حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت موفق شده است تا با ایکس‌باکس وان رتبه‌ی نخست فروش کنسول‌ها در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ به دست آورد

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

همواره رقابت تنگاتنگی میان دو غول دنیای تکنولوژی یعنی سونی و مایکروسافت در بخش کنسول‌های بازی وجود داشته است. در مقطعی ایکس‌باکس ۳۶۰ برای خود حمکرانی می‌کرد و پس از عرضه‌ی PS4 مایکروسافت متحمل شکست سختی از سمت سونی شد. هر دو کنسول واقعا عالی هستند و در صورت خرید هر کدام هیچ‌گاه پشیمان نخواهید شد. بازی‌های اختصاصی بی‌نظیر و بسیار با کیفیت و همچنین پشتیبانی عالی هر دو غول ژاپنی/ آمریکایی حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. ظاهرا مایکروسافت بعد از مدتی ناکامی موفق شده است رتبه‌ی نخست فروش برای زمان کوتاهی را به دست آورد.

با ترنجی همراه باشید…

براساس تحقیقات The NPD Group مایکروسافت موفق شده است رتبه‌ی نخست فروش کنسول‌های بازی در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ را به دست آورد. این آمار زمانی جالب می‌شود که بدانید فروش عالی ایکس‌باکس وان در این ماه در سایه‌ی معرفی ایکس‌باکس وان اس و عرضه‌ی قریب الوقوع آن صورت گرفته است. مایکروسافت پس از عرضه‌ی ایکس‌باکس وان اس قیمت نسل قبل را تا حد زیادی کاهش داد و همین موضوع باعث شده است که کاربران عطش بیشتری برای خرید این کنسول داشته باشند.

مسلما مایکروسافت برای بهبود وضع خود در دنیای کنسول‌های بازی برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است. اشاره به کنسولی با اسم رمز Scorpio در کنفرانس اخیر ردموندی‌ها نوید دهنده‌ی یک اعلان جنگ وحشتناک و خشن از سوی اهالی ردموند به سامورایی‌ها است. کاهش قیمت و هم‌چنین عرضه‌ی برخی از خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌صورت رایگان نشان از عزم جزم مایکروسافت برای شروع یک نبرد جدید است.

براساس اطلاعات منتشر شده تعداد زیادی از مشتریان جدید ایکس باکس وان کسانی هستند که از ایکس باکس ۳۶۰ خسته شده‌اند و به دستگاه‌های نسل هشتم مهاجرت کرده‌اند.

مایک نیکولز از مایکروسافت در این خصوص می‌گوید:

ما مفتخریم که ایکس‌ باکس وان پرفروش‌ترین کنسول بازی در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ شده است.

ساعات استفاده از کنسول ایکس‌باکس به صورت متوسط ۱۸ درصد نسبت به قبل افزایش داشته است. کل ساعات استفاده از کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ به ۱٫۵۵ میلیارد ساعت رسیده است.

بدون شک عرضه‌ی ویندوز ۱۰ برای ایکس‌باکس وان می‌تواند تاثیر شگرفی در رشد ویندوز ۱۰ و بهبود تجربه‌ی کار با این کنسول داشته باشد. مایکروسافت در چند ماه اخیر بیش از پیش مشتریان خود را به استفاده از Xbox Live تشویق می‌کند. این شرکت در تلاش است تا خدماتی بهتر و پیشرفته‌تر در این زمینه عرضه کند تا بتواند کاربران به استفاده از این پلتفرم سوق بدهد. عرضه‌ی مجموعه‌های اختصاصی و جدید Halo در فروش بیشتر کنسول ایکس‌ باکس وان بی نقش نبوده است.

http://www.winbeta.org/wp-content/uploads/2016/06/xbox-one-s-reveal-1040x580.png

باید منتظر باشیم و ببینیم که ایکس‌باکس وان اس نیز می‌تواند با قدرت پردازشی بهتر٬ امکان پخش فیلم‌های ۴K و همچنین تطابق با تلویزیون‌های ۴K آیا می‌تواند دل کاربران را همانند ایکس‌ باکس وان به دست آورد یا خیر. وزن کمتر٬ ابعاد کوچکتر و همچنین عدم نیز به آداپتور‌های دست و پا گیر می‌تواند هر کسی را برای خرید XBOX ONE Slim تشویق کند.

سونی را دست کم نگیرید. هرگاه مایکروسافت توانسته است از نظر آمار فروش آن‌ها را پشت سر بگذارد این کمپانی با تلاش مضاعف موفق شده است تا رتبه‌ی قبلی خود را پس بگیرد. اهالی  ژاپن در کنفرانس‌های اخیر خود غوغای عجیب و غریبی را به پا کردند و طرفداران خود را بسیار خوشحال کردند. آن‌ها هیچ‌گاه از کوشش در خصوص صنعت بازی پا پس نکشیده‌اند و به خاطر همین است که می‌گوییم که بوی خون می‌آید! سونی دعوت‌نامه‌های خود را برای مراسم هیجان انگیز چند روز دیگر ارسال کرده است و طبق شایعات ممکن است شاهد عرضه‌ی یک کنسول میان نسلی از سوی سونی باشیم.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.winbeta.org/news/xbox-one-july-2016″]winbeta[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Walkman

جالبه با این چینی ها تو اکثر صنعت ها مثل خودروسازی و موبایل و…. آومدن و بازار رو اشباع کردن و هیچ شرکتی بطور جدی نیومده تو صنعت کنسول بازی، با اینکه خیلی سوده هست و فقط کل بازار دست سونی و ماکروسافت هست

grimm

چون سونی تجربه بسیار بالایی در کنسول داره و مایکروسافت هم ید پولای در گیم وقدرت بالایی در جذب بازی ساز ها و نرم افزار داره
اگه شرکتی بخواد با این دو رقابت جدی داشته باشه باید قدرت سخت افزاری ویا نرم افزاری بالایی داشته باشه و بایدبتونه بازی ساز ها رو مجاب به ارائه بازی برای کنسول خودش کنه مثلأ شرکت های خیلی قدرتمند سخت افزاری مثل ایسوس و اپل و ام اس آی می تونن وارد بشن ولی خوب باید کلی خاک بخورن تا به این دو برسن

MOAZEZ

نسل هشتم کلا در دستان سونی هست. ماکروسافت باید تلاش کنه برای نسل۹

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com