حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایفا ۲۰۱۶: نگاه نزدیک به سامسونگ Gear S3 مدل‌های کلاسیک و پیشرو با صفحه و باتری بزرگ‌تر از راه رسیدند

نوشته

7 سال قبل | 7 دیدگاه | مطالب ترنجی

در IFA سال گذشته ساعت‌های هوشمند سامسونگ با معرفی Gear S2 و Gear S2 کلاسیک دایره شکل شدند و این حرکت موارد بسیاری را همراه خود داشت. به‌جز طراحی جدید و دوست‌داشتنی این شکل دایره‌ای بیشتر از قبل شبیه به ساعت‌های مچی سنتی شد و خانواده‌ی Gear S2 همچنین از روش ارتباطی تازه‌ای در میان گجت های پوشیدنی بهره می‌برد که نرم‌افزار Tizen و کنترل چرخشی از طریق لبه‌ی این ساعت بود. حالا در IFA 2016 این راه ادامه دارد و نوبت به نسل بعدی از ساعت‌های هوشمند گرد سامسونگ رسیده: معرفی می‌کنیم Gear S3 پیشرو و Gear S3 کلاسیک، حالا با ترنجی همراه باشید تا برای اولین بار باهم از نزدیک نگاهی به این محصول بیاندازیم.

هردو مدل جدید ساعت سامسونگ از طراحی بسیار مشابه با نسل قبلی خود بهره می‌برند البته خلاقیت‌های جدید هم در آن‌ها به کار گرفته‌شده است. سامسونگ در طراحی ظاهر این ساعت با طراح مشهور Yvan Arpa همکاری کرده است و طراح هنری Arik Levy نیز در زمینه‌ی بند و صفحه‌ی این ساعت همکاری داشته است. به‌علاوه سامسونگ از نظرات کاربران بسیاری در مورد Gear S2 و کمبودهای آن‌هم بهره گرفته و بر روی عنصر مقاومت در این ساعت، عمر باتری و توانایی‌های صوتی آن تمرکز ویژه گذاشته است.

Gear S3 هم مانند Gear S2 دارای گواهینامه IP68 بوده و در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است علاوه بر این در طول سال گذشته سامسونگ بر روی مقاومت حرارتی ساعت هوشمند خود نیز کارکرده و حالا شما می‌توانید با خیال راحت حتی در سونا نیز از ساعت هوشمند خود استفاده کنید و نگران عملکرد آن نباشید.

7

اندازه باتری این محصول از ۲۵۰ به ۳۸۰ رسیده است و باوجوداینکه عمر باتری بستگی به میزان استفاده‌ی هر فرد دارد اما کاربران می‌توانند یک روز شارژ بیشتر را با یک‌بار شارژ کردن تجربه کنند و درمجموع طول عمری بین ۳ تا ۴ روز را خواهد داشت. در کنار حالت ذخیره‌ی انرژی که عملکردهای غیرضروری را محدود می‌کند تا عمر بیشتر باتری را برای شما فراهم کند، یک حالت سخت گیرانه تر هم وجود دارد که وقتی باتری به زیر ۵ درصد می‌رسد فعال‌شده و به شما امکان می‌دهد تا ده ساعت دیگر از ویژگی ساعت این گوشی استفاده کنید و طبیعتاً در این حالت بسیاری از ویژگی‌های هوشمند ساعت غیرفعال می‌شوند. صفحه‌ی همیشه روشن تقویت‌شده در این ساعت کمک می‌کند تا علاوه بر عمر بیشتر همیشه از صفحه رنگی بهره‌مند باقی بمانید.

شما با Gear S2 همیشه می‌توانستید پخش موزیک از گوشی هوشمند خود را کنترل کنید درحالی‌که با Gear S3 می‌توانید با خود این ساعت موزیک پخش‌کنید، سامسونگ میکروفون و اسپیکر را در این ساعت تعبیه کرده (در S2 این امکان فقط در زمان مکالمه برای شما در دسترس بود). حدوداً ۲ گیگابایت از ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این ساعت برای ذخیره‌ی موسیقی در اختیار شماست که این مقدار یعنی تعداد نسبتاً زیادی موسیقی، در ضمن صدای بلندگوهای این ساعت اگرچه در حد و اندازه‌ی یک کنسرت موسیقی نیست اما باید به شما بگوییم از بلندی صدای آن به‌عنوان یک ساعت هوشمند شگفت‌زده شدیم.

10

سامسونگ امکان پرداخت موبایلی را هم به این ساعت اضافه کرده و حالا می‌توانید با Gear S3 از طریق NFC و حالت تقلید کارت که درگوشی‌های سامسونگ هم موجود است با Samsung Pay هزینه‌های خود را پرداخت کنید. پشتیبانی از پرداخت با این ساعت‌ها امسال در آمریکا آغاز خواهد شد.

درزمینهٔ نرم‌افزاری نیز از زمان عرضه‌ی Gear S2 هم پیشرفت زیادی صورت گرفته و حالا با معرفی Gear S3 علاوه بر مجموعه‌ی زیادی از نرم‌افزارهای موجود سامسونگ قول داده که تعداد برنامه‌ها به‌زودی به ۱۰۰۰۰ برنامه در این مجموعه برسد.

سنسورهای شمارش ضربان قلب، ارتفاع‌سنج و فشارسنج دوباره به این ساعت بازگشته‌اند و در کنار آن‌ها Gear S3 سیگنال GPS را هم دریافت خواهد کرد تا شما بتوانید مسیر خود را هنگام ورزش دنبال کنید.

سامسونگ همراه با این ساعت مجموعه‌ی متنوعی از بندها را نیز عرضه خواهد کرد از چرم گرفته تا پلاستیک؛ علاوه بر بندهایی که خود این شرکت برای Gear S3 تولید خواهد کرد سامسونگ از طراح‌های گوناگون نیز خواسته تا بندهای مخصوص به خود را برای این ساعت هوشمند طراحی کنند. Gear S3 پیشرو با دو بند سیلیکونی در دو سایز کوچک و بزرگ درون جعبه عرضه خواهد شد، درحالی‌که مدل کلاسیک با بند چرمی درون جعبه به فروش می‌رسد. اندازه‌ی استاندارد ۲۲ میلی‌متری این بندها همچنین به کاربران اجازه می‌دهد از هر بند دیگری که این اندازه را دارد نیز بر روی این ساعت استفاده کنند.

4

هردو مدل Gear S3 اندازه‌ی یکسان داشته و از فولاد ضدزنگ ساخته‌شده‌اند، اما مدل پیشرو کمی سنگین‌تر بوده و ۶۲ گرم وزن دارد درحالی‌که مدل کلاسیک ۵۲ گرم می‌باشد. هردوی این مدل‌ها از Gear S2 که ۱۱٫۴ میلی‌متر بود، ضخیم‌تر هستند و ۱۲٫۹ میلی‌متر قطر دارند. لبه‌ی دندان داری که در Gear S2 کلاسیک هم شاهد آن بودیم مجدداً مورداستفاده قرارگرفته، هرچند که هرکدام از این دو مدل لبه‌های کمی متفاوتی نسبت به هم دارند. درمجموع طرح Gear S3 پیشرو کمی تیره‌تر است ولی مدل کلاسیک از رنگ نقره‌ای فلزی بهره می‌برد.

اندازه‌ی صفحه در این ساعت تنها کمی بزرگ‌تر شده و از ۱٫۲ به ۱٫۳ اینچ رسیده اما تغییری در رزولوشن تصویر و نوع پنل صفحه ایجاد نشده و همچنان از صفحه‌نمایش AMOLED 360 در ۳۶۰ ساخته‌شده است و مهیج‌تر از همه این‌که نمایشگر Gear S3 حالا با شیشه گوریلا گلس جدید SR+ که همین امروز به شما معرفی کردیم محافظت می‌شود.

11

پیشرفت‌های نرم‌افزاری هم در این ساعت وجود دارد ازجمله می‌توان به برقراری تماس اضطراری با تنها فشردن ۳ بار پشت سر هم کلید برگشت این ساعت از طریق گوشی جفت شده با آن با هر شماره‌ای که خودتان قبلاً تعیین کرده باشید اشاره کرد و همچنین در مورد روش نوشتن نیز حالا باوجود میکروفون هم می‌توانید از امکان text-to-speech استفاده کنید و هم تک‌تک حروف روی صفحه دنبال کنید. ویژگی‌هایی شبیه به این آخری ممکن است چون ارتباطی با پیشرفت سخت‌افزاری Gear S3 ندارد در چند ماه آینده برای S2 نیز عرضه شوند.

سامسونگ فروش Gear S3 را برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی کرده است. مدل کلاسیک Gear S3 با امکان برقراری ارتباط از طریق بلوتوث عرضه می‌شود درحالی‌که کمی بافاصله مدل پیشرو با امکان استفاده از LTE نیز ارائه خواهد شد. حتی باوجود پیشرفت‌های سخت‌افزاری این ساعت سامسونگ تصمیم دارد Gear S2 را نیز همچنان در بازار نگه‌داشته و در کنار این مدل جدید به فروش برساند.

6[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-Gear-S3-smartwatch-launches-with-longer-battery-life-and-internal-speaker-Hands-on_id84779″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
B.chalton

سامسونگ برندی بدون ایراد،بهترین ها با سامسونگ،فصل چیدن محصولات سامسونگ در باغ زندگی.

Mordred-Ox

خداییش اخبار جدید نوت ۷ رو خوندی؟
خداییش خودت از حرفای الانت خندت نمیگیره؟
من به کسایی که واسه عشقشون شعر میخوندن میگفتم خل
حالا…رفقا قیامت نزدیکه اینم از علائمش

Mordred-Ox

دم اونایی که بهت لایک دادن گرم

Mordred-Ox

دم اونایی که بهت لایک دادن گرم
گوشیاشونو گارانتی کردی که بهت لایک دادن؟

MR.EXCEPTIONAL

:yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
شروع کرد … عاشقتم ینی

☆dani☆

ساعت زیبایی هست طراحیش واقعا خوبه امکانات فوق العاده ایی داره تو زمینه ی امارت واچ یکی از بهترین هاست ولی خب هر چقدر خوب باشه فعلا امکانات در اون حد نیست که من رو از گوشی بی نیاز کنه ولی همین زیباییش آدم رو برای خریدنش وسوسه میکنه :yahoo:

Kamix 1353

فوق العاده عالی و کامل.
کاش این سیستم پرداخت الکترونیکی سامسونگ تو ایران راه بیفته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش