حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ دعوت‌نامه‌ی مراسم معرفی گلکسی نوت ۷ مخصوص چین را برای تاریخ ۵ شهریور ارسال کرد

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

پیش از این اخباری را در خصوص معرفی گلکسی نوت ۷ چینی را برای شما بازگو کردیم که شاخصه‌ی اصلی این تلفن ۶ گیگابایت رم به همراه حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت بود. امروز سامسونگ دعوت‌نامه‌های مربوط به مراسم معرفی گلکسی نوت ۷ مخصوص چشم بادامی‌ها را ارسال کرده است.

با ترنجی همراه باشید…

متاسفانه سیاست‌های سامسونگ در خصوص تلفن‌های هوشمند در کشورهای مختلف متفاوت است. چرا متاسفانه؟ به این دلیل که سامسونگ با وجود آن‌که می‌توانست گلکسی نوت ۷ را متفاوت‌تر از گلکسی اس ۷ اج به بازار عرضه کند اما این‌کار را نکرد و از نظر پردازنده و مقدار رم هیچ‌گونه تفاوتی بین گلکسی اس ۷ اج و گلکسی نوت ۷ دیده نمی‌شود. سامسونگ در کشور چین رقبای بسیار قدرتمندی دارد که برای مقابله با آن‌ها با نسخه‌ی خاص از تلفن‌های پرچمدارش را برای مقابله با طوفان سازندگانی همچون اپو٬ هوآوی ٬ Xiaomi و میزو را معرفی کند.

Exclusive Note 7 with 6 GB RAM may be released for preorder in China on August 26

میزو به زودی از میزو پرو ۷ پرده برخواهد داشت٬ Xiaomi برنامه‌ی معرفی می نوت ۲ را در تقویم خود دارد و هوآوی نیز با یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند بازار یعنی میت ۹ وارد گود خواهد شد. کاربران چینی به برندهای وطنی اهمیتی خاصی می‌دهند و اصولا کمتر برند خارجی را می‌پسندند. البته با از اپل و سامسونگ فاکتور گرفت. پس ببینید که سامسونگ باید برای آن‌که فروش خوبی را در چین تجربه کند فاکتور متفاوتی را داشته باشد.

مشخصات نسخه‌ی خاص گلکسی نوت ۷ برای چین عبارت است از:

  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰
  • ۶ گیگابایت رم
  • صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با رزولوشن Quad HD
  • قلم S Pen
  • سنسور عنبیه‌ی چشم و اثر انگشت

در واقع تفاوت زیادی بین نسخه‌ی جهانی و نسخه‌ی چینی گلکسی نوت ۷ وجود ندارد. اگر واقع بین باشیم رم ۶ گیگابایت هنوز برای یک اسمارت‌فون زود است و استفاده از یک رم ۴ گیگابایت با بهینه‌سازی‌های بیشتر را اکثر کاربران می‌پسندند. در پلتفرم اندروید استفاده از ۶ گیگابایت رم می‌تواند مصرف بیشتر باتری را موجب شود ولی در عوض فضای بیشتری را در اختیار سیستم‌عامل برای اجرا برنامه‌ها قرار می‌دهد.

گلکسی نوت ۷ اولین تلفن هوشمند ساخت سامسونگ است که دارای ۶ گیگابایت رم است. این تلفن ضد آب است و با داشتن گواهی IP68 می‌توانید آن را تا مدت معینی به زیر آب ببرید. باز هم این جمله را می‌گوییم که هیچ تلفنی به صورت کامل ضد آب نیست و بهتر است که از شنا با آن خودداری کنید!

note 7 1

گلکسی نوت ۷ با داشتن موتور پردازش تصاویر HDR و همچنین امکاناتی در این موضوع می‌تواند برای دوست‌داران فیلم و سریال و همچنین تصاویر برداری بسیار مناسب باشد. قلم این تلفن دارای امکانات بسیار خوبی است و همانطور که در روزهای قبل در پست ارسالی نویسندگان افتخاری ترنجی مشاهده کردید می‌توان با استفاده از قلم این تلفن طرحهای جالب را خلق کرد.

سامسونگ پیش از گلکسی نوت ۷ در یک تبلت از سنسور عنبیه‌ی چشم استفاده کرده بود ولی گلکسی نوت ۷ از نظر عملکرد یک سر و گردن در بخش سنسور عنبیه از آن تبلت بهتر است.

قیمت گلکسی نوت ۷ مخصوص چین در دو نسخه‌ی ۶ گیگابایت / ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نسخه‌ی ۶ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به ترتیب ۸۵۳ و ۹۱۲ دلار خواهد بود. قیمت‌ها نسبت به نسخه‌ی جهانی چیزی در حدود ۱۵۰ دلار بیشتر است و با توجه به تغییرات اندک این مقدار از قیمت زیاد است.

Samsung-Galaxy-Note-7-28-1024x684

سامسونگ اعلام کرده است که برنامه‌ای برای عرضه‌ی این پرچمدار در خارج از چین ندارد ولی با توجه به واردات گسترده‌ی موبایل توسط بازرگانان ایرانی / چینی از سرزمین چین به ایران احتمالا به صورت محدود این نسخه نیز وارد ایران شود. سامسونگ پیش از این نیز در مواردی همانند گلکسی نوت ۴ نسخه‌ی مخصوص چین تولید کرده است و این امر چیز عجیبی نیست. امیدواریم که سامسونگ در خصوص این سیاست گذاری و همچنین قیمت‌های گزاف و فضایی اندکی تجدید نظر کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Exclusive-Note-7-with-6-GB-RAM-may-be-released-for-preorder-in-China-on-August-26_id84253″ target=”blank”]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرشایان

فدای شما :rose: :rose:

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

رم بیشتر = مصرف باتری بیشتر

دلیل ساخت نوت ۷ با شش گیگ رم فقط نشان دهنده نادانی و عقل به چشم چینی هاست.

اپل و سامسونگ این بازار چین رو خیلی لوسش کردن.

saber133

یعنی پس اس ۸ هم رمش ۴ باید باشه دیگه نباید ۶ بکنه؟؟؟ چون اگه بکنه باید بگیم یعنی نادن شناختن کل دنیا دیگه چون رمشو ۶ کرده و مصرف باتری بیشتر و وای صفحه نمایش ۴k اگه بیاری یعنی بازم بیشتر و یعنی همه رو نادون دانسته.. چه حرف هایی میزنید به خدا اتفاقا به نظر من تو اندروید رم یکی از مهم ترین چیز ها هست به خصوص تو اندروید این شرکت ها که همیجوریشم مشکل مدیریت رم به شدت به چشم میخوره.. سامسونگ فقط نمیخواست رم ۶ بزنه برای نوت ۷ همین چون امکانات زیادی رو براش قرار داده بود و نمیخواست بیشتر از این سودشو کم کنه و میخواست بهانه ای پیدا کنه برای گرون تر کردن نوت با رم ۶ و پیداشم کرد…. کلا از این سیاست مسخره سامسونگ بدم میاد هزار مدل گوشی پرچم دار درست کردن تازه داست تو اس ۶ آدم میشد یک پردازنده و … میداد که دوباره گندشو در آورد … در کل ولی نوت گوشی عالی هستش حتی با همون ۴ گیگ رم و میخرمش ولی این کار سامسونگ بازم نامردی بوده

the matrix

وقتی که مشخصات نوت ۷ رسماً اعلام نشده بود و بازار شایعه ها داغ بود ، یکیش همین ۶ گیگا بایت رم بود ، حالا میدونین چی جالب بود خیلیا میگفتن این بازی با اعداده اخه ۶ گیگ به چه درد میخوره زیاده وقتی ۳ گیگ هم کافیه کی ۶ گیگ میخواد!! حالا جالبه همین دوستان فریاد وا مسیبتا سر دادند که ای داد ای بیداد ۴ گیگ رم که همون ماله اس ۷ ، اصلا نمیتونه با رقبای آینده رقابت بکنه و مابقی توهمات!! خلاصه منظورم این بود که توی پیش فرض این دوستان سامسونگ هر کاری بکنه احمقانست و بعضی برند ها هم هر کاری بکنند اوج نوآوری و منطقه!
یا در مورد اسنپ ۸۲۰ و نمونه اورکلاک شدش ۸۲۱ ، حالا جالبه بعضیا اصلا دوست ندارند بفهمند که بابا این دو همه مشخصات اصلیشون برابره به جز چند صد مگا هرتز فرکانس هسته که اونم فقط توی بنچمارک حالا چند اپسیلون عدد بیشتری کسب میکنه!!! واقعا توضیح دادن برای این افراد که هیچ فایده ایی نداره که نداره!!
چیزی که مشخصه در حال حاضر و حتی آینده ی نزدیک ۴ گیگ رم کافیه حالا هیچ کس از آینده خبر نداره اما ۶ گیگابایت رم الان زیاده ولی خوب بعضیا هدف های دیگه ایی رو دنبال می کنند که بماند. اونم در حالی که سامسونگ خودش قطب اول تولید حافظه محسوب میشه و بزرگترین و پیشروترین سازنده توی جهان!!
من در مورد این سیاست سامسونگ هیچ نظر خاصی ندارم فقط میشه حدس و گمان زد ، در مورد سخت افزار موجود توی نوت ۷ قویترین نمونه های موجود استفاده شده و نمیشه هیچ خرده ایی از سامسونگ گرفت ، در مورد مقدار رم هم میشه به خیلی از سناریو ها اشاره کرد ( بحث قیمت ، بحث فروش اس ۷ و اس ۷ اج و مقایسشون با نوت ۷ ، بحث مصرف بیشتر و … ) که من هیچ مطلب موثقی در مورد دلیلش تا حالا نخوندم چون اصلا فکر نکنم مهمم باشه . سامسونگ باید توجه بیشتر رو روی اس پن میکرد که تا حدی انجام داد همچنین که بازم میتونست بیشترم باشه! ( چون پتانسیلش موجوده )
همین قیمت بالای نسخه ۶ گیگی میتونه دلیل خیلی خوبی باشه برای اینکه سامسونگ تا تونسته قیمت نسبتاً رقابتی رو برای فروش بیشترش انتخاب بکنه ، البته بازم حدس و گمان هست و توی کمپانی به اون بزرگی مطمئنا کلی پارامتر رو توی این کارشون دخیل کردند ، چون سامسونگم بر خلاف بعضی کمپانی ها برای رضای خدا گوشی تولید نمیکنه! و فروش محصول از همه چیز مهمتره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com