حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ برای وبکم‌ها مشکل ایجاد کرده است

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

اگر به‌‎تازگی، به‌روزرسانی سالانه ویندوز ۱۰ را بر روی رایانه‌شخصی خود نصب کرده‌اید و با وب‌کم USB خود مشکل دارید، این یک مشکل اختصاصی برای شما نیست. به‌نظر می‌رسد که این مشکل، به دلیل به‌روزرسانی به آپدیت سالانه ویندوز ۱۰ پیش آمده است و کاربران زیادی با این مشکل، پس از نصب به‌روزرسانی سالانه، مواجه هستند. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

در اطلاعات به‌دست‌آمده، به‌نظر می‌رسد که این مشکل به دلیل تغییرات صورت‌گرفته در به‌روزرسانی سالانه به‌وجود آمده است و اختصاص به یک کاربر ندارد؛ در این به‌روزرسانی، تغییراتی صورت گرفته است که به موجب آن، استانداردهای فشرده‌‌سازی MJPEG و  H264، کنار گذاشته است و وب‌کم‌ها، نمی‌توانند از این فرمت‌ها برای ضبط و فشرده‌سازی ویدیوها استفاده نمایند. در عوض، مایکروسافت، رمزگذاری YUY2 را در نظر گرفته است که البته، به‌نظر می‌رسد به نفع کاربران باشد؛ هرچند، در حال‌حاضر، باعث ایجاد مشکلات متعددی برای کاربران شده است.

کاربران، گزارش می‌دهند که پس از به‌روزرسانی به آپدیت سالانه ویندوز ۱۰، هنگام استفاده از وب‌کم در برنامه‌هایی نظیر اسکایپ، با مشکلات متعددی نظیر فریزشدن، مواجه هستند. البته، خوش‌بختانه، مایکروسافت از این مشکل اطلاع دارد و به‌زودی با عرضه یک به‎روزرسانی، آن‌را برطرف خواهد کرد. احتمالاً این به‌روزرسانی در ماه آینده میلادی (ماه سپتامبر) عرضه خواهد شد و مشکل اعلام‌شده را برطرف می‌کند.

در حال‌حاضر، روش مشخصی برای رفع این مشکل اعلام نشده است؛ هرچند، ادعا می‌شود که با دستکاری رجیستری، این مشکل برطرف خواهد شد. با این‌حال، در صورتی‌که از انجام دستکاری در تنظیمات رجیستری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، اطلاعی ندارید و یا از مشکلات بعد از آن هراس دارید؛ توصیه می‌کنیم که تا عرضه به‌روزرسانی ماه آینده مایکروسافت، منتظر بمانید.

این مشکل، تنها موضوعی نیست که کاربران پس از نصب آپدیت سالانه، با آن مواجه شده‌اند؛ پیش‌تر، در ترنجی خواندید که نصب این به‌روزرسانی بر روی تعدادی از رایانه‌های شخصی، باعث ایجاد مشکل شده است. با این‌حال، مایکروسافت اعلام کرد که از این مشکل، اطلاع دارد و برای رفع آن تلاش می‌کند.  شرکت مایکروسافت مدعی شد که مشکل مذکور تنها برای کاربرانی پیش آمده است که از درایو حالت جامد (SSD) استفاده می‌کنند؛ به این علت که برنامه‌ها در یک درایو جداگانه از درایو اصلی که سیستم‌عامل بر روی آن نصب شده است، قرار دارد.

این شرکت، هم‌‎چنین به کاربران یادآوری می‌کند که در صورت تمایل برای برطرف‌شدن مشکلات اولیه به‌روزرسانی سالانه، می‌توانند به نسخه قبلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، بازگردند. البته باید توجه داشته باشید که بازگشت به نسخه قبلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، تنها ده روز پس از نصب به‌روزرسانی سالانه امکان‌پذیر است.

[su_button url=”http://www.theverge.com/2016/8/19/12562780/microsoft-windows-10-anniversary-update-webcam-freezing” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
matin7575

برا من که تاحالا هیچ ایراد ایجاد نکرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی