حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانن از EOS 5D Mark IV فول فریم با حسگر ۳۰ مگاپیکسلی و فوکوس خودکار Dual Pixel رونمایی کرد

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

به‌تازگی شرکت کانن از EOS 5D Mark IV که نسل چهارم دوربین‌های DSLR فول فریم این شرکت برای علاقه‌مندان به عکاسی و عکاس‌های حرفه‌ای محسوب می‌شود، رونمایی کرده است. این دوربین دارای یک حسگر ۳۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel است که آن را به یک دوربین بسیار عالی و حرفه‌ای تبدیل می‌کند. در ادامه همراه ترنجی باشید تا با مشخصات این دوربین آشنا شویم و ببینیم که ویژگی‌های جدید آن نسبت به دوربین‌های نسل قبل این سری چیست.

6777664957

حسگر ۳۰ مگاپیکسلی CMOS با Dual Pixel موجود بر روی ۵D Mark IV، فوکوس خودکار تشخیص فاز سریعی را در ویدیو برای آن به ارمغان می‌‌آورد که نسبت به نسل‌های قبلی سری EOS 5D Mark شرکت کانن، یک برتری محسوب می‌شود. این دوربین جدید کانن می‌تواند ویدیوها را در فرمت DCI 4K با رزولوشن ۴۰۹۶×۲۱۶۰ پیکسل و تا ۳۰ فریم بر ثانیه (در رزولوشن ۱۰۸۰، تا ۶۰ فریم و در رزولوشن ۷۲۰ تا ۱۲۰ فریم) ضبط کند. ویدیوی ۴K در کیفیت بالا گرفته می‌شود اما وجود فرمت Motion JPEG، چندان جالب نیست.

7881200698

سازگاری پوشش، حساسیت و لنرهای فوکوس خودکار EOS 5D Mark IV، در این سری، بسیار بهبود یافته است و حداکثر نرخ فریم به هفت فریم بر ثانیه افزایش یافته است. ۵D Mark IV کانن، همچنین اولین مدلی است که می‌تواند داده‌های مجزا را از فوتودیودهای دوگانه بگیرد که هر پیکسل را تشکیل می‌دهد؛ وجود این قابلیت، به این معناست که پس از انجام پردازش‌هایی که روی تصویر انجام می‌شود، خطاهای فوکوس جزئی رفع می‌شوند یا سایه‌اندازی‌های لنز حذف می‌شوند.

9669540342

EOS 5D Mark IV در اوایل ماه سپتامبر با قیمت ۳۴۹۹ دلاری به‌فروش خواهد رفت. قیمت این دوربین با کیت به‌همراه لنز ۲۴-۷۰ میلی‌متری F4L IS در زمان عرضه ۴۳۹۹ دلار خواهد بود. در صورتی که قصد دارید تا آن را با لنز ۲۴-۱۰۵ میلی‌متری F4L IS II USM بخرید، باید تا اواخر اکتبر صبر کنید تا با قیمت ۴۵۹۹ دلاری عرضه شود.

نظر شما درباره‌ی دوربین جدید EOS 5D Mark IV کانن چیست؟

[su_button url=”https://www.dpreview.com/news/4390091201/canon-announces-full-frame-eos-5d-mark-iv-with-30mp-sensor-and-dual-pixel-af” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]dpreview[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostafa

خدا کنه توی تست dxo حداقل به امتیاز ۹۰ برسه

jaredy

انتظار داشتم فیلمبرداریش خیلی بهتر بشه که نشده! حداقل ۴K 60 FPS باید داشته باشه دیگه که نداره. بدنه اش هم سبک تر و کوچک تر نشده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی