حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به‌روزرسانی آزمایشی سیستم‌عامل MacOS Sierra به قابلیت‎های احتمالی مک‎‌بوک پرو ۲۰۱۶ اشاره می‌کند

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

به‌روزرسانی آزمایشی سیستم‌عامل MacOS Sierra، بار دیگر، یکی از قابلیت‌های احتمالی مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ اپل را فاش کرده است. به‌نظر می‌رسد که لپ‌تاپ جدید شرکت اپل با پشتیبانی از نسل دوم استاندارد یو‌اس‌بی ۳٫۱ عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

استفاده از این ویژگی به کاربران، این امکان را می‌دهد تا اطلاعات خود را با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه، دو برابر سرعت نسل فعلی یو‌‎اس‌بی ۳، انتقال دهند. البته برای انتقال اطلاعات خود با چنین سرعتی بین مک‎بوک و یک حافظه جانبی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کند؛ باید برای عرضه حافظه‌های جدید منتظر بمانید. علاوه‌براین، این استاندارد، اتصال مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ را به یک صفحه‌نمایش ۴K ساده‌تر می‌کند.

هفته گذشته نیز، اطلاعات به‌دست‌آمده از کدهای نسخه پیش‌نمایش سیستم‌عامل MacOS Sierra، فاش نمود که این سیستم‌عامل از نوار لمسی OLED و تاچ آی‌دی پشتیبانی می‌کند. نوار لمسی OLED با دکمه‌های عملگر در بالای صفحه‌کلید، جایگزین خواهد شد و شامل، عملگرهایی است که کاربران به آن نیاز دارند. هم‌چنین، می‌توانید محتوای چندرسانه‌ای در حال پخش را با استفاده از نوار لمسی OLED مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ کنترل نمایید.

 پیش‌تر در ترنجی خواندید که مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ اپل بدون پردازنده کبی‌ لیک عرضه خواهد شد. . براساس یک چشم‌انداز قدیمی شرکت اینتل، پردازنده‌های کبی لیک که برای مک‌بوک پرو، آی‌مک و مک مینی مناسب هستند تا اواخر سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه نخواهد شد و این در حالی است که گمان می‌رود شرکت اپل تا چند هفته آینده، از مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. به همین جهت، پیش‎‌بینی می‌شود هر محصولی که شرکت اپل در پاییز عرضه نماید، به تراشه‌های اسکای‌لیک اینتل محدود شده باشد.

در کنار این موارد، مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ از یک صفحه‌کلید جدید با طراحی پروانه‌ای همانند مک‌بوک ۱۲ اینچی استفاده می‌کند؛  استفاده از این طراحی، باعث شده است تا تعادل بهتر هنگام  نوشتن مشخص باشد و همین امیر باعث سهولت استفاده از صفحه‌کلید خواهد شد. در کنار این موارد، گفته می‌شود که ترک‌پد، از قابلیت فورس‌تاچ استفاده می‌کند.

زمان مشخصی برای معرفی مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ شرکت اپل، اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های شرکت اپل مدتی پس از معرفی آی‌فون‌ ۷ در ماه سپتامبر و تا پایان سال جاری میلادی (احتمالاً در ماه اکتبر یا نوامبر) به بازار عرضه شود. البته، شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مک‌بوک ایر در سال جاری عرضه نخواهد شد و شرکت اپل، بر روی مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ متمرکز شده است. به‌نظر شما، خرید مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ مناسب است یا برای عرضه مدل جدید این محصول با مشخصات سخت‌افزاری به‌روز و نسل جدید تراشه‌های اینتل، منتظر خواهید ماند؟

[su_button url=”#” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Elliot

اولترابوک ویندوزی به جز surface چی خوبه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی