حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل iOS 9.3.5 را منتشر کرد: رفع سه مشکل امنیتی مهم

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

به‌تازگی اپل به‌روزرسانی iOS 9.3.5 را برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS 9 منتشر کرده است. حدود یک ماه پیش، شاهد انتشار iOS 9.3.4 بودیم و تنها چند هفته تا انتشار عمومی جدیدترین سیستم‌عامل موبایلی اپل، یعنی iOS 10 فاصله داریم؛ نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل، در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان عمومی منتشر شده است. در ادامه همراه ترنجی باشید.

به احتمال زیاد iOS 9.3.5، آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 9 است؛ این به‌روزرسانی رفع باگ‌های مختلف، بهبود امنیت و بهینه‌سازی عملکرد قبل دستگاه را قبل از این‌که به iOS 10 به‌روزرسانی شود، به ارمغان می‌آورد. iOS 9.3.4، شامل رفع یک مشکل امنیتی بسیار مهم بود که تیم پانگو برای به‌روزرسانی iOS 9.3.3، از آن برای جیلبریک دستگاه استفاده می‌کردند. در iOS 9.3.5 نیز سه مشکل امنیتی مهم روز-صفر (Zero-day) رفع شده است و اکنون لازم است کاربران دستگاه خود را به‌روزرسانی کنند.

به گفته‌ی نیویورک تایمز، این سه آسیب‌پذیری امنیتی رفع شده در این به‌روزرسانی، توسط نرم‌افزار نظارتی ساخته شده گروه NSO برای جیلبریک دستگاه‌هایی که دارای iOS 9.3.4 هستند، یافت شده است. موسسه امنیتی Lookout می‌گوید که نرم‌افزار جاسوسی گروه NSO با نام مستعار Pegasus، بسیار مشکل و پیچیده بود؛ این نرم‌افزار از طریق یک لینک ارسال شده از طریق پیام متنی، به‌طور خودکار بر روی دستگاه نصب می‌شود.

این مشکل امنیتی، ابتدا در ۱۱ آگوست، بعد از اینکه شخصی به‌نام احمد منصور لینک مشکوکی را دریافت و آن را به Citizen Lab و Lookout ارسال کرد، کشف شد. این شخص، بر روی این لینک کلیک کرده بود و بعد از آن، آیفونش جیلبریک شد و بدافزار پیچیده‌ای نصب شد که می‌توانست تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، تماس‌های FaceTime، ایمیل‌ها و چیزهای دیگر را کنترل کند.

Pegasus، پیشرفته‌ترین حمله‌ای است که Lookout دیده است؛ چرا که قابل‌تنظیم است و اطلاعات بسیاری را کنترل کرده و از رمزگذاری قوی برای جلوگیری از شناسایی استفاده می‌کند. Lookout معتقد است که Pegasus قبل از اینکه کشف شود، وجود داشته است که با وجود مدارکی، احتمالا تاریخ آن به iOS 7 بر می‌گردد. Citizen Lab و Lookout، اپل را از این آسیب‌پذیری آگاه کردند و این شرکت، به‌سرعت بر روی رفع این مشکل کار کرد و آن را در ۱۰ روز، با انتشار به‌روزرسانی iOS 9.3.5 منتشر کرد.

نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.macrumors.com/2016/08/25/apple-releases-ios-9-3-5/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]macrumors[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
se7en_boy

آخرین خط نوشتین ۹٫۴٫۵ درستش کنین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی