حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت Synaptics از حسگر اثرانگشتی رونمایی کرد که می‌تواند در زیر صفحه‌نمایش استفاده شود

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر تمامی حسگرهای اثرانگشت موجود در گوشی‌های هوشمند، بر روی یک دکمه در پایین صفحه‌نمایش، پشت یا کناره‌ی دستگاه قرار دارند. با این حال، تاکنون شاهد عرضه‌ی دستگاهی با حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش نبوده‌ایم. به‌تازگی شرکت Synaptics که سازنده همه‌ی حسگرهای سه‌‌بعدی لمسی و بیومتریکی است، از حسگر جدید ۶×۶ میلی‌متری Natural ID FS4500 که می‌تواند در زیر شیشه (مانند صفحه‌نمایش) استفاده شود، رونمایی کرده است. در ادامه همراه ترنجی باشید.

حسگر اثرانگشت جدید شرکت Synaptics می‌تواند در زیر یک لایه‌ی شیشه‌ای یا سرامیکی که ضخامت ۳۰۰ میکرون دارد، عمل کند. به گفته‌ی این شرکت، Natural ID می‌تواند در زیر پوشش شیشه‌ای کار کند و جایگزین دکمه‌ی خانه گوشی‌های هوشمند شود. همان‌طور که می‌دانید، پرچم‌دار اچ‌تی‌سی با نام اچ‌تی‌سی ۱۰، دارای یک دکمه‌ی خانه خازنی است که برای استفاده از آن، نیازی به کلیک نیست.

Hayes-fingerprint-sensor-glass-button4-web

همچنین این حسگر تحت شیشه‌ی جدید به توانایی کنترل دو کلید نرم با حسگر اثرانگشت را دارد. با وجود این حسگر، دیگر لازم نیست تا از کلیدهای فیزیکی در پایین دستگاه استفاده شود و می‌توان از یک حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش در زیر صفحه‌نمایش دستگاه استفاده کرد.

علاوه بر این، Synaptics مشغول کار است تا این حسگر را در زیر پوشش محافظ صفحه‌نمایش خود گوشی‌هوشمند قرار دهد؛ به‌همین دلیل، ممکن است در گوشی‌هایی که در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شوند، صفحه‌نمایش با بدنه‌ی دستگاه یکدست شود و دیگر خبری از حاشیه نباشد. گفته می‌شود آیفون ۸ که در سال‌های آینده عرضه می‌شود، دارای چنین طراحی خواهد بود. پیش از این سامسونگ، موفق به ساخت چنین حسگری شده بود اما اکنون شرکت Synaptics حسگر اثرانگشت تحت شیشه‌ی Natural ID FS4500 خود را در اختیار مشتریان می‌گذارد و انتظار می‌رود که تولید انبوه آن در سه‌ماهه چهارم آغاز شود. در زیر می‌توانید ویدیویی که این شرکت درباره‌ی این حسگر اثرانگشت را تماشا کنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/3qhCd[/aparat]

نظر شما درباره‌ی حسگر اثرانگشت جدید شرکت Synaptics چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Finger-scanners-embedded-in-the-display-Synaptics-under-glass-sensor-goes-into-sampling_id84681″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Elliot

حالا شرکت های پولدار میریزن اینو بخرن و پتنت کنن. ولی ازونجایی که سنسور عنبیه هم خودی نشون داده ، شاید دعوا کمتر بشه.

Bagher

سلام

شایدم دیدی سنسور جدیدتری بیاد
خدا رو چه دیدی???????

Blue Tech

جدا synaptic شرکت قدرتمند دوست داشتی و نوآوریه
خیلی دوستش دارم

Ramin 8890 gamer

خیلی هم عالی
دمش گرم خدایی
تا باشه از این خبرا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی