.

از جمله قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل اندروید ۷٫۰، می‌توان به بهبود قابلیت “Doze ” و تقسیم صفحه‌نمایش برای استفاده از چند برنامه به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد. هم‌چنین، پیش‌تر در ترنجی خواندید که قابلیت جدید اندروید نوقا ۷٫۰، منبع نصب برنامه‌ها را نشان می‌دهد. جزئیات تازه‌ای در بخش «اطلاعات برنامه یا App info» وجود دارد که نشان می‌دهد برنامه به‌صورت مستقیم از فروشگاه گوگل‌پلی نصب شده یا کاربر، از وب‌سایت‌ها جانبی برای دریافت برنامه مدنظر خود اقدام کرده است.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Sony-claims-its-not-at-fault-for-not-releasing-Android-7.0-Nougat-for-Xperia-Z3_id84749″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shahryar

:scratch: خدا به زد ۳ دارا صبر بده ?

Mostoul

هنوز مشخص نکرده کی واسه گوشیهاش منتشر میکنه ؟؟ فک کنم طرفای بهمن و اسفند بده بیرون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی