حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا، شرکت سامسونگ را برای استفاده از قابلیت “صفحه‌نمایش همیشه فعال” به دزدی محکوم کرد!

نوشته

7 سال قبل | 20 دیدگاه | مطالب ترنجی

یکی از قابلیت‌های جالب گلکسی نوت ۷ سامسونگ، “صفحه‌نمایش همیشه فعال” است که اطلاعاتی را به کاربران نمایش می‌دهد. البته، این قابلیت در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، پیش‌تر معرفی شده بود اما بسیاری، مدعی هستند که این ویژگی در گلکسی نوت ۷ سامسونگ به تکامل رسیده است. با این‎حال، شرکت موتورولا به این قابلیت جدید محصولات سامسونگ، چندان اهمیتی نمی‌دهد و این سازنده کره‌ای را به کپی‌برداری قابلیت “صفحه‌نمایش فعال” از محصولات خود، متهم کرده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

در یک پست در حساب‌رسمی موتورولا در توئیتر، این سازنده، سامسونگ را به کپی‌‎کردن قابلیت مذکور از محصولات خود متهم کرده است. در پست رسمی موتورولا، آمده است:

در کدام کهکشان، دزدیدن قابلیت‌های جذاب گوشی‌‎های هوشمند رقبا بدون اشکال است؟ #TheOriginalAlwaysOnDisplay #motozdroid”

این احتمال وجود دارد که کلمه کهکشان (Galaxy) در توئیت جدید موتورولا، به سری گلکسی سامسونگ اشاره نماید. بنابراین، خیلی دشوار نخواهد بود که بفهمیم توئیت جدید موتورولا، خطاب به محصولات جدید سامسونگ است.

شاید شرکت موتورولا، اولین محصولی باشد که چنین قابلیتی را در محصولات خود به بلوغ رسانده است اما یادآوری این موضوع، ضروری است که شرکت نوکیا در ابتدا، این قابلیت را معرفی کرده بود و شرکت موتورولا را نمی‌توان ابداع‌کننده قابلیت “صفحه‌نمایش همیشه فعال” دانست. با این‎حال، نمی‌توان سامسونگ را به خاطر این موضوع سرزنش کرد؛ شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به کپی از قابلیت‌های محصولات سازندگان دیگر، همواره علاقه نشان داده‌اند و این موضوع، اولین‌بار نیست که اتفاق می‌افتد. بنابراین، اکنون می‌توان حتی موتورولا را برای استفاده از این قابلیت در محصولات خود، به سخره گرفت. هرچند، توئیت جدید موتورولا، بیش‌تر جنبه رقابتی دارد و این سازنده، تلاش می‌کند تا کاربران را به محصولات رده‌بالای جدید خود مجاب نماید.

برای اثبات صحت این ادعا، بهتر است “حسگر اثرانگشت” را یادآوری کنیم که شرکت موتورولا، یک گوشی‌ موبایل با این قابلیت معرفی نمود. با این‌حال، زمانی‌که شرکت اپل، آن‌را با یک نام جذاب (تاچ آی‌دی) معرفی کرد، سازندگان دیگر به استفاده از این قابلیت بر روی محصولات خود، علاقه‌‌مند شدند. هم‌چنین، حسگر تشخیص عنبیه چشم که سامسونگ، آن‌را به عنوان یک قابلیت مخصوص برای فبلت پرچم‌دار خود معرفی کرده است؛ توسط فوجیستو در سال ۲۰۱۵ بر روی یک گوشی، به کار گرفته شده بود.

علاوه‌براین، باید به این موضوع اشاره کرد که استفاده از یک ایده اولیه که پیش‌تر در محصول دیگری معرفی شده است؛ توسط سازندگان دیگر، آن‌را به بلوغ می‌رساند و تکمیل می‌کند. بنابراین، سامسونگ، اشتباهی درباره استفاده از “صفحه‌نمایش همیشه فعال” در گلکسی نوت ۷، گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج انجام نداده است.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Motorola-suggests-that-Samsung-stole-its-always-on-display-feature_id84281″ target=”blank”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MASiH

فن‌های عزیز برندهای دیگه لطفاً قبل از اینکه فتوا صادر کنید و گرد و خاک به پا کنید یکبار متن رو کامل بخونید ؛-)

amin697

دیگه سامسونگه دیگه همینه عادت داره از این کارهای کثیف …

هر جا که ببینه به نفعش هست یه حرکتی دزدی میزنه :negative:

Ramin 8890 gamer

استاد !
آلویز آنو که نوکیا زد !
در ضمن قراره آیفون جدید احتمالا ضد آب و آمولدی باشه 🙂

Mohammàd

باز دزدی های سام

Revover

دزدیده دگ نویسنده عزیز قابلیت موجود در گوشهای نوکیا اصلا قابل قیاس با نمونه موتورولا نیست. همراه با قبلیتهای دیگه ایی که باهاش معرفی شد یه جورایی باعث تکامل google now شد.
مال نوکیا اگه به درد میخورد تو اسمارتفوناش میزاشت.

mahdi ak

اگه پتنتی ثبت شده باشه کسی نمیتونه ازش استفاده کنه و حرف موتپرولا کاملا چرته و اولین برندی هم نیس که خودش از نوکیا کپی کرده الان داره شاخ در میاره واسه سامسونگ عجب!

milad.tech

همین مونده بود موتورولا ادعای ارث و میراث کنه
این قابلیت از گوشیهای نوکیا به جا مونده
حتی گوشیهای کیبرد فیزیکی نوکیا هم این قابلیت داشتن الان اسمشون یادم نیست
اما بین مدلهای تاچ مثلا c5 این قابلیتو داشت.

Gooooogle

بیا همین مونده بود موتورلا از سامسونگ شکایت کنه موترولا هم شاخ شد الجی هم این قابلیتو داره اینا دیدن سامسونگ خوب میفروشه خاستن یکمم پول گیرشون بیاد :negative: :negative:

Blue Tech

ادعای موتو کاملا چرت البته بنده این قابلیت رو یه نوآوری نمیدونم چه سام زده باشه چه موتو ولی میتونه یه قابلیت مفید باشه البته تا زمانی که عمر باطری رو به اون وضع فلاکت بار بکشونه نچندان صاحب حقیقیش هم همونطور که دوستان اشاره کردند نوکیا ی کبیره که خیلی قبل تر از این حرفها اینو زده بود قبل‌از ظهور اسمارت فون ها

Ww222

Galaxy به معنی کهکشانه
لطفا اصلاح کنید

REZA

نوکیا چند وقته نیستی میبینی چه شاخ شدن همه؟!

Nokia.king

اولا این قابلیت در گوشی های نوکیا بود دوما اصلا این قابلیت کاملا بیکابرده و باید غیر فعال بشه با اون حجم مصرف باطری باید کلا سامسونگ این قابلیت رو حذف کنه . . بیخاصیت ترین قابلیته

ЖǷΣRÏA

درست میگید من از روزی ک اس ۷ خریدم یادم نمیاد حتی نیم ساعت از این قابلیتش استفاده کرده باشم.ولی جالبه…

SAMSUNG _ The Best Brand

#زیر فشار بی امانه رقبا که باشی همینی B-)

i me

تا یاد دارم سامسونگ از اینو اون کپی میکرد و تو بنچمارکها دست میبرد و هیچگونه نوآوری نداشت

Blue Tech

والا شما هنوز داری تو ۲۰۰۹ سیر میکنی
اما الان ۲۰۱۶ست الان دیگه عصر کپی برداریای سامسونگ نیست الان عصر الهام گیریای فسیل اپل جونتونه
نیاز نیست خیلی به حافظت فشار بیاری البته نمیخوام تک تکه الهامگیریای متکامل کننده ی اپل جونتون رو براتون وصف کنم همین متن بالا رو بخونی مفهمی که اون تاچ آیدیتون رو چن سال قبل همین موتو زده بود

شاهرخ حسینی

همین مونده بود موتورولا هم به سامسونگ تهمت دزدی بزنه بابا بیا برو رد کارت توام وقت گیرآوردی حالا خوبه همچین قابلیت مهم وکاربردی نیستا بیچاره سامسونگ. :wacko: :wacko: :wacko:

the matrix

اون یه ذره احترامی هم که برای موترولا قائل بودم به فنا رفت!! اخه ابله این چه حرفیه!!! مثل اینکه بگیم اولین بلوتوث و وای فای توی یک گوشی استفاده شده دیگه نباید توی هیچ گوشی دیگه ایی استفاده بشه!! از این احمقانه تر اصلا توی کهکشان راه شیری وجود داره؟؟؟
البته اولین بار اپل بود که همچین بدعت های ابلهانه ایی رو آغاز کرد و جنگ تکنولوژی رو به دادگاه ها برد!! ( البته منظورم کمپانی بی هنر اپله!!)
اگه راست میگی بگو پتنتش ماله من بود! بعد برو دادگاه شکایت کن ، مگه نه خیلی راحت سامسونگ باید ازش شکایت کنه!!
موترولا اینجوری اصلا نمیتونه برای خودش آبرو و اعتبار جمع کنه!
همین مونده که موترولای ورشکسته بیاد چنین چرت و پرتی بگه ، خلاصه اگه مردم یه مقدار منطق داشته باشند باید همن چند صد هزار گوشی فروخته شده توسط موترولا رو هم نخرند تا بجای یاوه گویی رو گوشی های خودش کار کنه!!
# اوج حماقت
# کمپانی های ورشکسته
# بردن آبروی خود

Modarz

عجیب شده والا هر دفعه یکی شکایت میکنه :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی