حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه: سرفیس پرو ۵ در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

فروش تبلت هیبریدی سرفیس‌ پرو ۴ مایکروسافت، موفق بوده است و این محصول را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین محصولات سری سرفیس، عنوان کرد؛ به همین جهت، بسیاری از طرفداران، منتظر رونمایی رسمی مایکروسافت از سرفیس پرو ۵ هستند. در حالی‌که انتظار می‌رفت سرفیس پرو ۵ تا پایان سال جاری میلادی به‌صورت رسمی ارائه شود، شایعات تازه منتشرشده نشان می‌دهد که این تبلت هیبریدی در سال ۲۰۱۷، عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

منتظر پردازنده کبی لیک اینتل باشید!

یکی از دلایلی را که می‌توان برای تاخیر در عرضه سرفیس پرو ۵ عنوان کرد، انتظار مایکروسافت برای پردازنده‌های کبی لیک اینتل است. پردازنده کبی لیک اینتل، به‌عنوان نسل هفتم پردازنده‌های اینتل همانند پردازنده‌‌های اسکای‌لیک براساس معماری ۱۴ نانومتری، شکل گرفته است و شرکت اینتل در طول کنفرانس مربوط به درآمد مالی خود در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی در ۲۰ جولای (۳۰ تیرماه) به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که عرضه پردازنده کبی لیک به شرکای سازنده این شرکت، آغاز شده است.

گمان‌ می‌رود که به احتمال زیاد، مایکروسافت، تعدادی پردازنده کبی لیک دریافت کرده باشد اما با توجه به زمان لازم برای مجهزشدن محصولات مایکروسافت به این پردازنده‌ها و بررسی عملکرد آن‌ها و رفع اشکالات احتمالی، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا غول ردموندی، محصولات جدید خود را با این تراشه معرفی نماید. البته، ممکن است شرکت مایکروسافت، تبلت‌ هیبریدی سرفیس پرو ۵ را با این تراشه تا پایان سال جاری میلادی معرفی نماید و عرضه آن‌را تا آماده‌شدن این تبلت برای عرضه جهانی، به تاخیر بیاندازد؛ با این‌حال، به احتمال زیاد، مایکروسافت تصمیم دارد تا تبلت سرفیس پرو ۵ را پس از معرفی رسمی، به سرعت در بازارهای جهانی عرضه نماید تا فروش تبلت‌های جدید این شرکت، تحت‌تاثیر قرار نگیرد. بنابراین، یمه اول سال ۲۰۱۷، بهترین زمان برای ارائه تبلت‌ سرفیس پرو ۵ خواهد بود. لازم به‌ذکر است که شایعات مختلف از عرضه سرفیس پرو ۲ در دو مدل با صفحه‌نمایش Quad HD و ۴K حکایت دارند.

یک سرفیس دیگر در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد؟

یکی دیگر از دلایلی که می‌‎توان برای تاخیر در عرضه سرفیس پرو ۵ عنوان کرد، آن است که شرکت مایکروسافت تا پایان سال جاری میلادی، یک سرفیس دیگر عرضه خواهد کرد و این سازنده، به مدتی زمان برای فروش سرفیس جدید خود نیاز دارد. بنابراین، عرضه سرفیس پرو ۵ تا پایان سال جاری میلادی، می‌تواند فروش سرفیس دیگر این شرکت را که در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود، تحت‌تاثیر قابل‌توجهی قرار دهد.

پیش‌تر در ترنجی خواندید که شرکت مایکروسافت برروی چهار دستگاه سرفیس جدید کار می‌کند که سه مدل از آن‌ها در سال آینده، عرضه خواهد شد. تصویر ارائه‌شده در یکی از ساختمان‌های مایکروسافت، از چهارمدل دستگاه سرفیس معرفی‌نشده حکایت دارد؛ این مدل‌ها به‌همراه سرفیس‌های قبلی ارائه شده‌اند. یکی از این محصولات، به‌نظر می‌رسد تا پایان سال ۲۰۱۶ معرفی شود و سه مدل دیگر در سال ۲۰۱۷ ارائه خواهند شد. در حال‌حاضر با توجه به عرضه سرفیس‌بوک ۲ در سال ۲۰۱۷ و عدم عرضه سرفیس All-In-One در سال جاری، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شرکت مایکروسافت تا پایان سال ۲۰۱۶، کدام‌یک از محصولات سری سرفیس را معرفی می‌کند. با این‌حال، شاید سرفیس ۴ با توجه به عدم‌ تولید سرفیس ۳ تا پایان سال جاری میلادی در پاییز، ارائه شود.

جزئیات زیادی از سرفیس ۴ در دسترس نیست و بیش‌تر شایعات مربوط به این دستگاه براساس گمانه‌زنی‌های بی‌اساس شکل گرفته است. با این‌حال، انتظار می‌رود تراشه Core m اینتل و درگاه یواس‌بی Type-C با تبلت خوش‌قیمت جدید مایکروسافت همراه باشد. علاوه‌براین، حافظه رم دستگاه، احتمالاً در مقایسه با مدل قبلی افزایش یافته است و سرفیس ۴ با به‌روزرسانی سالانه، عرضه خواهد شد.

 [su_button url=”#” target=”blank”]Neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی