حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی برای مقابله با مشکل امنیتی QuadRooter، برای تلفن‌های هوشمند خود بسته‌های امنیتی منتشر خواهد کرد

نوشته

7 سال قبل | 12 دیدگاه | مطالب ترنجی

همانطور که می‌دانید، محققان اخیرا اعلام کرده‌اند که یک مشکل امنیتی جدید به نام QuadRooter را پیدا کرده‌اند. این مشکل امنیتی که عمدتا به تلفن‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌های ساخت کوالکام سرایت می‌کند، باعث آسیب پذیری حدود ۹۰۰ میلیون تلفن هوشمند و تبلت مجهز به سیستم عامل گوگل یعنی اندروید می‌شود. حال سونی اعلام کرده است که این شرکت در آینده بسته‌های امنیتی برای مقابه با این مشکل را به صورت محافظت عادی و منظم از نرم‌ افزار ارسال خواهد کرد. مانند همیشه در ادامه با ترنجی همراه شوید.

قبل از اینکه به جزئیات بروزرسانی سونی بپردازیم، اجازه دهید کمی درباره این مشکل امنیتی صحبت کنیم. همانطور که گفتیم، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید و البته مجهز به چیپست‌های اسنپدراگون مستعد دریافت این مشکل امنیتی هستند و از آنجایی که تلفن‌های هوشمند زیادی از سیستم عامل اندروید و چیپست اسنپدراگون استفاده می‌کنند، می‌توان گفت که ۹۰۰ میلیون دستگاه احتمال دریافت این مشکل را دارند. QuadRooter باعث می‌شود که هکرها به تمامی اطلاعات حساس شما در تلفن هوشمندتان دسترسی داشته باشند و برای انجام این کار، هکرها فقط باید یک برنامه که نیاز به دسترسی خاصی ندارد را برای کاربران منتشر کنند. حال ژاپنی ها اعلام کرده اند که آن‌ها قصد عرضه بروزرسانی های امنیتی برای محصولات خود دارند. متن اعلامیه سونی به این صورت می‌باشد:

بخش موبایل سونی، امنیت و حریم خصوصی اطلاعات کاربرانش را بسیار جدی می‌گیرد. ما از مشکل امنیتی QuadRooter باخبر هستیم و درحال تلاش برای عرضه بروزرسانی‌های عادی و منظم نرم‌ افزاری برای محصولات خود چه به صورت آنلاک و چه محصولات تحت نظر اپراتورها هستیم. البته به خاطر این موضوع، زمان عرضه این بروزرسانی برای مناطق و اپراتورهای مختلف متفاوت خواهد بود. درهمین میان از کاربران می‌خواهیم که با دریافت این بروزرسانی‌های منظم، امنیت خود و تلفن هوشمندشان را تضمین کنند. همچنین پیشنهاد می‌دهیم که کاربران، برنامه‌های مورد نیازشان را تنها از استورهای مطمئن دریافت نمایند.

از آنجایی که اکثر تلفن‌های هوشمند سونی از چیپست‌های اسنپدراگون و مشخصا سیستم عامل اندروید برخوردارند، سونی این اقدام را به عمل آورده است. متاسفانه سونی هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این بروزرسانی ارائه نداده است اما باید به زودی شاهد ارائه اطلاعات بیشتر از سوی این شرکت باشیم. کوالکام نیز اعلام کرده است که بخش زیادی از این مشکل در قالب بروزرسانی‌های گوگل حل شده است و تنها یک بخش مهم باقی مانده است که در ماه آینده، بروزرسانی‌های مربوط به آن نیز ارسال خواهند شد.

نظر شما چیست؟ شما درباره مشکل امنیتی QuadRooter چه فکر می‌کنید؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/sony_will_roll_out_quadrooter_patch_within_normal_and_regular_software_maintenance-news-19912.php”]GSMArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
arash hx

خوشمان آمد
آفرین بر تو ای سونی

JOHN

شما اخرین پچ های امنیتی ماه های قبل رو تو اپدیت هات ارائه کن،اپدیت نسخه تریجی زد۲ رو که ندادی بده،باگ های ریز و درشت رو هم حل کن بعد برو سراغ پچ های امنیتی بعدی :yes:

JAGUAR

دقیقا :good:
آخرین آپدیتی که داده بود برای گوشیاش پچ امنیتی چند ماه قبل گوگل همراهش بود 😐
پچ امنیتی آگوست رو سامسونگ چند روز پیش داد ۴۰ مگابایت بود.

MOAZEZ

سامسونگ فعلا ۶٫۰٫۱ رو بده نمیخواد پچ امنیتی بده.

JAGUAR

اون موقع که پرچمدار شما ۶.۰ داشت ۴تا از گوشیای سامسونگ ۶.۰.۱ داشتن!!!
دقیقا حرفی که زدی مصداق سونی بود
اومدی یه چیزی گفته باشی :))))

raminrx7

داداچ پروفایل بهت نمیخوره بزار من ژاپنی ام.
۶٫۰٫۱ بودیم وقتی ۶٫۰٫۱ مد نبود
به پولش میارزه اینقدر ضایع میشی ؟ از بعد XA تلاشت مضاعف و قابل ستایش شده

MOAZEZ

آره دیدیم. یه یکی بگید که گوشی ندیده باشه. هنوز که هنوزه تو کف otaهستید و رام گدایی میکنید از این کشور اون کشور. سامسونگ اصلا حسابتون نمیکنه

Pouya

JAGUAR

باش عب نداره خودت ناراحت نکن 😉

MOAZEZ

از سلطان پشتیبانی و آپدیت انتظار میرفت بیانیه بده هرچه زودتر. ممنون سونی که خیالمونو راحت کردی از بابت پشتیبانی همیشه

A better life

همیشه سونی یکی از بهترین ها بوده تو اپدیت دهی به اسمارت فون هاش

F∀ⓡ∀Z SONY

سونی :heart:
به نظیر در پشتیبانی و احترام به مشتری :rose:
بروزرسانی های بدون باگ و با عملکرد عالی :yes:

چند روز پیش یکی از دوستان فک‌ میکنم آرش جان بود از باگ گلکسی A7 بود فک‌ میکنم نشون داده بود که هات اسپات و وای‌فای همزمان روشن بودن ولی هیچ‌ کدوم فعال نبودن :scratch:
حالا دیروز شخصا این مشکل رو‌ تو نوت۵ و اس۶اج دیدم با چند مورد ریزو‌ درشته دیگه مثل اومدن والپیپر رو لاک اسکرین :negative:
درکل دم سونی گرم که به ما زد حال نمیزنه اینجوری :yahoo:

ᴬˡᵒᶰᵉ ᴮᵒʸ

خیلی خوبه که به فکر آپدیت هست و کمتر از این هم ازش انتظار نمیره،بالاخره سونی هم یکی از شرکت های مطرح در بحث اسمارت فون هست و طبیعی هست که این موارد رو جدی بگیره.

پ.ن:لطفا نیاید بحث فروش رو پیش بکشید،در مطرح بودن سونی شکی نیست.فروش هم از نشانه های رضایت کاربران هست ولی همه چیز نیست
مرسی اه :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs