حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خبری از نام نکسوس در گوشی‌های Sailfish و Marlin نخواهد بود؛ گوگل از نام جدید استفاده خواهد کرد

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

با توجه به گزارش جدیدی که از اندروید سنترال منتشر شده، گوشی‌های جدید گوگل که توسط اج‌تی‌سی تولید می‌شوند، دارای نام نکسوس نخواهند بود. به‌همین دلیل، دو گوشی Marlin و Sailfish اچ‌تی‌سی با نام جدیدی که گوگل اعلام می‌کند، عرضه خواهند شد. این اولین شایعه‌ای نیست که می‌گوید گوشی‌هایی که امسال از سوی گوگل عرضه می‌شوند، دارای نام نکسوس نخواهند بود. در حال حاضر جزئیات بیشتری در این مورد، از منابع تایید نشده منتشر شده است. در ادامه همراه ترنجی باشید.

گفته می‌شود که گوشی‌های اچ‌تی‌سی Marlin و اچ‌تی‌سی Sailfish، با ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته‌ی جدیدی و یک رابط‌کاربری جدید برای سیستم‌عامل اندروید عرضه خواهند شد. همان‌طور که می‌دانید، کاربران نکسوس از علاقه‌مندان به استفاده از اندروید با تجربه‌ی خالص و رابط‌کاربری اختصاصی گوگل برای این دستگاه‌ها هستند و وجود یک رابط‌کاربری جدید با ویژگی‌های پیشرفته، می‌تواند تجربه‌ی جدیدی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. به‌همین دلیل، گوگل تصمیم گرفته است تا گوشی‌های خود را نام جدیدی معرفی کند و دیگر خبری از نکسوس نیست.

در چند هفته‌ی گذشته، شاهد تصاویر لو رفته از رابط‌کاربری جدید نکسوس بودیم که به طرح‌های مختلف رنگی، طرح جدید برای دکمه و برنامه‌ی تنظیمات جدیدی در مقایسه با رابط‌کاربری اصلی عرضه شده برای اندروید ۷.۰ نوقا مجهز شده بود. هنوز میزان سفارشی‌سازی اندروید گوگل در دو گوشی جدید این شرکت که توسط اچ‌تی‌سی تولید می‌شوند، نامعلوم است اما شایعه‌ها نشان می‌دهند که گوگل قصد دارد تا گوشی‌های جدید خود را از گوشی‌های دیگر اندرویدی، متمایز سازد و آن را با ویژگی‌های پیشرفته‌ای عرضه کند.

در صورتی که این گزارش درست باشد، خبری از نام اچ‌تی‌سی بر روی این دو گوشی جدید اندرویدی نخواهد بود. در حال حاضر، نام جدید گوگل که بر روی این دو گوشی جدید وجود خواهد داشت، هنوز نامعلوم است. در روزهای آینده، شاهد انتشار جزئیات بیشتری درباره‌ی Marlin و Sailfish خواهیم بود.

زمانی که گوگل، اولین گوشی نکسوس را با نام نکسوس وان (Nexus One) اچ‌تی‌سی در دسامبر سال ۲۰۰۹  عرضه کرد، این دستگاه، اولین گوشی بود که تجربه‌ی خالصی از سیستم‌عامل اندروید را برای کاربر به ارمغان می‌اورد؛ نسخه‌ای که بر روی آن قرار داشت، همان نسخه‌ای بود که در اختیار تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی قرار می‌گرفت. در سال‌های بعد از آن، گوگل این فلسفه را با دستگاه‌های نکسوس جدید خود حفظ کرده است؛ هر چند این شرکت، به‌تدریج از تعدادی ویژگی نرم‌افزاری عالی و پیشرفته برای سری نکسوس معرفی کرد.

در حال حاضر، با اینکه معلوم نیست آیا گوگل برای همیشه نام نکسوس را از دستگاه‌های خود حذف خواهد کرد یا خیر، قطعا بسیاری از کاربران و طرفداران، امیدوار هستند تا این اتفاق نیفتد و گوگل همچنان از نام نکسوس برای گوشی‌ها و دستگاه‌های دیگر خود استفاده کند. این گزارش می‌گوید که این تولیدکننده‌ی دستگاه‌های اندرویدی، همچنین دو ساعت‌هوشمند Android Wear (با نام احتمالی Angelfish و Swordfish) را با نام گوگل تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهند کرد.

بهتر است تا انتشار جزئیات بیشتر در این مورد در روزهای آینده صبر کنیم. نظر شما چیست؟ آیا گوگل، نام نکسوس را از روی دو گوشی جدید خود حذف خواهد کرد؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Report-the-HTC-made-Sailfish-and-Marlin-to-drop-the-Nexus-name-will-debut-a-new-Google-brand_id84710″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostoul

کاش این کارو نکنه ، اسم نکسوس خیلی قشنگتر از هر اسم دیگه ایه

SAWANA

بله نکسوس که من اغلب نکسوز تلفظش میکنم اسم زیباییه. و گوگل میتونه با چسبوندن یک حرف محدوده‌ی نامگذاریو بیشتر کنه. مثل قبل.

Darkgroom

صفحشو کوچیک نکنه (از ۵٫۷ نکندش ۵٫۵) هرچی دوست داره بزاره اسمشو 😐

alireza-asol

من بعد از این که کلیپ teardown گوشی htc 10 رو دیدم حالم از htc به هم خورد!
خودتون ببینید با بقیه گوشی ها مقایسه کنید!
نمیدونم چرا گوگل نکسوس ها رو داد به htc
https://www.youtube.com/watch?v=LdQ3nRAaafM
https://www.youtube.com/watch?v=foSVoUJjyzM

REZA

داداش شما حالت خوبه؟!اصن ویدیو چیزی داشت ک از اچ تی سی متنفر شی؟کیفیت ساخت بالای گوشی و متوجه شدی تو ویدیو؟؟
گوگل پر از ادمایی که سر رشته دارن تو این زمینه ها شما هم اگه خیلی حالیته بفرما استین بزن بالا برو کمک گوگل.

alireza-asol

داداش شما مثل این که کلا انگلیسی بلد نیستی!
طرف چند بار توی ویدیو گفت قدرت پایین مهندسی اچ تی سی!
گفت پر از سیم هستش و همه چی با سیم وصل شده!
برای نگه داشتن برد ها همه جا چسب زدن.
jerryrigeverything هم پایینش کامنت داده چرا همچین چیزی ساختن!

مثل این که کلا ندیدی ویدیو رو خخخخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی