حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیاست هوآوی با شرایط جدید بازار گوشی‌های هوشمند در چین، وفق خواهد یافت

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

فروش گوشی‌های هوشمند شرکت هوآوی در بازار چین، با مشکلاتی روبه‌رو شده است و این شرکت باید سیاست خود را با شرایط جدید بازار گوشی‌های هوشمند در چین، هم‌جهت نماید. برای جزئیات بیش‌تر، همراه ترنجی باشید.

هوآوی در سال ۲۰۱۵، موفق به فروش بیش از ۱۰۴ میلیون واحد گوشی‌هوشمند شد و به‌عنوان سومین سازنده برتر سازنده گوشی‌های هوشمند، شناخته می‌شود. عرضه گوشی‌ نکسوس ۶P، فبلت میت ۸ و گوشی پرچم‌دار پی ۸ هوآوی، به این سازنده کمک کرد تا نام خود را به‌عنوان یک برند مطرح در بین کاربران، تثبیت نماید و توجه کاربران به محصولات جدید این شرکت، صحت این ادعا را به‌درسی ثابت می‌کند.

با این‌حال و همان‌طور که در ابتدا گفته شد، هوآوی با مشکلاتی در بازار سرزمین مادری خود مواجه است. به همین جهت، گزارش شده است که شرکت هوآوی، سیاست‌اش را در رابطه با گوشی‌های هوشمند خود در بازار چین، تغییر می‌دهد. بازار گوشی‌های هوشمند در چین برای رشد سازندگان مختلف، به‌عنوان یک بازار با اهمیت شناخته می‌شود و شرکت‌هایی نظیر اوپو و Vivo با استفاده از این موضوع، تلاش می‌کنند تا فروش خود را با عرضه محصولات ارزان‌قیمت و خوش‌قیمت، افزایش دهند.

فروش گوشی‌های هوشمند رده‌بالا هوآوی، کم‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رود؛ اکنون، محصولات این سازنده به‌عنوان یک برند جهانی، با محصولات سازندگان دیگر مقایسه می‌شود و شرکت هوآوی، باید تلاش نماید تا فروش محصولات رده‌بالای خود را به محصولات پرچم‌دار شرکت‌های مطرحی نظیر سامسونگ و اپل، نزدیک نماید. هرچند، باید این موضوع را ذکر کرد که شرکت هوآوی به مدتی زمان برای افزایش آگاهی کاربران از “نام‌تجازی خود” نیاز دارد و هم‌چنین، باید بتواند اعتماد کاربران را به محصولات جدید خود جلب نماید.

با این‌حال، آمار فروش محصولات هوآوی در بازار چین چندان مناسب نیست؛ بازار چین برای فروش محصولات رده‌بالا، چندان گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود و هوآوی نیز به دلیل رقابت با سازندگان چینی دیگر نظیر اوپو، Vivo و میزو، کار بسیار دشواری را برای فروش محصولات میان‌رده و ارزان‌قیمت خود در پیش، دارد. سیاست‌های اوپو و Vivo، مبنی بر عرضه محصولاتی با مشخصات‎فنی رده بالا و قیمتی بسیار پایین در مقایسه با محصولات هم‌رده خود است و شرکت هوآوی، با این‌حال، محصولات خود را همانند سازندگان مطرح بازار گوشی‌های هوشمند مبتنی بر “سود” قیمت‌گذاری می‌کند. امری که در حال‌حاضر، این شرکت را در فروش محصولات خود با مشکل مواجه کرده است. البته باید توجه داشته باشید که با این‌حال، قیمت گوشی‌های هوشمند هوآوی، نسبتاً معقول است و در مقایسه با شرکت‌های دیگر نظیر اچ‌تی‌سی و سونی که در رده‌بندی پنج سازنده برتر جایی ندارند؛ با برچسب قیمت معقول‌تری ارائه می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر در ترنجی خواندید، فروش هدف شرکت هوآوی در سال جاری میلادی از ۱۴۰ میلیون به ۱۲۰ میلیون واحد کاهش پیدا کرده است؛ با این‌حال، هوآوی به شایعه کاهش فروش مدنظر خود در سال جاری میلادی، واکنش نشان داد.

در ایمیل هوآوی در واکنش به این شایعه، این سازنده چینی اعلام کرده است که هوآوی در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از ۲۸٫۳ میلیون واحد دستگاه گوشی‌هوشمند را به‌فروش رسانده که در مقایسه با بازه‌ زمانی مشابه در سال گذشته، از یک رشد ۶۴ درصدی حکایت دارد. این شرکت، هم‌چنین مدعی است که در طی تنها ۶ هفته از معرفی گوشی‌های هوآوی پی ۹ و هوآوی پی ۹ پلاس، بیش از ۲٫۶ میلیون واحد از این دو مدل به فروش رسیده. اگر میزان فروش گوشی‌های هوآوی پی ۹ و پی ۹ پلاس را با گوشی هوآوی پی ۸ در این بازه زمانی در سال گذشته مقایسه نماییم، یک افزایش ۱۳۰ درصدی را شاهد خواهیم بود که آمار بسیار خوبی برای هوآوی محسوب می‌شود.

با این‌حال، شرکت هوآوی تا پایان سال جاری میلادی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید هوآوی میت S2 و هوآوی میت ۹ رونمایی خواهد کرد و گمان‌ می‌رود که معرفی این دو محصول، فروش هوآوی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2016/08/report-huawei-to-adjust-its-market-strategy-in-china.html” target=”blank”]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی