حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی با شکست شیائومی رتبه‌ی اول فروش تلفن‌های هوشمند در چین را به دست آورد

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

هوآوی در حال تبدیل شدن به یک ابر قدرت در صنعت دیجیتال است. اگر تا دو سال پیش این شرکت را یک کمپانی درجه دوم چینی در نظر می‌گرفتید در حال حاضر نمی‌توانید به چشم یک رقیب کوچک برای سامسونگ٬ اپل و الجی به این شرکت بنگرید. اگر این روند غول شدن شرکت هوآوی همچنان ادامه داشته باشد٬ به دست آوردن رتبه‌ی نخست جهانی برای این کمپانی کار سختی نخواهد بود.

با ترنجی همراه باشید…

از وقتی که هوآوی به صورت کاملا جدی وارد صنعت ساخت تلفن‌های هوشمند شد (حدفاصل سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) هیچ‌کس گمان نمی‌کرد که این کمپانی به موفقیت زیادی برسد. در طی سال‌های گذشته شرکت‌های با اصالتی همانند HTC ٬ نوکیا و تا حدودی الجی و بلک‌بری به دلیل آنچه ماشین غول‌آسای نیروی کار چین و همچنین مواد فعال اقتصاد چشم بادامی‌ها گفته می‌شود دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

مشتری به دنبال نام و اسم و رسم نیست. مشتریان جدید تکنولوژی به دنبال یک محصول ارزان و با کیفیت هستند. فاکتوری که در محصولات جدید شیائومی و هوآوی شاهد آن هستیم. باید به نوعی قدردان شرکت‌های چینی باشیم زیرا در صورتی که این شرکت‌ها نبودند احتمالا شاهد چنین جوی می‌بودیم:

  1. قیمت‌ها سر به فلک می‌کشید
  2. تنوع محصولات بسیار کم می‌شد
  3. انحصار طلبی بین غول‌های این صنعت بیشتر می‌‌شد

پس در نتیجه نباید از آن‌ها متنفر بود. در حال حاضر ۹۰ درصد محصولات تکنولوژیک وار در این کشور تولید و یا بسته بندی می‌شود و ۸۰ درصد محصولات اپل در حال حاضر توسط فاکس‌فان که یک کمپانی چینی‌الاصل است تولید و عرضه می‌شود .

طی آماری که توسط آنالیزگر‌های IDC منتشر شده است میزان فروش شیائومی از ۱۷٫۱ میلیون واحد موبایل در سه ماهه دوم ۲۰۱۵ به ۱۰٫۵ موبایل موبایل در سه ماهه‌ دوم ۲۰۱۶ رسیده است. با توجه به کاهش ۳۸ میلیونی شیائومی نسبت به قبل٬ هوآوی با ۱۹٫۱ فروش در رده‌ی اول قرار گرفته است.

AndroidPIT-xiaomi-mi5-1591-w782

در واقع هم فروش رقبای چینی هوآوی کاهش یافته است و هم فروش خود این شرکت رشد را تجربه کرده‌ است. فروش این کمپانی در سه ماهه دوم سال گذشته میلادی تاکنون ۱۷٫۲ رشد را تجربه کرده است. هوآوی رقیبانی همچون ویوو و اپو را شکست داده است و هم‌اکنون در رده‌ی اول هوآوی و در رده‌های بعدی شیائومی ٬ ویوو و اپو قرار دارند.

شیائومی احتمالا با عرضه‌ی ردمی پرو و می نوت ۲ به رقابت تنگاتنگ خود با هوآوی دامن خواهد زد. هوآوی نیز بیکار ننشسته است و می‌خواهد با معرفی و عرضه‌ی میت ۸ و میت S2 مشتریان بیشتری را به چنگ بیاورد.

اپل در چه وضعیتی است؟

بازار چین برای اپل همانند یک بهشت برین دست نخورده بود که هم‌اکنون اشباع شده است. هنوز هم احتمالا صف‌های عجیب و غریب اهالی آسیای شرقی را برای خرید آیفون ۶ و ۶ پلاس به یاد داشته باشید. ماجرا به حدی خنده دار شده بود که برخی از افراد کلیه‌ی خود را برای خرید یک آیفون اهدا می‌کردند و با پول آن محصولات اپل را خریداری می‌کردند!!

اپل موفق شده است در سه ماه اخیر ۸٫۶ میلیون آیفون شامل آیفون ۶ ٬ ۶ اس ٬ ۶ اس پلاس ٬ ۶ پلاس ٬ اس ای ٬ آیفون ۵S را در چین بفروشد و هنوز فروش محدود آیفون ۵C در برخی از نقاط چین ادامه دارد. این مقدار فروش نسبت به قبل تقریبا ۳۱٫۷ درصد کاهش یافته است. اهالی کوپرتینو در مدت مشابه ۲۰۱۵ توانسته بودند ۱۲٫۶ میلیون تلفن بفروشند.

آماری از سامسونگ و الجی در این گزارش موجود نیست. سامسونگ همانند دیگر نقاط جهان در چین چندان موفق نیست و می‌خواهد با عرضه‌ی گسترده‌ی نسخه‌ی مخصوص نوت ۷ در این سرزمین و ادامه‌ی فروش محصولاتی همچون A9 پرو ٬ سهم بیشتری را به دست بیاورد. بازار چین با بیش از ۱ میلیارد کاربر تشنه‌ی تکنولوژی مکان خوبی برای کمپانی‌های نوپا و قدیمی است و شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا بازار چین را از دست ندهند. البته سونی را از این ماجرا فاکتور بگیرید.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”https://techcrunch.com/2016/08/17/huawei-xiaomi/?ncid=rss” target=”blank”]techcrunch[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

“پس در نتیجه نباید از آن‌ها متنفر بود”
این جمله رو باید طلا گرفت
واقعا دلیل اینهمه تنفر مردمم رو از چین نمیدونم در حالی که اروپا به خوبی از محصولات چین مخصوصا هواوی استقبال کرده.
متأسفانه مردم ما فقط تجربه کار با پایینرده های چینی و دارن و ازشون بد میگن، انتظار دارن یه پایینرده بیاد با یه بالارده سامسونگ رقابت کنه!

شاهرخ حسینی

آره مخصوصا هواوی دیگه واقعا گوشیهاش به نسبت قیمت خیلی خوب ومقرون به صرفه هستن و وقتی هم اروپا ازهواوی استقبال کنه وما نکنیم این عیب ماست نه هواوی چون ماکجا واروپا کجا اون دوتا گوشی سامسونگ یعنی نوت ۷ و A9 Pro هم عالی هستن این آخری که دیگه توی باتری وپردازنده عالی عمل کرده باتریش از GSMarena 103 ساعت استندبای رو گرفته که این از اس ۷ اج هم عالیه حالاباتری عالیه اس ۷ اج دیگه بماند توی پردازنده هم توی بنچمارکها حتی از اسنپدراگون ۸۰۸ وبعضی جاها ۸۱۰ پیشی گرفته فقط LED هشداردهنده نداره آدمو بدجوی عصوی میکنه باوجود اون قیمتش.

special

تا چند سال دیگه رتبه اول فروش گوشی های هوشمند در چین سهله،در دنیارو بدست میاره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com