حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی از تراشه‌های اسکای‌لیک در سیستم‌عامل ویندوز ۷ و ۸ تا چند سال دیگر، تمدید شد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

مایکروسافت در ماه ژانویه، اعلام کرد که تمامی رایانه‌های شخصی با پردازنده‌های نسل ششم اینتل (اسکای‌لیک) باید به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی نمایند یا در غیر این‌صورت، پشتیبانی نخواهند شد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که سیاست مایکروسافت، تغییر کرده است و این امکان برای کاربران فراهم شده است تا هم‌چنان به آسودگی، از سیستم‌عامل ویندوز ۷ و ۸ استفاده نمایند. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

مایکروسافت، امروز اعلام کرد که این شرکت از سیاست مذکور مبنی بر توقف عرضه به‌روزرسانی برای رایانه‌های شخصی مجهز به  پردازنده‌های نسل ششم اینتل، عقب‌نشینی کرده است و تصمیم دارد تا هم‌چنان، به پشتیبانی خود از پردازنده‌ اسکای‌لیک اینتل در نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل ویندوز، ادامه دهد.

بنابر اعلام‌رسمی این شرکت، تمامی رایانه‌های شخصی مجهز به پردازنده‌های اسکای‌لیک با سیستم‌عامل ویندوز ۷ تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۴ دی ۱۳۹۸) به‌روزرسانی دریافت خواهند کرد و کاربران سیستم‌عامل ویندوز ۸ (و ویندوز ۸٫۱) نیز تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۰ دی ۱۴۰۱)، می‌توانند از بابت دریافت به‌روزرسانی آسوده‌خاطر باشند.

البته باید توجه داشته باشید که سیاست مایکروسافت تنها در رابطه با پردازنده‌های اسکای‌لیک، تغییر یافته است و تمامی پردازنده‌های جدید از جمله نسل هفتم پردازنده‌های اینتل (کبی لیک) و ای‌ام‌دی Bristol Ridge، هم‌چنان باید از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده نمایند.

با این‌حال، شرکت مایکروسافت به سختی تلاش می‌کند تا کاربران را هم‌چنان به به‌روزرسانی دستگاه خود به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مجاب نماید. این شرکت برای استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۱۸ در بیش از یک میلیارد رایانه‌شخصی، برنامه‌ریزی کرده است اما پیش‌تر در ترنجی خواندید که مایکروسافت، به هدف خود برای رسیدن به یک میلیارد کاربر ویندوز ۱۰، نمی‌رسد.

البته، این شرکت امیدوار است که عرضه به‌روزرسانی سالانه، نظر کاربران را برای به‌روزرسانی سیستم‌‍‌عامل رایانه خود به ویندوز ۱۰، جلب کرده باشد؛ با این‌حال، مایکروسافت برای عرضه دو به‌روزرسانی دیگر در بهار سال ۲۰۱۷ با نام رداستون ۲ (که به‌زودی، نسخه‌های پیش‌نمایش آن منتشر خواهد شد) و تابستان سال ۲۰۱۷ با نام رداستون ۳ آماده می‌شود.

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، طیف وسیعی از دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و کنسول‌بازی ایکس‌باکس را شامل می‌شود و این شرکت، به سختی تلاش می‌کند تا به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را به‌عنوان یک موفقیت در کارنامه خود به ثبت برساند. سیستم‌عامل ویندوز ۷ به‌عنوان یک مانع برای ویندوز ۱۰، باعث شده تا این سیستم‌عامل در بسیاری از مناطق مختلف به عنوان دومین سیستم‌عامل مورد استفاده کاربران تبدیل شود؛ در حالی‌که در آمریکای شمالی، آمار استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در آمریکای شمالی از ویندوز ۷ سبقت گرفته است. سیاست‌های مایکروسافت در قبال سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا پشتیبانی نرم‌افزاری نسبتاً مناسب این شرکت از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، می‌تواند کاربران بیش‌تری را به استفاده از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت، مجاب نماید؟

[su_button url=”https://www.neowin.net/news/microsoft-caves-in-again—will-support-skylake-pcs-on-windows-7-and-81″ target=”blank”]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
back_uP Amir
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی