حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز سنترال تایید کرد که بروزرسانی رداستون ویندوز ۱۰ موبایل دو روز دیگر در دسترس خواهد بود

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

اگر بخواهیم به سه مرجع بسیار مهم و البته معتبر ویندوز اشاره کنیم باید از وب‌سایت‌های ویندوز سنترال٬ MSPowerUser (که بیش از چند بار نام خود را تغییر داده است) و وب‌سایت وین بتا اشاره کرد. یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین مراجع مایکروسافت همین سایت ویندوزسنترال است و می‌توان تا حد زیادی به اخبار آن به چشم یک خبر رسمی نگاه کرد. موارد بسیار کمی از خطا و اشتباه در اخبار منتشر شده‌ی این پایگاه آمریکایی دیده شده است و از این جهت با اطمینان می‌توان گفت که عرضه‌ی بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل رد استون از روز ۱۹ مرداد برای تلفن‌های آنلاک (غیر اپراتوری) آغاز می‌شود.

با ترنجی همراه باشید…

بروزرسانی ویندوز ۱۰ رد استون نسخه‌ی رایانه از روز ۱۲ مرداد در دسترس کاربران ویندوز ۱۰ قرار گرفت اما کاربران موبایل برخلاف شایعات از این بروزرسانی هیجان انگیز تاکنون بی‌بهره مانده‌اند. این بروزرسانی عظیم به‌صورت همزمان برای دارندگان ویندوز ۱۰ رایانه و عینک واقعیت مجازی هولولنز منتشر شد و کاربران ایکس‌باکس نیز کمال بهره از این بروزرسانی را بردند.

ویندوزسنترال می‌گوید که براساس اطلاعاتی که منابع آن‌ها برایشان برملا کرده‌اند بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل رداستون روز ۱۹ مرداد برای تلفن‌های آنلاک (غیر اپراتوری) و روز ۲۶ مرداد برای گوشی‌های اپراتوری در دسترس خواهد بود. با توجه به آن‌که تقریبا تمامی لومیاهای موجود در بازار ایران به صورت آنلاک هستند پس این بروزرسانی روز ۱۹ مرداد برای اکثر کاربران ایرانی نیز در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر آخرین نسخه‌ از رداستون که در اختیار ویندوز اینسایدرهای موبایل قرار گرفته است بیلد ۱۴۳۹۳٫۵ نام دارد. گفته می‌شود که آپدیت سالانه‌ی ویندوز موبایل با شماره‌ی ۱۴۳۹۳٫۶۷ برای کاربران عرضه شود که کمی بعید به‌نظر می‌‌رسد. مایکروسافت طبق رسم همیشگی خود ابتدا بروزرسانی را برای ویندوز اینسایدرها منتشر می‌کند و سپس به سراغ حلقه‌ی پیشنمایش و کاربران عادی می‌رود اما این‌بار پس از ریز بیلد شماره‌ی ۵ هنوز هیچ بروزرسانی دیگری منتشر نشده است.

چند روز پیش برخی از منابع در خصوص بیلد ۱۴۳۹۳٫۱۰ ویندوز ۱۰ موبایل گزارش‌هایی را منتشر کردند. ما نیز تا چند روز پیش گمان می‌کردیم که این بیلد نسخه‌ی رسمی باشد ولی اگر نظر شخصی بنده را بخواهید نسخه‌ی ۱۴۳۹۳٫۵ احتمالا نسخه‌ی رسمی خواهد بود که برای کاربران منتشر می‌شود.

مایکروسافت در نسخه‌ی رداستون ویندوز ۱۰ موبایل تغییرات چندان اساسی را ایجاد نکرده است و به رفع باگ و مشکلات پرداخته است. هرچند که تغییرات کوچک زیادی در این نسخه یافت می‌شود ولی اهالی ردموند می‌توانستند این نسخه را با تغییرات بنیادین همراه سازند.

ما در ترنجی هم‌اکنون بیلد ۱۴۳۹۳٫۵ را بر روی دستگاه خود نصب کرده‌ایم و در حال استفاده از آن هستیم. به محض انتشار نسخه‌ی رسمی آن را دریافت خواهیم کرد و طبق رسم همیشگی وب‌سایت ترنجی پس از ۷ روز استفاده‌ی مداوم از یک دستگاه بررسی از آن را منتشر خواهیم کرد. درست است که نسخه‌ی ۱۴۳۹۳٫۵ فرق چندانی با نسخه‌ی رسمی ندارد اما تجربه اثبات کرده است که سیستم‌عامل رسمی همیشه پایدارتر از نسخه‌ی آزمایشی بوده است.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.windowscentral.com/windows-10-mobile-anniversary-update-august-16th” target=”blank”]windowscentral[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
armin sat

خوش خبر باشی جوون

back_uP Amir

بنظر من نظر شما کاملا تقریبا مثل نظردیگه در مورد وییندوزفون اشتباست. همونطور که خبر گذشته بیلد اشتباه گفتید! بله ۳۹۳ بیلد رسمی خواهد بود ولی ورژن مهمه ۳۹۳٫۵ آخرین بیاد فست هست که بی شک ورژن بیلد تغییر خواهد کرد که همون آپدیت تجمعی و بهینه سازی رد استون ۱ خواهد بود. در ضمن دوستان ویندوز فونی رد استون ۲ حدودا ۱۵ روز دیگه اولین آپدیت برای حلقه فست منتشر خواهد شد و مایکروسافت با سرعت بالا پیش میره برای رد استون ۲٫ ( نکته مهم و تجربه بنده. ویندوز ۱۰ از رد استون شروع میشه)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com