حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۷ نوقا برای دستگاه‌هایی با پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۰۰ و ۸۰۱ عرضه نخواهد شد؛ مشکل از کوالکام است

نوشته

7 سال قبل | 28 دیدگاه | مطالب ترنجی

تقریبا باید این را اعلام کنیم که آخرین نسخه‌ اندرویدی که برای دستگاه‌هایی با اسنپ ۸۰۰ و ۸۰۱ عرضه خواهد شد، همان اندروید ۶ است. لازم به ذکر است که نام نکسوس ۵ هم به عنوان یکی از دستگاه‌های مطرح را باید در لیست عدم دریافت اندروید ۷ به صورت رسمی قرار داد. البته این عدم دریافت آخرین نسخه مربوط به پشتیبانی دو ساله نیست چرا که بخش عمده از این عدم عرضه مربوط به کوالکام خواهد بود. در ادامه همراه باشید.

بر اساس صحبت‌های منتشر شده از سمت LlabTooFeR به عنوان تیمی بسیار حرفه‌ای از نظر توسعه نرم‌افزاری اندروید، کوالکام آپدیت لازم برای درایور گرافیکی اسنپدراگون ۸۰۰ و اسنپدراگون ۸۱۰ را جهت سازگاری با اندروید ۷ عرضه نخواهد کرد. با این حساب فکر بروزرسانی برای نکسوس ۵ و M8 به صورت رسمی را نکنید. البته گفته شده است که شاید به صورت غیر رسمی توسعه دهندگان بتوانند این درایور را توسعه دهند.

در کنار دو دستگاه فوق به یاد دستگاه‌هایی چون گلکسی اس ۵ ، گلکسی نوت ۳ ، الجی جی ۳ و سونی اکسپریا زد ۳ باشیم که پتانسیل کامل برای دریافت را دارند اما چیپست گرافیکی برای این نسخه نهایی از اندروید ۷ آماده نیست. پس می‌توان به سوال بسیاری از افراد که در مورد عرضه نسخه بتا برای زد ۳ پرسیده بودند، جواب داد. در نسخه نهایی از اندروید ۷ بهینه سازی‌های گرافیکی به نحوی است که سازگاری از دو چیپست مذکور برداشته شده است.

qwe

در هر صورت مسئولیت این عدم بروزرسانی توسط شرکت‌های تولید کننده نیست چرا که باید به کوالکام خورده گرفت. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/No-Nougat-for-your-Android-phone-You-might-want-to-blame-Qualcomm_id84543″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

کوالکام لعنتی، هر روز یه گند جدید میزنه، اون مصرف بالای باتری در پرچمداراش اون از افتضاحی به نام ۸۱۰ اینم از این :negative:

PIMP LUKE

دوست عزیز اسنپ ۸۱۰ واقعا چیپست خارق العاده ایه فقط مصرف باطریش کمی بالاس ک با توجه ب قدرتش ب نظرم کاملا معقولانه اس تو خونه خودم زد۵ دارم پدرم زد۳ پلاس هردو گوشی تا یک روز کامل شارژ رو نگه میدارن این گوشیها حتی گرمم نمیشن چ برسه ب داغ کردن http://uupload.ir/files/6ivf_screenshot_20160823-012609.png
اینو با زد۵ گرفتم یک روز کامل با اینترنت ۴ جی با وای فای بیشتر هم اسکرین میده

riofarina

اگزینوس کم مصرف با ۲g اونم باتری ۳۵۰۰ عمرا ۵ ساعت اسکرین بده! اینکه سهله، البته میشه اصلا نت و روشن نکرد و نور و گذاشت ۱۰% فقط چند در صد آخر دیتا و روشن کرد و یه اسکرین شات گرفت که میشه هفت ساعت هم رکورد زد!
البته توهین نشه نمیگم شما دروغ میگین ولی اینکه شما ادعا میکنین تقریبا در جهان بی سابقه هست و قبول کن غیر قابل باور.
Z5 و z3+ در مصرف بالای باتری دیگه رکورد دار هستن و همه میدونن این دو گوشی مخصوصا z3+ فاجعه سونی بود.
اسنپ ۸۱۰ هم در gflex2 و htc m9 و گوشیهای چینی هم افتضاح عمل کرده و سونی تونست تو z5 فقط و فقط گرماشو کنترل کنه، طوری که رکورد این گوشی تو ۲۰۰ نیت به طرز خنده داری پایینه
http://cdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/15/sony-xperia-z5//battery/-728/gsmarena_004.jpg
فقط ۴۸ ساعت!
با این حال ما ایرانی ها تا زمانی که یه وسیله رو داریم برای اینکه ثابت کنیم انتخاب اشتباهی نکردیم فقط ازش تعریف میکنیم و بعد فروش در کمال ناباوری میگیم از سر بازش کردیم و افتضاح بود!
چیزی که مهمه بد عمل کرده کوالکام بعد از اسنپ ۸۰۱ هست که البته بیشتر به خاطر عالی عمل کردن اگزینوس به چشم میاد.

MOAZEZ

شما سونی داشتی و دیدی اصلا؟!! خودمن با z5 با استفاده سنگین ۶ساعت اسکرین میگیرم با z3+ هم همینفدر میگرفتم. از x که براحتی ۷ساعت اسکرین میگیرم. هرچی باشه سونی به ب عمر باتری معروفه

PIMP LUKE

Riofarina عزیز من مطمئنم ک شما فقط اخبار زد تری پلاس و زد فایو رو دنبال کردی اینم میدونستی همین زد تری پلاس تا الان نزدیک ۲ گیگ آپدیت گرفته که تقریبا ۱.۴ گیگ آندروید ۶ بود بقیه اش اپدیتهای بهینه سازی کنترل دما و باطری بوده؟
اون نسل اول زد تری پلاس ی سری مشکلات داشت این گوشی ک ما داریم ساخت برزیل هست هم نسخه پردازنده اش اصلاح شده اس هم سیستم خنک کننده اش چیزی که باعث میشه گوشی بیشتر باطری مصرف کنه گرماست
درضمن بهینه سازی سونی بینظیره اینو تنها من نمیگم از اونایی ک یک عمرره سونی دارن هم بپرسی همینو بت میگن
طبق گفته های شما بنده متوجه شدم اصلا با زد تری پلاس و زد ۵ کار هم نکردی و فقط ب گفته چندتا سایت بسنده کردین من استفاده ام سنگینه و گوشیم هم خوب شارژ نگه میداره منکه راضیم و دلیلی بر دروغ گفتن نمیبینم اونچه ک هس و تجربه کردم رو در اختیار بقیه میذارم.

i_love_quality

riofarina

دوست عزیز گوشی های سونی اسکرین آن خیلی خوبی دارن و ۵ ساعت اسکرین آن هم که دوستمون فرستادن خیلی معمولی بوده!!
من خودم به عینه دیگه باتری S6 بیشتر از ۳-۳٫۵ ساعت اسکرین آن نمیده!
ولی خودم گوشی مثل Z5 و Z5 پریمیوم رو دیدم و دارم و میدونم که این ۵ ساعت کاملا واقعیه تازه بهتر از این هم ممکن هست بشه در ضمن من همیشه به اینترنت وصلم و نور صفحه ام از متوسط یکم بالاتر هست!
بدون اینکه کار کرده باشید لطفا نظر ندید در موردش!

riofarina

من یبار این سوال و پرسیدم چون دوستم میخاست z5 بگیره و کاملا یادمه دو نفر از اونایی که z5 داشتن و فن سونی هم هستن اسکرین شات گذاشتن و گفتن که عمر باتریشون کمه و بهتره x بخره، کاملا هم یادمه که دور سه ساعت بود.
کدوم پست بود یادم نیست ولی اگه پیدا کردم میگم.
در مورد z3 plus که همون xperian تمام مشکلاتش هست که بیشتر از ده مورد هست خودتون میتونین برین ببینین. و البته یکی از کاربرای بی تعصب طرفدار سونی تو همینجا از همه خواهش کرد دور این گوشی نگردن.
حالا قضیه شما قضیه اونایی هست که خودروی چینی خریدن و مثل بنز ازش تعریف میکنن ولی بعد فروش میگن از سر بازش کردیم.
دوست خودم z3 plus داشت همیشه پزشو میداد تا اینکه فروخت و z5 گرفت، میگفت افتضاح بود و قبلش از خجالت صداش درنمیومد.

Mehdi69

به نظر من بیشتر تقصیر رو باید گردن اندروید و گوگل انداخت تا کوالکام چون میتونست اندروید ۷ رو جوری برنامه ریزی کنه ک از ۸۰۰ و ۸۰۱ پشتیبانی کنه

riofarina

داداش یبار دیگه متن و بخون، اصلا ربطی به گوگل نداره، کم کاری کوالکام هستش
خوبه اون پایین جگوار و متهم به نخوندن کردی ولی مثل اینکه خودت فقط تیتر و خوندی

Mehdi69

دوست عزیز خوندم اما شما کامنتو بخون گفتم به نظر من بیشتر تقصیر گوگل و اندرویده تا کوالکام چون گوگل بعد از اسنپ ۸۰۰ و ۸۰۱ اندروید نوقارو ساخته پس گوگل میتونست کاری کنه ک اندروید ۷ از چیپ گرافیکی اسنپ ۸۰۰ و ۸۰۱ پشتیبانی کنه

JAGUAR

مثل اینکه سوال منو خیلیای دیگه هم داشتن!
(پس می‌توان به سوال بسیاری از افراد که در مورد عرضه نسخه بتا برای زد ۳ پرسیده بودند، )
پس قضیه این بوده… ققط یه سوال الان این نسخه بتا روی زد ۳ چجوری بود پس! درایور گرافیکی نداشت!

Mehdi69

مگه بدون درایور گرافیک گوشی بالا میاد و کار میکنه با اون روانی ک نسخه بتا داشت؟؟بد نیس شما دوبار اخبار رو بخونید بارها به خاطر اشتباه خوندنتون شرکت یا اشخاص رو متهم کردید واسه توجه شما:پس می‌توان به سوال بسیاری از افراد که در مورد عرضه نسخه بتا برای زد ۳ پرسیده بودند، جواب داد. در نسخه نهایی از اندروید ۷ بهینه سازی‌های گرافیکی به نحوی است که سازگاری از دو چیپست مذکور برداشته شده است.
دقت کن تو نسخه نهایی سازگاری برداشته شده

Hamid Reza

جگوار چته :wacko: مگه چجوری حرف زد بهت برخورده :unsure:

Mehdi69

حمیدرضا جان ایشون همینجورین اصلا طاقت انتقاد ازش رو نداره و سریع رو میاره به توهین کردن

the matrix

Mehdi69
این تقصیر ۱۰۰ درصد بر عهده کوالکامه ، بعدش من یه چیزی دیدم باورم نشد ، گوگل باید اندروید ۷ جوری طراحی بکنه که از از ۸۰۰ و ۸۰۱ پشتیبانی کنه؟؟؟ مگه میشه مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من اول فکر کردم شوخی میکنید اما حالا که میبینم دارید روی ایده ۲۰۰ درصد اشتباهتون اصرارم میکنید ، واقعا جالبه
مثل اینکه مایکروسافت بیاد برای انویدیا و amd درایور بنویسه!!!!!!!!!
والا همه جورش رو شنیده بودیم ولی این یکی رو اصلا !!!!!
همچنین که از زمانی که چین قویترین نیروی هوایی دنیا شده و ژاپن هم یک جنگنده نسل ۵ و دارای رقابت با F-22 ساخته بنده زیاد تعجبی نمیکنم. بقیه داستان ها بماند.

Mehdi69

درسته حق با شماست منم اینو میدونم ک باید شرکت های سخت افزاری خودشونو با سیستم عامل مچ کنن ولی از اینجا گوگل رو مقصر میدونم ک تو نسخه ای ک واسه توسعه دهنده ها بود از اسنپ ۸۰۰ و ۸۰۱ پشتیبانی میکرد و سونی هم برای زد۳ نسخه بتا داد ولی تو نسخه نهایی دیگه چیپ گرفیکی این سری هارو پشتیبانی نکرد

Alionel

پس شروع به جمع آوریه پول کنیم برای خریده گوشی… 😐

حسين میرنژاد

😥

grimm

دوستان ببخشید که اینجا مطرحش می کنم
برنامه AutoCAD 360 به صورت یونیورسال برای ویندوز ۱۰ وارد استور شد لطفأ معرفی بفرمایید با تشکر
https://www.microsoft.com/en-us/store/p/autocad-360/9wzdncrfjctk?cid=appraisin&tduid=(9acee37547763d598199b9fdd1636772)(270640)(2818683)()()

عارف کمانی


بررسی میکنیم
ممنون :rose:

MOAZEZ

یادمه خیلیا بامن بحث میکردن که آقا خرید z3 بهتره نسبت به z3+ و من میگفتم تو طول زمان ضربه تفکر اشتباهتونو میخورید. خود من حتی زمانی که z3 داشتم رفتم z3+ خریدم. حالا بیان جوابگو باشن به کسایی که توسط راهنمایی غلط اینها بجای z3+ رفتن z3 خریدن.

beni.chalton

حالا ۵ نفر رفتن زد ۳ گرفتن دیگه ناراحتی نداره مه،یه جور گندش میکنی انگار نصف جمعیت ایران رفتن حجوم اوردن نمتیندگی سونی زد ۳ گرفتن.در ضمن در باره باتری هم جایی نگو،منم صداشو در نمیارم.

PIMP LUKE

باز آمد بوی ماه مدرسه
بوی بازیهای راه مدرسه
#سامسونگ تنها راه رسیدن به باغ زندگی
#پایان شهریور تنها راه رسیدن از میان کوچه های خستگی به باغ مدرسه
#چالتون به مدرسه میرود
# ۲۶ روز تا پایان تعطیلات تابستانی
#با سامسونگ حرفه ای زندگی کنید
#ستاد کوفت کردن تعطیلات تابستانی
#عاشقی را با تو تجربه کردم وقتی دیدم مارک گوشیت سامسونگ بود

Mr.MJ

همین ۶٫۰٫۱ برا من ک عالیه مخصوصا با رام EXISTEN Z و البته قابلیت سافت شارژینگم ک داره،دقیقا هیچ کمبودی نمیبینم ک بخوام گوشیمو عوض کنم.
والبته توسعه دهنده های عزیزم زحمت کشیدن و نسخه ۷ ازمایشیه z3 رو برا Z2 هم پورت کردن پس دیگه اصلا نیازی نمیبینم

Just Sony ??

زد تو زد تری بهترین اپدیت ها گرفتن
این اپدیت آخری که دو سه هفته پیش گرفتن تکمیل کرد اپدیتی دهی

REZA

اخه چرا؟حالا یعنی برا اون گوشیا که اگزینوس یا مدیاتک بودن و هم دوره اینا بدون اپدیت میدن؟

“درایور گرافیکی اسنپدراگون ۸۰۰ و اسنپدراگون ۸۱۰ را جهت سازگاری با اندروید ۷ عرضه نخواهد کرد”
۸۰۱منظورتونه فک کنم!

magmini

از دیروز اندروید ۷ برای نکسوس ۵ پورت شده. همه چیز هم کار میکنه و مصرف باتری هم ایرادی نداره. پس نگران snap 800 نباشید. همیشه رام کاستوم موجوده

no bias

سلام دوستان اندروید ۶ یا ۵ خام برای note 3 n900 وجود نداره؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....