حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصه‌های یک تلفن هوشمند کامل و رویایی از نگاه نویسندگان ترنجی

نوشته

7 سال قبل | 46 دیدگاه | مطالب ترنجی

تلفن‌هوشمند رویایی؛ می‌توان با قاطعیت گفت که چنین چیزی در دنیا وجود ندارد و دلیل آن مشخص است، تلفن‌های هوشمند حتی با وجود اینکه به بیشترین تکامل ممکن رسیده‌اند هنوز از برخی مشکلات برخوردارند و اولویت این مشکلات برای کاربر، انتخاب نهایی را رقم می‌زند. نمی‌گوییم که این تلفن‌های هوشمند جدید بد هستند، بلکه مزایای آن‌ها به اندازه‌ای زیاد شده است که کاربران بیشتر به دنبال عیوب دستگاه هستند تا مزایای آن تلفن هوشمند. البته اگر بر روی یک برند خاص علاقه شدید یا حتی شاید تعصب داشته باشید، محصول آن برند را برترین و بی‌عیب ترین بدانید، اما همه می‌دانیم که شرایط در حقیقت متفاوت است. باری دیگر با مطلبی که به همراهی نویسندگان عزیز ترنجی نگارش شده است و البته سبک آن توسط برخی منابع “الهام” گرفته شده است در خدمت شما هستیم. در ادامه این مطلب قصد داریم که شما را با تلفن‌های هوشمند رویایی خودمان آشنا کنیم. مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

اجازه دهید که در همین ابتدای راه، تمام موضوعات را شفاف‌ سازی کنیم! تلفن‌هوشمند برتر از سوی یک کاربر مشخص می‌شود، حتی اگر محصول دیگری با مشخصات فوق‌العاده بالاتر در بازار وجود داشته باشد، زیرا سلیقه، نیاز و البته بودجه خرید تلفن هوشمند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نهایی ما دارند. در مورد آن تلفن‌های هوشمند با مشخصات فوق‌العاده بالا نیز باید بگوییم که این محصولات در طی سال‌های اخیر روند صعودی را طی کرده‌اند و حالا به بالاترین درجه خود رسیده‌اند. اما در هر محصول شاید مشکلاتی باشد که کاربر را از خرید آن محصول منصرف کند. یک محصول از تمام مشخصات مورد نظر برخوردار است اما باتری خوبی ندارد، دیگری نیز قیمت بالایی دارد و شاید یک مورد طراحی مورد پسند شما را نداشته باشد، حتی با وجود اینکه از نظر بسیاری، آن محصول یک تلفن هوشمند کاملا زیبا و با کیفیت باشد. در کل این ها محصولاتی هستند که باید با یک دیگر مقایسه شوند تا برترین دستگاه به صورت کلی مشخص شود اما باز هم می‌گوییم، برترین تلفن هوشمند در بازار به معنای آن نیست که آن محصول لزوما برترین تلفن هوشمند برای همه باشد، چرا که شاید هنوز هم برخی نواقص حتی کوچکی باشند که برای شما اهمیت زیادی داشته باشد. هدف این مطلب نیز به این موضوع مرتبط است. پیش از این مطالب زیادی را به کمک نویسندگان ترنجی نوشته ایم که به نظر آنقدری خوب است که منابع دیگر نیز از این سبک “الهام” گرفته اند! در ادامه، نویسندگان ترنجی با استفاده از تلفن‌های هوشمند بسیار عالی بازار، یک تلفن هوشمند کاملا استثنایی را برای خود ترسیم خواهند کرد که برایشان عملا هیچ مشکلی ندارد و به اصطلاح رویایی و کامل است. درکل، شاید بد نباشد بگوییم که تلفن هوشمند رویایی هر فرد مثل اثر انگشت او برایش منحصر به فرد است!


صدرا مخملی

iPhone

به شخصه در بخش طراحی محصول، سبک طراحی اپل که برای آیفون‌هایش در نظر گرفته است را دوست دارم. طراحی زیبا و با کیفیت و البته‌ لبه‌های منحنی دوست داشتنی، بدنه فلزی و البته شیشه ۲٫۵D صفحه نمایش از برخی ویژگی‌های این سبک طراحی است. درست است که طراحی‌های زیبای دیگری مانند سری نوت ۷ نیز با انحنای صفحه نمایش را شاهد هستیم اما شخصا با طراحی آیفون ارتباط بیشتری برقرار می‌کنم. یکی از مزایای طراحی آیفون برای من، یک دست بودن آن است. مثلا وقتی شما یک آیفون سیاه رنگ را دارید و صفحه نمایشتان نیز خاموش است، این یکدست شدن تمام پنل جلویی واقعا زیبا و دوست داشتنی خواهد بود. درحقیقت شخصا رنگ مشکی در تلفن‌های هوشمند را بیشتر می‌طلبم. البته بیرون زدگی دوربین چیزی نیست که چندان از آن خوشم بیاید و کمی مایه آزار است! البته لنز بیرون زده در آیفون‌های بعدی به دلیل انحنای بدنه در اطراف دوربین بهتر از بیرون زدگی فعلی می‌باشد. باز طراحی خطوط آنتن در طراحی محصولات اپل نیز می‌تواند مرا به تلفن هوشمند رویایی ام کمی نزدیک تر کند. در مورد اسپیکر باید بگویم که اسپیکرهای دوگانه در جلوی دستگاه مانند نکسوس ۶ پی را بسیار دوست دارم که تجربه مولتی مدیای بهتری را برای کاربر رقم می‌زد. دکمه هوم محصولات اپل برای من مشکل خاصی ندارد و حداقل از دکمه‌های پاور کنار دستگاه برای من بهتر است. همچنین من بر این عقیده‌ام که سنسور اثر انگشت و دکمه پاور باید از هم جدا باشند و نباید با یکدیگر ادغام شوند. فعال بودن همیشگی سنسور اثر انگشت چندان ضروری نیست اما بودنش بهتر از نبودش است! همچنین بد نیست این مورد را ذکر کنم ک ادغام شدن دکمه هوم با صفحه نمایش اتفاق شیرینی برایم خواهد بود! سیستم عامل یک مورد شخصی است و تقریبا هرکس نیاز خود را دارد و نمی‌توان برای کسی نیاز تعیین کرد! از نظر من، روان بودن و هماهنگی اجزای مختلف و استاندارد بودن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های iOS موارد خوبی هستند که من را به سمت سیستم عامل iOS سوق می‌دهد. البته اگر قرار باشد کسی از اندروید استفاده کند، پیشنهادم به او حتما نکسوس خواهد بود چراکه از رابط کاربری جامع تر و بهتر و البته حس خالص بودن بیشتری برخوردار است. در مورد دوربین؛ باید بگویم که دوربین تلفن هوشمند نمی‌تواند جایگزین دوربین‌‌های پیشرفته شود برای همین یک دوربین نرمال کفایت می‌کند. البته سریع باز شدن و سرعت فوکوس و عکاسی از موارد لازم هستند. شرایط برای سلفی می‌تواند بهتر باشد. اگر دوربین سلفی تلفن هوشمند رویایی من بتواند تصاویر وسیع تری مانند V10 بگیرد قطعا برایم رضایت بخش تر خواهد بود.


سینا عطایی

11

بگذارید با صفحه نمایش یعنی یکی از مهمترین بخش‌های یک تلفن هوشمند شروع کنیم. نمایشگرهای امولد یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود در بازار هستند که اخیرا در پرچمداران زیادی استفاده شده است. تقریبا محال است که با مشاهده محتوای مختلف بر روی یک صفحه نمایش امولد محسور نشوید. عمق رنگ مشکی عالی و رنگ‌های اشباع شده از ویژگی های این پنل می‌باشد و این مورد قابل انکار نیست. اما به شخصه این پنل‌ها را برای استفاده شخصی و روزمره خود استفاده نخواهم کرد. دقت رنگ سفید و قرمز هنوز برای من کمی آزار دهنده است که می‌تواند بهتر باشد. درهر صورت دوست دارم که تلفن هوشمند رویایی من مانند محصولات اپل یا هواوی یا حتی پنل‌های سونی در محصولات سری اکسپریا. از پنل های خوب و با کیفیت IPS استفاده کند. نمایشگرهای خوب با رنگ‌های جذاب و با رنگ سفید عالی و عمق مشکی مناسب.  بخش پردازنده و سخت افزار بخش گستره‌ای است که بر روی تجربه کاربری تاثیر بسزایی دارند. البته این مورد بسته به سیستم عامل دستگاه  بستگی دارد، مثلا پردازنده اپل بر روی محصولات خودش عملکرد بهتری خواهد داشت و یا حتی پردازنده‌های سامسونگ برای محصولات این شرکت بهتر خواهند بود.  کمیت سخت افزار اهمیت چندانی برایم ندارد چراکه تقریبا عملکرد اکثر محصولات مناسب است و بیشتر به باطن و نرم افزار بستگی دارد. سیستم عامل اپل یعنی iOS یک سیستم عامل بسیار خوب و روان و سریع است اما مطابق سلیقه خود، اندروید را برای تلفن هوشمند رویایی ام ترجیح می‌دهم و آن‌ هم از نوع اندروید خالص. شرکت‌های مختلف رابط‌های کاربری با امکانات زیادی را در محصولات خود استفاده کرده‌اند اما شخصا نیازی به همه این ویژگی‌ها در مدت استفاده‌ام ندارم. حالا وارد بحث دوربین و صدا می‌شویم. من شخصا کیفیت دوربین سامسونگ رو بسیار خوب می‌دونم، البته تجربه‌های خوبی در سایر دستگاه ها مانند محصولات اپل هم وجود داره. صدا در محصولاتی مانند اچ‌تی‌سی بسیار خوب بوده اما صدای محصولات تازه‌ای هم هستند که از صدای خوبی برخوردار باشند. در هر صورت با وجود این خواسته ها چنین تلفن هوشمندی وجود ندارد و تنها باید به موارد بازار اعتنا کرد اما تلفن هوشمند رویایی من چنین ویژگی‌هایی خواهد داشت.


امیرحسین ایزدی

GNote

تاکنون، به‌خصوص در سال جاری میلادی، شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خوبی بوده‌ایم که ویژگی‌های بسیاری نیز دارند. گوشی هوشمند رویایی من، زیاد دور از انتظار نیست؛ این دستگاه رویایی، ترکیبی از فبلت جدید سامسونگ، گلکسی نوت ۷ با چند ویژگی دیگر است که آن را برای من ایده‌آل می‌کند. صفحه‌نمایش ۵.۵ تا ۵.۷ اینچی برای من مناسب است و مشکلی برای کار کردن با این صفحه‌نمایش‌های بزرگ ندارم؛ به‌همین دلیل به فبلت‌ها علاقه‌مند هستم. گلکسی نوت ۷ با ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، بهترین گزینه برای من محسوب می‌شود اما وجود ویژگی‌های دیگری، آن را به تلفن هوشمند رویایی من تبدیل می‌کند. قابلیت لمس سه‌بعدی (همانند آیفون‌های اپل) به همراه گلکسی نوت ۷، می‌تواند جالب باشد. عمر باتری برای من یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و دوست دارم که از باتری با ظرفیت بالاتری استفاده شود تا دستگاه، عمر باتری مناسب‌تری را ارائه دهد. در بخش دوربین که اهمیت ویژه‌ای دارد، دوربین دوگانه ال‌جی جی ۵ با قابلیت‌های بیشتر برای من بسیار مناسب است. عرضه‌ی سریع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی از سوی سازنده و همچنین اضافه کردن ویژگی‌های نرم‌افزاری پرچم‌دارهای جدید آن شرکت به یک یا دو نسل قبلی نیز از قابلیت‌هایی است که دوست دارم تا در گوشی هوشمند رویایی من وجود داشته باشد.


مهران بخشی

Charging

کسانی که با تلفن خود به صورتی حرفه‌ای کار می‌کنند و تلفن همراه‌شان جزئی از کارشان است(و نه صرف مرور شبکه‌های اجتماعی!) شارژدهی محصول مهم ترین عامل است. هیچ چیز بدتر از آن نیست که در اواسط روز در حالی که با تلفن خود مشغول کار هستید با پیام Low Battery مواجه شوید! بسیاری از شرکت‌های مطرح حوزه موبایل اکنون این مهم را دریافته‌اند و این‌گونه بود که اکنون پسوند Max به معنای عمر باتری طولانی و غول پیکر بودن است! مورد بعدی استحکام و زیبایی تلفن است. فکر می‌کنم برای این کار اگر بتوانیم مهندسان اپل و اچ‌تی‌سی را گرد هم آوریم به نتایج خوبی دست یابیم. البته باید اپل را در تخصص خویش گماریم و بگوییم که فقط بر روی ریزه کاری های دستگاه کار کند! البته باید در قسمت صدای خروجی و بلند‌گوی دستگاه بازهم از اچ تی سی کمک گیریم تا بتوانیم شاهکاری مانند M9 و ۱۰ را تکرار کنیم.  البته مهم‌ترین قسمت پردازنده دستگاه است. انودیا را در کاری که در آن چیره دست است می‌نهیم و مسئولیت تهیه CPU و GPU را به آن می‌دهیم. با مصرف کم پردازنده مجتمع Tegra X1 نسبت به دیگر پردازنده‌های هم کلاس خود اگر با کمی محدود کردن، آن را در تلفن همراهی جای می‌دادیم و می‌توانستیم قابلیتی همچون کانتیوم مایکروسافت را در آن ایجاد کنیم آن وقت آن تلفن می‌شد تلفن رویای من!


مصطفی عباسی

Tech Phone

از آنجایی که بنده فردی کمال‌گرا هستم پس واضح است که انتظار من از تلفن‌هوشمند یک دستگاه با مشخصات بسیار بالا باشد. در ابتدا از طراحی شروع می‌کنم. اسمارت‌فونی با طراحی HTC 10 قطعا من را راضی خواهد کرد! البته ترجیح میدهم حاشیه‌های دستگاه کمی کمتر باشد و دکمه هوم نیز در وسط حاشیه پایینی قرار گرفته باشد! بد نبود اگر ضخامت دستگاه هم کمتر می‌بود! انتخاب من برای صفحه نمایش چیزی جز امولد با پوشش گوریلا گلس ۵ نیست؛ البته نه از آن امولدهایی که سامسونگ در اسمارت‌فون‌هایش استفاده می‌کند! انتظار من یک پنل امولد با توانایی نمایش بسیار عالی و دقیق رنگ سفید در کنار رنگ مشکی است و همچنین حداقل و حداکثر روشنایی بسیار بالا باشد! حال بیایید کمی رویاپردازی کنیم! به نظر من علاوه بر این مشخصات، صفحه‌نمایش باید حداقل از نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتز و همچنین فناوری ۳D نیز استفاده کند. و اما مهمترین قسمت که چیزی نیست جز رزولوشن و اندازه صفحه‌نمایش! گمان می‌کنم رزولوشن ۲K یا به عبارتی Quad HD با اندازه ۵.۵ اینچ تمام و کمال بتواند تمام انتظارات من را برآورده کند. برویم به سوی سخت افزار که اتفاقا بخش مورد علاقه من هم هست. ترجیح می‌دهم پردازنده اسمارت‌فون من ساخت کوالکام باشد. مشخصات سخت‌افزار تلفن هوشمند رویایی من عبارت است از:
-لیتوگرافی ۷ نانومتری با فناوری ساخت FinFet
-۸ هسته ۶۴ بیتی با فرکانس ۴ گیگاهرتز و قابلیت اورکلاک!
-پردازشگر گرافیکی پیشرفته Adreno با فرکانس ۲ گیگاهرتز، پشتیبانی از رابط برنامه‌نویسی Vulkan و باز هم توانایی اورکلاک!
– ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4 ساخت G.Skill با فرکانس ۴ گیگاهرتز و اگر اشکالی ندارد این را هم بتوان اورکلاک کرد!
– ۱ ترابایت حافظه SSD آن هم با اینترفیس M.2 و در آخر ساخت اینتل و میکرون!
البته انتظار دارم از سیستم خنک کننده بسیار پیشرفته مایع با قابلیت تنظیم در آن استفاده شود که در تابستان از حداکثر توان آن بتوان استفاده کرد و در زمستان آن را خاموش نمود! بالاخره همه جا که کولر و بخاری نیست!
تا یادم نرفته این را هم بگویم که مصرف تمام این قطعات در کنار هم اگر نصف مصرف بهترین سخت‌افزارهای امروزی باشد بهتر است!
خب می‌رسیم به سیستم‌عامل؛ انتظار من سیستم‌عاملی با شخصی‌سازی اندروید، ظاهر، برنامه‌ها، امنیت و بروزرسانی iOS است.
ترجیح میدهم اسپیکرها ساخت HTC و با همکاری “بنگ اند الفسون” باشد! در ضمن صدای آن‌ها هم بسیار زیاد و با کیفیت باشد وگرنه من قبول نخواهم کرد! اگر مشکلی نیست هنذفری هم ساخت سنهایز باشد!
خب برسیم به دوربین!
ترجیحا دوربین‌ها ساخت نیکون و با لنز کارل‌زایس باشد، دوربین دوگانه، اپرچر f1.4، رزولوشن ۶۰ مگاپیکسل، توانایی فیلمبرداری ۸k به صورت اسلوموشن در حالت ۴۸۰ فریم و توانایی زوم اپتیکال ۶۴X هم اگر امکان دارد در آن ها گنجانده شود!
و اما امکانات و قابلیت‌های جانبی
اسکنر عنبیه چشم، اثر انگشت، کانتینیوم مایکروسافت و فناوری ۳D Touch اپل با عملکرد سریع به همراه ضد آب بودن دستگاه انتظارات من را برآورده خواهند کرد!
باتری دستگاه هم کمتر از ۱۰ هزار میلی‌آمپر نباشد؛ فناوری “شارژ سریع کوالکام در عرض یک ربع” هم فراموش نشود.
در آخر ترجیح میدهم مارک اپل یا HTC بر روی این تلفن‌هوشمند حک شود (من اصلا طرفدار این برندها نیستم!) و شرکت مونتاژ کننده هم شیائومی باشد تا قیمت نهایی دستگاه کمتر از ۴۰۰ دلار باشد!
خب به پایان داستان تلفن‌ هوشمند رویایی می‌رسیم! فکر کنم تا اینجا فهمیده باشید که اصولا بنده آدم قانعی هستم (!) و ترجیح می‌دهم از یک تلفن هوشمند با امکانات تقریبا بالا استفاده کنم!
این بود تلفن هوشمند مورد علاقه من!


عارف کمانی

Camera And Fingerprint

خب! فکر می‌کنم نظر من با خیلی از دوستان متفاوت باشه. به نظر بنده در بحث تلفن هوشمند هیچ‌گاه کلمه‌ی ایده‌آل وجود نخواهد داشت و بسیاری از شرکت‌ها نمی‌خوان که اسمارت‌فون بدون نقص بسازند. اما برای بنده هیچ‌گاه سخت افزار و پردازنده‌ی خیلی قوی مهم نبوده و نیست. من هیچ‌گاه به چشم یک کنسول با تلفن رفتار نکردم و به نظرم تلفن ایده آل می‌تونه به این شکل باشه. پردازنده‌ی کم مصرف و دارای قدرت معقول٬ میزان رم بالا (مثلا ۸ گیگابایت) دوربینی که برای عکس‌برداری کاملا ایده آل باشه. با فوکوس دقیق و جزییات بالا. آپشن‌های عجیب و غریب هم نمی‌خوام. فقط یه چیزی می‌خوام که به بهترین شکل کارمو راه بندازه. صفحه نمایش این تلفن پر نور باشه و پنل امولد در اون به کار رفته باشه. سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه تعبیه شده باشه. رابط کاربری هم مثل  رابط کاربری نکسوس ها و یا MIUI باشه و از باتری ۱۰ هزار میلی آمپری استفاده کنه! فقط یه سوال. کی بیایم موبایل ایده‌آلمون رو تحویل بگیریم حسین جان!؟


حسین میرنژاد

MyPhone

بد نیست برای بار چندم به این موضوع اشاره داشته باشیم که تقریبا هیچ تلفن هوشمند کاملی در بازار وجود ندارد، حتی با وجود نزدیک شدن به فلسفه تکامل. چراکه هرساله انتظارات ما بالاتر رفته و در نتیجه همین بازه زمانی تغییراتی در این فلسفه ایجاد می‌کنند. اما در مورد تلفن هوشمند کامل. دوست دارم به صورت جزئی به تمام موارد مهم در ذهنم بپردازم، از رنگ دستگاه حساب کنید تا سبک و چیدمان دکمه‌های دستگاه، اما به هر صورت آن‌ها را توضیح خواهم داد! تمام اجزای این تلفن هوشمند رویایی به گونه‌ای باید باشند که تجربه کاربری بهتری را برایم رقم بزنند، نه صرفا یک محصول تازه. ابتدا با طراحی شروع می‌کنم. طراحی برای من بسیار مهم است، چراکه دوست دارم از طراحی ساده و شکیل تلفن هوشمندم لذت ببرم اما متاسفانه در انتخاب این بخش کمی به مشکل برخوردم چرا که اصولا به یک طراحی راضی نمی‌شوم! اما به شخصه طراحی محصولات زیادی مانند سری محصولات اپل، سری پرچمداران اچ‌تی‌سی را می‌پسندم و استفاده از المان‌های این چند محصول در یک محصول ایده جالبی خواهد شد. متاسفانه در اوایل سال جاری، صحنه دلخراشی را برای تلفن هوشمندم به دلیل یک ضربه شاهد بودم و برای همین واقعا امیدوارم که مقاومت دستگاه ها چه در بخش صفحه چه در بخش فلزی تقویت شود. با وجود خاص و شیک بودن شیشه اما احتمالا فلزی که کمتر در دست سر بخورد را انتخاب می‌کنم. رنگ در هر دستگاه برای من متفاوت است و ممکن رنگی که در یک محصول زیباست در دیگری اینطور نباشد، اما اگر قرار باشد آن محصول مشکی باشد، بهتر است به خاکستری و یا آبی تیره متمایل نباشد. در طی سال‌های اخیر صفحه‌های نمایش IPS و امولد بیشتر در توجه قرار گرفته اند و با وجود اینکه هردوی آن‌ها را استفاده کرده ام، ترجیحا امولد را انتخاب می‌کنم. غلظت بالای رنگ‌ها و عمق مشکی بالا از موارد جذاب برای من است. البته رنگ سفید و شاید رنگ قرمز باید کمی تغییرات داشته باشند تا به IPS ها نزدیک شوند. اما اندازه چنین صفحه‌ای باید چقدر باشد؟ یادم است دوره ای به ۳ اینچ غول بی‌ شاخ و دم می‌گفتند و بعدها ۴٫۸ اینچ این لقب را به دست آورد، اما حالا ۵٫۵ اینچ هم عادی شده است، و احتمالا من نیز سایز صفحه‌ای حدود همین مقدار را انتخاب خواهم کرد. رزولوشن دستگاه‌ها هم که روز به روز درحال افزایش هستند و من نیز بدم نمی‌آید از محصولی با صفحه ۲K استفاده کنم، اما فکر می‌کنم که همان Full HD نیز برایم کافی باشند، چراکه بیشتر به دنبال تجربه کیفیت عالی هستم تا مشخصات بالا.

بسیار خب، قدرت دستگاه بخشی است که عمدتا صحبتی درباره اش ندارم چراکه انتظار من را برای یک “تلفن هوشمند” رفع می‌کند، ولی در هر صورت سخت افزاری را می‌خواهم که تجربه کاربری روان در استفاده‌ روزمره‌ام را فراهم کند و در طول مدت زمان افتی نداشته باشد. اما یک بخشی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد، کارایی است. تلفن‌های هوشمند کارایی خیلی خوبی دارند، اما شخصا دوست دارم که برخی از وظایفی که هم بر روی تلفن هوشمند و هم بر روی رایانه شخصی امکان پذیر است را بیشتر شبیه به آزادی و راحتی عمل یک رایانه انجام دهم. کافیست مطلب گذاری در یک وبلاگ با تلفن هوشمند و رایانه شخصی را با هم مقایسه کنید! این چیزی است که در تلفن های هوشمند فعلی وجود ندارد اما واقعا احساس نیاز شدیدی به آن دارم، چرا که تلفن‌های هوشمند بیشتر اوقات همراه ما هستند و برای همین باید وظایف بیشتری را برای پوشش وظایف این مدت زمان انجام دهند. نرم افزار؛ iOS سیستم عاملی است که برای من هم دوست داشتنی است و هم کمی آزار دهنده، اما مطابق علاقه‌ و نیازم، سیستم عامل اندروید را انتخاب می‌کنم. در مورد رابط کاربری باید بگویم که رابط‌های تمیز و خالص را خیلی دوست دارم و برای همین نظرم بر روی رابط کاربری گوگل است. البته شاید سنس اچ‌تی‌سی و حتی تاچ‌ویز جدید نیز فکر بدی نباشد اما اولویت با گوگل است. یکی از دلایل اصرارم بر روی این رابط، عرضه بروزرسانی‌های سریع تر است که البته این مورد برای برخی شرکت ها بیشتر به بزوررسانی است! دوربین یکی از بخش‌های هیجان انگیز در محصولات جدید است اما در کنار این موضوع مشکلی نیز برایم وجود دارد. متاسفانه تا به امروز نتوانسته ام از دوربین گوشی به عنوان یک دوربین اصلی برای کارهایم استفاده کنم و بیشتر برای ثبت لحظات از آن استفاده می‌کنم؛ اما اگر قرار باشد دوربینی را برای محصول رویایی ام انتخاب کنم، احتمالا دوربینی هم سطح بدنه از سامسونگ یا اپل را برخواهم گزید. دلیل آن، ثبت تصاویر با کیفیت و با سرعت بالا و البته با فوکوس قدرتمند و سریع از دلایل انتخابم می‌باشد. البته فعالیت دوربین‌های دوگانه را نیز دوست دارم ولی ای‌کاش می‌شد ویژگی‌های این دو دوربین را در یک لنز جای داد! راستش را بخواهید، تنها دوربین دومی که ظاهر خوبی برای من داشته است، تلفن هوشمند One M8 بوده است!

حال به سایر ویژگی‌ها اشاره خواهم کرد. باتری در محصولات فعلی پیشرفت‌هایی کرده‌اند و فناوری شارژ سریع نیز چاشنی دوست داشتنی است. شرکت‌های مطرح به جز برخی موارد در زمینه باتری چندان عملکرد خوبی نداشته اند و حتی شرکت‌های چینی بهتر عمل کرده اند، هرچند نمی‌دانیم در طول زمان شرایط شارژ دهی باتری این محصولات یکسان خواهد بود یا خیر. در هر صورت محصولی با باتری بزرگ و شارژ سریع که تمام روز مرا یاری کند را دوست دارم! هرچند حس می‌کنم که شرکت‌های بزرگ می‌توانند حرکت بزرگ تری بکنند؛ چه دلیلی دارد که برخی اوقات در میان روز به دیوار تکیه دهیم تا تلفن هوشمندم شارژ شود!؟ بلندگوهای دوگانه در جلو دستگاه با کیفیتی مشابه نکسوس‌ ۶ پی یا سری محصولات اچ‌تی‌سی و تا حدی سونی را نیز می‌پسندم. یک ویژگی که شخصا ایده اش را دوست دارم، ادغام شدن فناوری لمس سه بعدی با قلم S Pen سامسونگ است. بدنه ضد آب، حافظه بالا با پشتیبانی از کارت حافظه را نیز به عنوان چاشنی این محصول رویایی در نظر داشته باشید. و راستی، “یک چیز دیگر”؛ قیمت مناسب در کنار مشخصات بسیار بالا و کارایی بسیار خوب، چیزی است که از تلفن‌های هوشمند وان پلاس در تلفن هوشمند رویایی ام قرض خواهم گرفت! در هر صورت همانطور که گفتم، می‌خواهم که این تلفن هوشمند رویایی به گونه ای باشد که کار با آن برایم لذت بخش باشد. البته از آنجایی که آدم تنوع طلبی هستم، احتمالا باید محتوای این لیست را تا چند ماه آینده تغییر دهم!


بسیار خب، این‌ها صحبت‌های ما درباره تلفن‌های هوشمند رویایی‌ مان بود. اگر این سوال را در سال‌های پیش می‌پرسیدید شاید خواسته‌های بسیار بیشتری از تلفن‌های هوشمندمان داشتیم اما الان شرایط متفاوت است. تلفن‌های هوشمند تقریبا به بالاترین نقطه ممکن رسیده‌اند، البته گفتیم که هرساله انتظارات بالا می‌رود و دستگاه‌ها نیز همراه با ما و زمان به جلو می‌روند. مثلا شاید شرکتی در سال آینده چنین ویژگی‌هایی را افزود، اما مطمئن باشید که از سوی دیگر چیزهایی جدیدی را خواهیم دید که انتظارتمان را بالا می‌برند. اما در هرصورت می‌خواهیم بگوییم که عیب‌های تلفن‌های هوشمند بسیار کم شده است و تنها همین موارد کلیدی است که می‌تواند تجربه بسیار بهتری را برایمان رقم بزند. درست است که تلفن‌های هوشمند فعلی در بازار در مقایسه با تلفن هوشمند رویایی ما کمی مشکلات جزئی دارند، اما می‌توان با کمی مقایسه و البته چشمپوشی از برخی موارد و اولویت‌بندی‌ها، بهترین تلفن هوشمند را برای خودمان انتخاب کنیم. و یادتان باشد که تلفن هوشمند مورد علاقه شما به خاطر دلایل خودتان برای شما ارزشمند است و این دلیلی بر محبوب بودن آن برای همه نیست. نظر شما چیست؟ تلفن هوشمند رویایی شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

نوشته شده توسط حسین میرنژاد

اشتراک در
اطلاع از
46 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
. Experience

ببخشید من خیلی عذر میخوام،
اقای مصطفی عباسی،
من یک پلاگین ساده برای کانتر مینویسم ۱ روز کاری زمان میبره تا تست و debug بشه
به نظرم شما هم یکم باید درگیر این کار ها باشین تا یکم سختیش رو حس کنید، من نمیگم شما توی اینجور کار نیستین ولی این چیز هایی که شما میگید نیاز به تیم مجرب و دانش بالا و هزینه و تحقیق بسیاری هست، چرا که نه من هم خوشحال میشم چنین گوشی درست بشه و برند های گوشی باید سالها روی این موضوع تحقیق کنند که آیا اصلا به نفع خواهد بود و یا نه ..

با تشکر :rose:

milad danesh

انتظارات من
بدنه فلزی
صفحه امولد
دکمه هوم جلو گوشی
بلندگو استریو ساخت سنهایزر
دوربین ۱۶ با زوم اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال
حافظه داخلی ۲۵۶ و ۸ حافظه رم
پردازنده تگرا x1 (اگر مشکل گرما حل شود )
باتری ۶۰۰۰ میلی امپر
ضد اب
سرعت سنج و گام شمار و سنسور عنبیه و . . .

لوازم همراه گوشی :
کارت حافظه ۲۵۶
otg کابل
هدست واقعیت مجازی مثل گیر وی آر سامسونگ
هندزفری ساخت هارمن کاردن
کاور مثل اس ویو
فلش ۱۲۸

Galaxy

به نظرم اگه هندزفری سنهایزر بود و بلندگو هارمان کاردن بهتر میشد.
پردازنده اگه تگرا ایکس ۱ باشه فوق العاده میشه.نمیدونم چرا انویدیا تو ساخت پردازنده های موبایل بیشتر فعالیت نمیکنه. 😥

milad danesh

فرقی نمیکنه واقعا جفتشون پخش صدای بی نظیری دارن

milad danesh

پردازنده های موبایل انویدیا یه ذره مشکل گرما دارن وگرنه یه پردازنده مثل x1 هیچکدوم از پردازنده های موبایل به گرد پاش هم نمیرسن ولی مشکلش اندازه نسبتا بزرگش هست و گرما به خاطر همین بیشتر توی تبلت ها استفاده میشه

Galaxy

اره اگه انویدیا تو زمینه پردازنده های موبایلی بیشتر فعالیت میکرد و یه چیزی مثل x1 با گرمای کنترل شده میزد اگزینوس و کوالکام رو با خاک یکسان میکرد.ولی افسوس 😥 😥 😥
کلا انویدیا کارش درسته.

امیرشایان

تلفن رویایی من نوت ۷ بعلاوه مشخصات زیر :
بدنه تمام فلزی
فلش برای دوربین جلو
باطری که بتونه حداقل ۲روز کامل کار کنه
بلندگو زیاد واسم مهم نیست اما اگه استریو و قوی باشه بد نیست
انواع قابلیت های هدفون که بشه توپ موزیک گوش کرد
به روزرسانی های منظم و سریعتر
ریموت کنترل تلویزیون و باقی وسایل
حافظه داخلی حداقل ۵۱۲

mani

بنده خدا عارف کمانی :wacko:
یا خیلی خسته بوده موقع نوشتن متن یا انتظاراتش کمه :unsure:
#شوخی

SaeidDS

به نطر من مشخصه یک گوشی کامل فقط در دستان sony xperia Z5PREMIUM است…. :good: :good: گوشی کاملیه

rezzaz

من تنها انتظارم اینه که گوشی ای که میاد بیرون اسم lg روش باشه.
واقعا چقدر این کمپانی خلاقه.اصلا چیزهایی که به فکرت نمیرسه رو روی گوشی هاش میاره.یکی از فن های مبتدی گفته بود با اومدن نوت ۷ دیگه کسی به الجی اهمیت نمیده.نه عزیزم وقتی v20 اومد و پودره پودر کرد گوشی هارو میبینی سایت ها خیلی بهش اهمیت میدن.
وقتی اومد و طوفانی به پا کرد که گوشی هارو در هم کوبید سایت ها بهش اهمیت میدن.
وقتی دوربینی روی گوشیش بود که از چشم انسان دقیق تر است سایت ها بهش اهمیت میدن.
وقتی اسپیکرهایی روش گزاشت که میتونه یک مجلس رو راه بندازه سایت ها بهش اهمیت میدن.
وقتی وی ۲۰ اومد و به دنیای اسمارت فون ها چیره شد سایت ها بهش اهمیت میدن.
راه عاشقی را با ال جی بپیمایید.شما شایسته ی حرفه ای زندگی کردن هستید.با ال جی حرفه ای زندگی کنید
#من-هم-یکی-از-اون-چالتون-هام
#هر-ایرانی-یک-مهارت-هر-برند-یک-چالتون
#حرفه-ای

Chalton

یه کم خلاقیت از خودت داشته باش،مثل شرکت فقط تقلید کن،من اندازه موهای سرت گوشی میخرم و میفروشم هر گوشی بخوام در کنار سامسونگ میخرم مقایسه میکنم بعدش می فروشم هیچی سامسونگ نمیشه حالا تو بشین بابا جونت بهت پول بده بری گوشی بخری حالا تو خودتو جر بده ولی فایده نداره همه دارن میان طرف سامسونگ بچه جون.

rezzaz

فشار فشار فشار فشار.
برادر من ۴ ساله از پدر مادر جدا شدما.پول من الکی بدست نمیاد که الکی اندازه ی موهای سرت گوشی عوض کنم.من تنها خودم نیستم که اندازه ی موهای سرت گوشی عوض کنم.همه میان سمت سامسونگ.بیان به من چه.اصلا بزار سامسونگ نابود بشه به من چه.پولی تو جیبم نمیره که.بعدشم یعنی تو هنوز نفهمیدی جریان چیه؟
هر برند یک چالتون.خب سامسونگ که چالتون خودشو داره.تا وقتی هم واسه برند های دیگه چالتون پیدا نکنم خودم چالتونشون میشم.یعنی واقعا نگرفتی جریان از چه قراره؟

ONE

من به جای گرفتن یه تیکه پاره آجر تو دستم دلم میخواد یه حلقه هوشمند داشته باشم که همه کارهای یک گوشی هوشمند رو انجام بده
ای کاش علمش رو داشتم و این ارباب حلقه ها رو خودم میساختم
یه روز خوب میاد

Lumia-1520

من فبلت با صفحه نور زیاد و ترجیحا LCD با “۵٫۷-۶” با مشخصات متوسط به بالا و دوربین عالی و باطری، باطری و باطری که حداقل ۲ روز رو کامل دووم بیاره. (نه از این دووم های الکی) :rose:

grimm

جنس بدنه منیزیم .ضد ضربه.ضدگردوخاک.ضدآب.ضد جذب چربی دست.حذف جک۳٫۵ میلی متری.قطر ۸ میلی متر.اندازه صفحه ۵٫۷تا۶ اینچ
خصوصیات صفحه نمایش آمولد.۲k.کلیر بلک.گریلاگلس ۵٫ضد جذب اثر انگشت.قابلیت کار کردن با دستکش.کلنس.دابل تب.تاچ ۳ بعدی لومیا مکلارن
دوربین ۲۰ مگاپیکسل.کارل زایس آلمان. تکنولوژی pureview .لرزش گیرمکانیکی و اپتیکال .زوم اپتیکال.فلش ۳گانه با تابش ۳ رنگ اصلی.f1.6 .ois
صدا تکنولوژی و اسپیکر های Bang & Olufsen
قابلیت ویندوز هلو که شامل نشانه گذاری در عکس.عینبیه چشم واثرانگشت.سنسور تشخیص رگهای دست
باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر به بالا پردازنده اینتل و گرافیک انویدیا حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ با مموری۲tb رم ۸ گیگ به بالا.یو اس بی تیپ سی قابلیت کانتینیوم و اجرای برنامه های x86.x64.arm
دارای wifi.widi.lifi.دی ال ان ای.میرا کست. بلوتوث۵و۲g.3g.4g.5g
لوازم جانبی شارژر وایرلس. هندزفری بلوتوث.قلم با قابلیت پاک کن در پشت و خاصیت مغناطیسی برای چسبیدن به گوشی :mail: :heart: :rose:

REZA

جالب بود،همه سلیقه ها باهم فرق میکنن و یه جایی که تو متن نوشته بود اگه مشخصات هم پایین تر از گوشی دیگه باشه ولی چیزی و میخوایم که سلیقمون میخواد!
بنظرم باتری ۵ یا ۶ هزار میلی امپری خیلی خوبه
با ال سی دی هایی که مشکی رو مث امولد نشون بدن،
دوربین هم پرچمدارای امثال خوب شدنه دیگه،ولی بین اینا دوربین جی۵ خیلی برام جالبه،بخاطر زاویه عکس
دوربین سلفیم کیفیتش برسه به دوربین عقب با لرزشگیر و فلاش خوبه
ضد ابم باشه بد نیست!
بازم انتظار های زیادی دارم!ولی خوب اخرش اینکه راضی نیستم کلی پول بدم جای گوشی که سال دیگه یکی دیگه میاد رو دستش!
الان از ام۸ خیلی راضیم،یعنی اگه این گوشی باتری قویتری داشت یعنی دو برابر و دوربینش اندازه دوربین گوشی های امثال بود فک کنم تا ده سال عوضش نمیکردم!الانم کنم یک سال دیگه یا شایدم بیشتر نگهش دارم چون همین بسمه

:rose: :good:

milad.tech

“الان از ام۸ خیلی راضیم،یعنی اگه این گوشی باتری قویتری داشت یعنی دو برابر و دوربینش اندازه دوربین گوشی های امثال بود فک کنم تا ده سال عوضش نمیکردم!الانم کنم یک سال دیگه یا شایدم بیشتر نگهش دارم چون همین بسمه”
:good: :good: :good: :rose:
—————————————-
من دوست دارم اسمارتفون مورد علاقم اینظوری باشه:
ظراحی htc
اسپیکر و تنظیمات و حالات صوتی بازم از htc
هندزقری سنهایزر
حافظi داخلی ۶۴g کافیه برام از نوع ufs2.0
نمایشگرا اکثرا خوبن اما سایزش ترجیحا میخوام ۵ یا ۵٫۲ اینچ باشه کیفیتش هم در حد نوت۷ وHDR و یا مثل Z5 و یا آیفون های یلاس(۵٫۵ اینچی هاش که full hd باشن)
دوربین با لنز کارل زیس و فناوری pure view نوکیا و دوربین سلفی التراپیکسل htc با لرزشگیر اپتیکال مثل htc10 و یا در کل دوربین های سامسونگ(کلا دوربین بدون نویز باشه این مهمترین عامله برام)
باتری مثل هواوی میت ۷ و ۸ و شارژینگ تایم مثل گوشیهای سامسونگ سریع باشه
سیستم عامل هم ios اما بدون محدودیت هاش یا اندروید روان با رابط کاربری سنس htc
سنسور اثر انگشت مثل htc10 باشه بدون فشار کلید و لمسی باشه جاش هم پشت گوشی مثل نکسوس۶p

REZA

milad.tech

عالی :good: :heart:

تازه فهمیدم “امسال” و اشتباه نوشتم!

Milad.Sh

الان مهمترین مورد باتری هست از نظر من
باتری بسیار قوی در حد Z3 حداقل سریع شارژ بشه مثل S7
صفحه نمایش در حد Note 7 (البته هنوز ملاقات نکردمش) _ از لحاظ تاچ هم حتما مثل Z5 باشه
دوربین پشت و جلو از لحاظ سخت افزاری ساخت سونی و از لحاظ نرم افزاری در حد S7 و یا ۶S با قابلیت های نرم افزاری G4
اسپیکرها از لحاظ بلندی در حد Z3 و از لحاظ کیفیت و بم بودن در حد M7 یا M8 جلوی گوشی هم باشه مثل Z5
خروجی هندزفیری در حد HTC
سنسور اثر انگشت هم در حد Xperia X
بدنه فلزی و با حاشیه خیلی کم صفحه نمایش
از لحاظ طراحی هم در حد S7 یا Performance و یا Iphone 7
سخت افزارش با اپل باشه و از لحاظ نرم افزاری هم IOS باشه فقط یه فایل منینجر و ADM هم بهش اضافه کنند 🙂
حافظه داخلی ۶۴ گیگ و از لحاظ ساپورت SD مثل Note 7 باشد و اینکه OTG هم ساپورت کنه نه در حد USB در حد Hard EX اونم دو ترابایت حداقل
خیلی توقعاتم زیاده فک کنم 😐
:rose:

the matrix

بنظر من کاملترین پکیج توی نوت ۷ هست!!! مابقی همه شبیه اسباب بازی میموند ( برای کارای من البته!! ). ولی خوب نیاز خیلی مهمه که متاسفانه خیلیا اصلا بهش هیچ توجهی ندارند و اکثرا شده چشم و هم چشمی! یارو برای اینکه پیش مثلا همکاران و دوست و فامیل و اشنا و … کم نیاره میره خرید میکنه ، بعد خرید تازه دنبال این میگرده که چطور خریدشو موجه و منطقی جلوه بده! و با اطلاعات نداشته و یه حرف از این ور و اون ور شنیدن میاد توجیه میکنه!!
همینکه ما توی سال ۲۰۱۶ داریم یه گوشی مثل SE میبینیم با صفحه ۴ اینچ یعنی فاجعه!
بگذریم از وضعیت اجتماعی جامعمون ، اما من دارم از هر بعدی به این نوت ۷ نگاه میکنم ایده ال هست فقط و فقط میمونه قیمت و البته سایزش که شاید برای هر کسی چندان مطلوب نباشه.
خلاصه این نوت توی رده خودش یعنی اسمارت فون ( گوشی هوشمند ) کاملترینه ( حالا یه سری ایراد های کوچیک در مقابل یک دریا امکانات و تونایی اصلا به چشم نمیاد )

Mohammad H

من خودم SE دارم، قبول دارم بعد مدت ها یه گوشی همه چی تموم (به احتمال زیاد) که نوت ۷ باشه رونمایی شد، ارتقاهای زیادی انجام شده. بقیه گوشی ها امکانات کمتری میتونن داشته باشن، حداقل واسه من و نیازهای من، مخصوصا قلم اس پن و طراحی زیبا.

sinamirzaii

تلفن هوشمند در حال حاضر که انتخاب دیگه این نیست ولی من بشخصه دوست دارم که یه ساعت هوشمند کاملا قوی داشته باشم شبیه به این فیلم های علمی تخیلی که ساعته همه کارست و صفحه نمایش اش توی هوا با استفاده ی لیزر هست و تمام قابلیت های یک گوشی اندرویدی رو داشته باشه و حتی قوی تر هم در اصل یه گوشی هوشمند در قالب یک ساعت رویایی میشه

Mohammad Soly

طراحی واقعا آیفون بی نظیره اسپیکر اچ تی سی ۱۰ صفحه نمایش آیفون. رنگ طبیعی ترجیح میدم به غلیظ. دوربین سخت افزار سونی ولی نرم افزار آیفون. سیستم عامل اندروید سونی ولی پشتیبانی نکسوس.گوشی مورد علاقه من یه چیزی بین آیفون و سونی هست امیدوارم سونی در شهریور معرفی کنه در غیر اینصورت آیفون ۷

arash hx

درجه اول باتری گوگردی با حجم بالای ۶۰۰۰، بعد میشه به پردازنده تگرا p1(پارکر) فکر کرد با گرافیک پاسکال و هسته های اختصاصی انویدیا و فناوری ساخت ۱۶ نانومتری که احتمالا تو قدرت رقیب نداره،صفحه نمایشم نظرم رو C_LED هست ترجیحا روشنایی بالای ۱۲۰۰ نیت و HDR موتور پردازش های سونی هم فراموش نشه، دوربین میزان پیکسل ۲۱ خوبه، فوکوس ۴D و لرزشگیر اپیتیکال ۵ محوره، سنسورش از نوع خمیده باشه اپرچر ۱٫۷ خوبه،یه ایمیج چیپ خوب واسه بهره گیری کامل از تمام قدرت دوربین، درباره صدا بیشتر رو خروجی هندزفری کار بشه چیزی حدود دوبرابر آیفون ۶s طراحی سلیقه ایه،جنس بدنه فلزی حتماً، ضد آبم دیگه حتما باشه

milad.tech

نظر آقای عبا سی و آقای میر نژاد هم جالبو دوست داشتنی بود برام :rose:
بیشتر به خاظر داشتن حس و حال HTC وار

شاهرخ حسینی

گوشی رویایی من همون S7 اج باشه فقط با اسپیکرهای استریو وسفید واقعی درنمایشگرش وفلش برای دوربین جلو.

MOSTAFA A

نوت۷ فلزی با تاچ سه بعدی باتری۵۰۰۰ رم ۸ و دوربین ۲۰ مگ با اف ۱/۴ و زوم اپتیکال

ممنون 😥

Mostafa

همین ردمی نوت ۳ پرو خودم
با صفحه سوپر امولد
رم یک گیگ بیشتر (۴گیگ)
و دوربین نوت ۷

HasanHoseinPoor

من گوشی نوت ۷ رو دوست دارم قابلیت هایی بهش اضافه بشه مثل سنسور IR که برای کنترل وسایل خونه بود که تو نوت ۴ بودش البته جنس بهترش که خراب نشه..پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲ ترابایت حداقل . باطری ۱۰ هزار میلی امپری که حداقل ۳ روز تو استفاده سنگین دووم بیاره.قلمش قابلیت فوق العاده هاش بیشتر بشه مثل امکان مکالمه حتی با قلم مثل قلم ایسوس. :yahoo: سنسور اثر انگشت و عنبیه چشم هم داشته باشه.پورت USB C یا اونی که رو اخرین ایفون هستش هم روش باشه.حافظه داخلی حداقل ۲۵۶ یا ۵۱۲ باشه :mail: :mail: :mail: :mail: اگه امکان دوال بوت رو داشته باشه یا تریپل بوت باشه عالی میشه یعنی با دو سیستم عامل مثل اندروید و ویندوز موبایل ۱۰ و شاید هم ای او اس.
بدنه ای سبک و مقاوم که گرمایی رو انتقال نده تو ۵ دقیقه به کمتر شارژش پر شه سیستمی داشته باشه که شارژش هرگز تموم نشه…مثل شارژ با حرکت دادنش یا گرمای پردازنده تبدیل به شارژ شه.مثلا همین سامسونگ قابلیت بیم رو به اندازه کوچیکتر کنه پروژکتور رو میگم و همینطور قابلیت هولوگرافیک و ۳ بعدی بدون عینک رو هم داشته باشه.قابلیت کونتانیوم ان اف سی میراکست و .. رو هم داشته باشه
کاور هایی براش وجود داشته باشه که هم باطری بهش اضافه کنه و کاوری باشه که وقتی باز میشه مثل کیبوردش بشه مثل سرفیس..اگه کیک استند هم داشته باشه باحال میشه :yahoo:
رمش هم حداقل ۸ باشه و دوربینش سریع باز شه و عکس بگیره B-) بازم میتونم بگم ولی خسته شدم :wacko: :negative: :bye: :good: :yahoo: B-) :heart: :rose: 🙂 :whistle: :yes: :mail: 🙁

Mostoul

به عنوان یه کاربر ۳ ساله نکسوس و کاربر یک هفته ای سونی
یک نکسوس با طراحی سونی رو خیلی میپسندم
کلا نکسوس یا هرچی شبیه به اندروید خام ( رابط سونی خوبه شباهت کافی داره )
اسپیکر فوق العاده واسم مهمه و اینکه دوست دارم پردازندش هم کوالکام باشه و پردازنده گرافیکی هم آدرنو
صفحه نمایش زیاد با آمولد نمیتونم ارتباط برقرار کنم مصنوعیه ( منظورم رنگهاس ) همون Ips بهتره از نظر من ولی نه هر ال سی دی ای
به صفحه ۲k هم اعتقادی ندارم فقط شارژ میخوره
سیستم عامل هم که همون اندروید باشه
کلا به سامسونگ علاقه ای ندارم ( ولی اگه نکسوس بزنه میپسندم) ال جی خوبه ولی پر مصرف هست و طراحیش جالب نیست حداقل G5
ولی فقط نکسوس ( لامصب اسمش هم قشنگه Nexus )
ممنون

MOAZEZ

انتظار من از گوشی آینده
صفحه نمایش۵٫۲ اینچی ۴k hdr از جنس پنل x performance که بهترین صفحه نمایش lcd حال حاضر جهان داره. بهترین نمایش رنگ مشکی و سفید و قرمز هم داره
باتری ۴۵۰۰ با عمر بالای ۹ساعت اسکرین
پردازنده s830
رم ۵یا۶گیگ که البته ۴هم کافیه ولی هرچی بیشتر بهتر
دوربین دوگانه ۲۳ مگایپکسلی با فوکوس ترکیبی هیبریدی لیزری و فلش دوگانه و فیلمبرداری ۴k با نرخ ۶۰فریم بر ثانیه و لرزشگیر ترکیبی اپتیکال ۴محوره و دیجیتالی steadyshot
طراحی دقیقا طراحی پریمویم سونی باشه ولی از شیشه ۲٫۵d ساخته شده باشه با ضخامت زیر۷٫۵mm
حافظه داخلی پایه۶۴گیگ و قابل ارتقاء تا بینهایت
دوربین جلو۱۶مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال ۳ محوره از جنس دوربین xa ultra
سنسور اثرانگشت یکپارچه با صفحه نمایش
جنس بدنه هم یا شیشه باشه یا فلز برام بین این دو هیچ فرقی نداره انتخاب کردن
اسپیکر استریو دوگانه جلوی گوشی مثل الان ولی با ساب جداگانه مثل ساب htc10
انتظار من از گوشی آینده ام همینه که فکر نکنم باهاش زیاد فاصله داشته باشم.

Chalton

معزز شیطون انتظارات خیلی بالاست،اینایی که گفتی سال ۲۰۴۰ واسه سونی به حقیقت میپیونده و برای سامسونگ ۲۰۱۷ حالا خودت فکر کن سونی چه قدر عقبه.

MOAZEZ

کماکان منتظرم ایمیل بزنی برای مقایسه صفحه نمایش بین نوت۷ و z5 ببینمت.
Mohammadrezamoazez@gmail.com

Chalton

اخه معزز من بیام زد پنج رو با نوت هفت مقایسه کنم مردم به عقل من شک نمیکنن؟؟؟؟؟؟بزار پرچمدارتون تا چند روز دیگه معرفی بشه اون موقع منطقیه،ولی مطمئن باش یه مقایسه حضوری باید با هم انجام بدیم اون موقع قیافت دیدن داره،ولی معزز خدایی خوشم میاد ازت به سونی امیدواری.

MOAZEZ

خدا شفات بده.
منتظر ایمیلت هستم. من با z3 تا s7 رو تو صفحه نمایش نابود کردم. شک نکن حتی اگه همون z3 دستم بود باهاش نوت۷ روهم میزدم،حالا z5 بماند

Gooooogle

گوشی رویایی من بدنه فلزی پردازنده اگزینوس ۵ نانومتری باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر شارژ کردن تو یک ساعت دکمه های خازنی و هوم صفحه نمایش سوپر امولد پردازنده ۱۰ هسته با اورکلاک ۷ گیگاهرتزی با حافظه داخلی ۲۵۶ با رم ۸ گیگابایتی صفحه نمایش ۴ کا ضد اب قلم اس پن حسگر عنبیه چشم نسل ۵ شارژ بیسیم با قابلیت شارژ کردن گوشی از فاصله یک و نیم متری دوربین ۱۶ با دیافراگم ۵۰ بدون نویز لبه خمیده اسپیکر استریو. قیمت ۵ ملیون /:

دیوونه هم خودتی قرصامم خوردم l:

HALA MADRID

شاید ایده آل من تو گوشی های اچ تی سی و اپل و نوت ۷ سامسونگ خلاصه بشه . (خیلی طولانیش نکردم حوصله سر نبره)

SAWANA

من بیشتر ویژگی هارو میگم تا مشخصات
۱. صفحه ۶ اینچ با حواشی کم
۲. رزولیشن کواد‌ اچ‌دی. توانایی خوانایی عالی زیر نور مستقیم افتاب
۳. سیستم آندروید با قابلیت شخصیسازی بسیار بالا.
۴. دوربین ۳۲ مگ در حد dslr پیشرفته در نور کم. فیلم برداری ۸k با ۳۰۰۰ فریم در ثانیه دوربین جلو ۲۳ مگ واید.
۵. تحت هیچ شرایطی گرم هم نشه.
۶. باتریش با بیشترین نور صفحه و سنگینترین بازیها حداقل ۲۰۰ ساعت اسکرین بده.
۷. وزنش ۱۴۰ گرم بیشتر نباشه.
۸. ظرفیت ذخیره سازی حداقل ۱۰۰ ترابایت و حافظه جانبی
۹. پشتیبانی حداقل ۵ ساله.
کلا چیزایی که آقای عباسی گفتو خیلی دوست دارم.

Sattar Panjehshahin

اینم از اسمارتفونه ایده آل من:
نوت ۷ +
رم ۶ و حافظه ۲۵۶ گیگ
قابلیت ساپورت هارد اکسترنال (نوت ۵ من که ساپورت نمیکنه، ارور میده نمیدونم چرا، میگه بایزد فرمت بشه :unsure: )
صفحه نمایش ۴k یا حتی ۸k سوپر امولد به شرطی که بهینه باشه و رو باطری تاثیری نداشته باشه(واسه وی آر میگم وگرنه خودم میدونم چش نمیتوته تشخیص بده)
باطری فشرده (یعنی ضخامت همینقد باشه) در حد ده هزار و با شارژ سریع که تو حداکثر دو ساعت پر بشه
ضد آب کامل کامل بی قید و شرط (یعنی تو هر عمقی و هر چه قد دلت میخات و تو هر مایعی، حتی آب شور دریا)
شارژ وایرلس واقعن وایرلس یعنی گوشی تو دستت شارژ بشه تا فاصله ی ۵ متر مثلا خوبه
جنس نوک قلم و اصطکاکش با صفحه نمایش واقعا مثه خودکار یا مداد روی کاغذ باشه (البته اینو فک کنم نوت های الان دارن، یه جا شنیدم اصطکاک نوکای تو جعبه متفاوته)
دوربین همسطح بدنه بشه و فلشش دوگانه بشه و واید تر هم بشه و رزولوشن برگرده به همون شونزده (به خاطر اپ دوربین میگم واقعا خیلی رو اعصابه نصفه صفحه سیاهه) قدرت دوربین در حدی باشه که وقتی اپ رو باز میکنی و زوم روی یک ایکس هس حس بکنی که گوشیت فقط یه کادره و صفحه نمایش نداره و عکسی که میبینین عین واقعیت باشه در حدی که حس کنی دستا از وسط گوشی رد میشه
دوربین جلو هم هشت و مجهز به لرزشگیر و فلش دورنگ و گستردگی زاویه دید بیش تر بشه
اسپیکر هم یه نوار باریک دور تا دور صفحه نمایش باشه خیلی عالی میشه اونموقع صدا از همه طرف میات و حس بهتری داره (تاکید میکنم خط نازک، خیلی تو چش نباشه و حتی با فریم اشتباه گرفته بشه)
رنگ هم کاملا سیاه باشه، سیاه مطلق، به طوری که اگه چشماتو ببندی رنگش فرقی با نوت نداشته باشه، سیاه خالصه خالصه خالص
۳D تاچ هم باشه بد نیس واسه من مهم نیس با وجود اس پن، ولی بودش بهتر از نبودشه
شیشه ی جلو و عقب هم واقعا ضد ضربه باشه، بخوای بزور بشکنیش هم شکسته نشه ضد خش هم باشه
جنس بدنه خوبه ولی خوب ضد اثر انگشت و چربی و مات بشه
بازگشت اینفرارد

باکس:
یه باکس چوبی سیاه با طراحی قدیمی و اندازشم تقریبا بزرگ باشه (در ادامه میگم چرا)
داخلش مشکی خالصه خالصه خالص باشه طوری که انگار یه چاه بی پایانه
وسایل رو طوری تو جعبه بزارن و پنهان کنن که بعد از یه روز به زور بتونی پیداشون کنی، شاید بگی این چ کاریه، ولی خوب یه تجربه ی آنباکسینگ فوقالعاده میشه، خود شرکت هم نگه چه چیزایی تو جعبه هست و تو با کشف اجزای جعبه حیرت زده بشی

لوازم داخل جعبه:
هندزفری با بهترین تکنولوژی روز و رنگ هم سیاه خالصه خالصه خالص
شارژر هن سریعترین شارژر ممکن با رنگ سیاع خالصه خالصه خالص
تبدیل ها هم سیاه خالص خالص خالص بشن
آیکون ایکس سیاه، بدون اون نوار سبز، کاملا سیاه، همرنگ گوشی
گیر اس ۲ کلاسیک سیاه همرنگ گوشی + بند سرامیکی سیاه مطلق
گیر وی آر جدید
هدفون لول آن پرو، سیاه مطلق
اسپیکر لول باکس پرو سیاه مطلق
(کلا همه چی سیاه مطلق)
گیر ۳۶۰ نسخه سیاه
کاور کلیر ویو
شارژر وایرلس
اس پن نسخه ی MontBlanc (تو گوگل یه سرچ بزنید میفهمید منظورم چیه)
لنز کاور به همراه لنز های تله فوتو، واید، سوپر واید و مایکرو

امکانات تخیلی:
جنس جلو و عقب در عین حال که شیشه هست حس فلز رو بده و قدرت و مقاومت فلز رو داشته باشه درواقع شیشه اش یه نوع فلز محکم باشه که ظاهرش مثه شیشه اس (اصن همچین چیزی داریم :mail: :wacko: )
یه درگاه مثه دقیقا شبیه اس پن سمت چپ باشه که وقتی میکشی بیرون یه ظرف هست به اندازه ی اس پن، که توش اورانیوم میریزی و تا دو سه سال خودش انرژی تولید میکنه و نیازی با شارژ نیست (#خار_تخیل :yahoo: )
کسی فیلم پرسی جکسون رو دیده؟ اس پن هم مثه خودکار پرسی باشه و با سه تا کلیک سریع رو دکمه پشتش تبدیل به شمشیر بشه (#خار_فیلم_علمی_تخیلی :wacko: :yahoo: )
همراه لنز کاور یه لنز تلسکوپی باشه که به راحتی مورچه های نپتون رو هم نشون بده و یه لنز میکروسکوپی که تا هسته ی کوارک ها رو هم نشون بده و یه لنز اشعه ایکس برای چک کردن شکستگی بعد از دعوا و یه لنز سونوگرافی رنگی برای گرفتن عکس از بچت قبل از تولدش (#خار_دوربین B-) )
گیر وی آر حس بازی رو به نورون های مغز ارسال کنه، یعنی اتفاقات بازی رو واقعا حس کنیم(#خار_گیم)
قابلیت نصب بازی ها و برنامه های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، نینتندو و سایر کنسولها، پی سی و آی او اس
قابلیت نمایش تصاویر هولوگرام قابل لمس و قابل حس
پروژکتور ۱۰۰ اینچ با کیفیت ۸K و قابل لمس
زامبی گارد، محفظ نامریی که نمیزاره زامبیا از پنج متر بیشتر بهت نزدیک بشن (#خار_توهم) + ومپایر گارد، ویچ گارد، وروولف گارد و …
قابلیت استریم موسیقی به مغز، بدون هدست و یا چیز دیگری
قابلیت سفر در مکان، مثلا عکس یه جایی رو داری، میندازیش رو پروژکتور ۱۰۰ اینچی و میری داخلش
قابلیت سفر در زمان، با تغییر تاریخ گوشی زمان میری به همون زمان
قاببیت واقعی کردن، مثلا پوکومون های پوکومون گو رو رست میکنی تو صفحه درشن میاری
سیستم اعلام خطر از سوی دایناسور(برای مسافران زمان)
غذایاب، تو جزایر و سرزمین های ناشناخته به درد میخوره
داروخونه، هر وخ دارو خاستی دس میکنی تو صفحه در میاری + دیگر مغازه ها
گاو صندوق واسه انداختن وسایل با ارزشت داخلش
ذهن خوان، نیازی به توضیح نداره
قابلیت نامریی شدن به صورتی که فقط خودت بتونی ببینیش( با اسکنر عنبیه شناساییت میکنه، یا هم با لنز مخصوص میتونی ببینیش)
صفحه نمایش حساس به فشار، به طوری که بتونی خودتو وزن کنی
لیزر اندازه گیری قد
لیزر برای نابودی سفینه های فضایی ها در صورت حمله به زمین
مرام سنج و دروغ سنج، این روزا خیلی به درد میخوره
پرینتر دو بعدی و سه بعدی
قابلیت خود انفجاری در صورتی که دزدیده بشه(قبل از انفجار یه بک آپ از نموم اطلاعات تو کلود میگیره و یه کد هم واست میزنه که تو هر گوشی بزنی تبدیل میشه به گوشی خودت)
قابلیت خوندن ورد های هری پاتر به وسیله ی اس پن
نوک زاپاس اس پن با قابلیت های سوزن پزشکی
تبدیل شدن نوشته های اس پن با یک کلیک
قابلیت نشان دادن همه چیز روی نقشه، حتی کلیدی که نمیدونین کجا گذاشتین و جانداران زنده و خلاصه همه چیز (حتی اون یه دونه تخمه که موقه ی تخمه خوردن میوفته و تا یه هفته غیب میشه)
قابلیت ماژولار مثلا موتورولا زد با ماژوال هایی به نام نوت تینگز note things (البته نمیدونم دیگه چه قابلیتی میشه بهش اضافه کرد :scratch: )
اس پن با قابلیت نوشتن روی کاغد با همه رنگ های شناخته شده و نشده و جوهر پایان ناپذیر و حالت های مشابه اپ سامسونگ نوت و حتی بیشتر

دیگه مخم نمیکشه والا :unsure: اگه چیزی مونده که نگفتم بگین :unsure:
#خار_ویژگی_های_تخیلی

Sattar Panjehshahin

به نظر شما انتظاراتم بالاس؟!؟!؟! :unsure:

arash hx

پروازم باید بکنه بهمراه مهمات جنگی
مثلا آگه روش فونیکس نصب بشه خیلی خوب میشه

امیرشایان

همین که حال و حوصله این همه نوشتن رو داری من بت تریک میگم :bye: :bye:

ali parvaz

۵،۵ اینچ با رزولیشن ۴k با قابلیت تغییر رزولیشن به Qhd و پایین تر و از نوع ips با نیت بالای۷۵۰ و البته بالای۷۷ درصد از بدنه دستگاه رو نمایشگر پوشش بده
بدنه تمام فلزی و ضد اب و گرد و غبار مثل Z5و همچنین ضد ضربه مثل lumia 920
طراحی هم به شخصه طراحی سونی رو میپسندم اما با لبه های اج با پوشش گوریلا گلس۵ و لایه ضد جذب چربی و …
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل عریض و دارای لرزشگیر اپتیکال و فلاش led

دوربین اصلی ۴۱ مگاپیکسلی با سنسور ساخت سونی و لنز کارل زایس (البته مثل لنز G سونی اگه ظریف بشه) با فلاش ۳گانه (دو فلاش LED و یک فلاش زنون با قابلیت انتخاب نوع فلاش در تنظیمات دوربین) و تنظیمات دستی کامل مثل الجی وی۱۰ و دیافراگم F1.5 با لرزشگیر ۴محوره اپتیکال همراه با لرزشگیر دیجیتال ایستیدی شات سونی ک این دوتا هم ترجیحا با قابلیت انتخاب فعال یا غیر فعال بودن توسط کاربر

محل سنسور اثر انگشت مشابه با سری Z5 و سری X سونی
اگه سنسور عنبیه چشم هم باشه بدم نمیاد

باتری بالای ۴۰۰۰ میلی امپر با دوام مشابه با لومیا ۱۵۲۰یعنی حداقل۲روز و با کار عادی ۳ الی ۴روز

اسپیکر هاشم اسپیکر های Z5 سونی رو ترجیه میدم به بقیه البته اگه بلندی صداشون سه برابر مقدار کنونی باشه

سیستم عاملش اندروید باشه با رابط قشنگه الجی تو الجی وی۱۰

سخت افزارشم دوست دارم یا چیپش ساخت شرکت کوالکام باشه مثلا اسنپ ۸۳۰ با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری با ادرنو مثلا ۶۳۰ و هشت هسته ای باشه اونم از نوع۶۴بیتی و کلاک هسته ها هم تا۴ باشه(اگه اورکلاک هم بشه ک چه بهتر) با حافظه داخلی ۱۲۸گیگ و حافظه رم ۶گیگ
یا اینکه چیپش ساخت سامسونگ باشه مثلا ۸۸۹۵

هندزفری هاشم مال اپل باشه

شارژر سریع نسل ۳کوالکام هم باشه

همین :good:

Mohammad Xperia

خیلی عالی بود همه نویسنده ها به اچ تی سی اشاره میکردن چپن توی طراحی جنس بدنه صدا خروجی هدفون بهترینه B-) :rose: تنها کمپانی که بعد سونی دوست دارم اچ تی سی هست :heart:

Mohammad Hossein

گوشی رویایی من طراحیش ترکیبی از گلکسی نوت ۷ و ایفون ۶ اس باشه ینی از بغل هاش گرد باشه اج باشه و جلو و عقبش نوت ۷ باشه نسبت صفحه نمایش ب جلوی گوشی ۸۰ درصد باشه و دکمه هوم و اثر انگشت هم نوت ۷ باشه دوربین هم نوت ۷ باشه و شارژر فرقی نمیکنه هر دو خوبن و از هر دو طرف داخل میرن ولی پورت USB-type c سریع تر شارژ میکنه و فک کنم این بهتر باشه وایرلس شارژر هم باشه و سرعتش دقیقا هم سرعت کابل باشه یا سریع تر دوربین سلفی و اسپیکر گوشی بالای صفحه هم مثل ایفون وسط وسط باشه و سنسور عنبیه هم باشه باتری ۸۰۰۰ باشه اسپیکر هاش هم نمیدونم چ شرکت و کمپانی خوبه ولی بهترین باشه صداش هم بلند باشه جک ۳.۵ میلیمتری هم نباشه و ب جاش اسپیکر باشه و ب جای هدفون سیمی هدفون بی سیم مثل محصول جدید سامسونگ gear iconX باشه یا level u pro دوربین هم ترکیبی از سامسونگ و ایفون باشه ینی از نظر کیفیت و دقت رنگ ایفون باشه و پیکسل و سرعت فوکوس و دریچه دیافراگم سامسونگ باشه ی دوربین عالی از اب در میاد صفحه نمایش حالا یا۴k یا ۸k ولی ب نظر من ۸k برای ی گوشی زیادیه چون خیلیییی شفاف و واضح میشه و این بد نیست ولی چشم انسان ب مرور ضعیف و خسته میشه و عادت میکنه و از نظر پزشکی خوب نیست ولی برای بازی و استفاده VR خوبه چون خودم vr دارم وقتی استفاده میکنم پیکسل های صفحه نمایش قشنگ و واضح معلومه حتی لامپ های قرمز ابی و سبزشو میبینم و ۸k فقط برای vr خوبه سنسور ضربان قلب و شتاب سنج و همه چی توش باشه سی‌پی‌یو اگزینوس سامسونگ باشه و جی‌پی‌یو هم انویدیا باشه رم ۸ گیگ GDDR5 یا LPDDR5 باشه و اگه جی‌پی‌یو حافظه جانبی مخصوص برای خودش داشته باشه ک عالی میشه مثلا ۴ گیگ وای فای نسل جدید با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز ۲.۴ پر مصرف و نسبت ب این نسل جدید کند تره ۸۰۰ مگاهرتز خیلی کم مصرف‌تر و سریع تره انتن گوشی هم ۵G رو ساپورت کنه ک البته هنوز هیچ اپراتوری تو جهان ۵G نزده ولی بزودی میاد…سرعت شارژ گوشی turbo change باشه مثلا تو نیم ساعت شارژ بشه پشت و جلوی گوشی شیشه باشه و گوریلا گلس ۵ هم باشه ۳D باشه و رنگ گوشی سیلور باشه یا blie coral نوت ۷ باشه سرعت پردازش اثر انگشت ایفون ۶ اس باشه عنبیه نوت ۷…دور گوشی هم اول گفتم مثل ایفون گرد باشه و آلمینیوم…کیفیت تماس و میکروفین نویز گیر ایفون باشه چون عالیه کیفیت ضبط و صداش حالا شاید بهتر از این هم باشه سنسور های خازنی سامسونگ هم باشه او دو تایی ک چپ و راست دکمه هومن back و UI گوشی ۵.۲ یا ۵.۵ اینچ باشه…. و ای کاش میشد صفحه ترکیبی از امولد و ای پی اس باشه هم عمق رنگ بالا و روشنایی عالی و مطلوب …سیستم عامل گوشی ترکیبی از تاچ‌ویز سامسونگ و ios ایفون باشه من از باز شدن ایکون های ایفون خوشم میاد این ک میزنی و بزرگ میشه ی حالت باز شدن خاصی داره حالا نمیدونم چجوری توضیح بدم ایفون داراش میدونن چی‌میگم تاچ‌ویز هم امکانات و اپشن های خوب و زیاد و کاربردی….من همیشه ارزوم این بوده ک ی شرکت بیاد ی سیستم عاملی بزنه مثلا بتونی بری توی تنطیمات و اونو شخصی کنی مثلا رنگ ها انیمیشنی بودنش و شکلشون ینی همه چیشو بتونی خودت طراحی کنی و پیادش کنی ینی مثلا گالری ایفون ی گله ک ۸ تا رنگ رنگین کمونو داره و سامسونگ مثلا ی گل زرد با پس زمینه ابی مثلا بتونی اینو کلا عوضش کنی خودت ی طرح دل بخواه بزنی همه چی سیستم عاملو بتونی خودت بسازی من بزرگترین ارزوی زندگیم این بوده و اکثر تم هایی ک نصب میکنم بازم اون چیزی ک میخوام نیستن…این بود گوشی رویاهای من حالا اگه چیزی هم جا گزاشتم نگفتم خوب خوبش دیگه هههه 😉 :bye:ی چیزایی یادم اومد الان دارم ویرایش میکنم …این ک حافظه SSD ی ترابایت و ساپورت میکرو تا ۲۵۶ گیگ ضد اب بیرون زدگی دوربین نداشته باشه یا باشه ب اندازه نوت ۷ چون بظر من ی زره قشنگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs