حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بر اساس این ویدیو برخی از شارژر‌های نکسوس ۵X و ۶P به صورت کامل مشکل فنی خطرناک دارند!

نوشته

7 سال قبل | 8 دیدگاه | مطالب ترنجی

این بخش از دنیای تکنولوژی را بسیار دوست دارم. گاهی اوقات اخباری که انتظارش را نداریم بولد می‌شود و یک برند یا یک دستگاه را به صورت کلی تخریب می‌کند! لذت بخش است تا حدودی و مدتی سرگرم خواهیم شد. زمانی که شما یک اسمارت‌فون را تهیه می‌کنید، بدون شک و سوال اضافه‌ای به تمام تجهیزات قرار گرفته درون جعبه دستگاه اعتماد خواهید کرد. هر چه باشد، لوازم جانبی به صورت بومی می‌تواند امن‌ترین حالت برای دستگاه باشد. این که می‌گوییم “می‌تواند” دلیل دارد. اخیرا ویدیویی منتشر شده است که بحث‌های زیادی را هم در Reddit شکل داده است. از عنوان مطلب پیداست قرار است که به سراغ شارژر‌های نکسوس ۵X و ۶P برویم. در ادامه همراه باشید.

ویدیو منتشر شده از آقای Nathan K در یوتیوب نشان می‌دهد که شارژر‌های باندل شده برای نکسوس ۵X و ۶P تا حد زیادی خطرناک هستد. البته توجه داشته باشید که منظور بیشتر شارژر‌های این دو دستگاه است. ممکن است اسمارت‌فون اصلی اصلا دچار مشکل نشود و یا موردی را حس نکنید اما خود شارژر‌ها به تنهایی مستعد خطر خواهند بود.

مشکل از این قرار است. شارژر نکسوس ۵X به صورت مداوم در حال کار است و خروجی ۵V/3A به صورت مداوم در جریان است. مشکل اینجاست که شارژر‌های استاندارد دیواری تنها در زمانی شروع به کار می‌کنند که هم کابل به آن‌ها متصل شده باشد و هم این‌که دستگاه درستی در مسیر قرار گرفته باشد. پس اگر شما شارژر خود را به برق متصل کنید و آن را رها کنید، شاهد هستید که بی اندازه داغ خواهد شد و این خطر آفرین است! اگر پس از مدتی که شارژر همینطور بلا استفاده متصل است شما دستگاهی را وصل کنید، یا اتصالی برقرار شود، ممکن دستگاه شما دچار آتش سوزی شود!

Nexus-6p-review-toranji-9

در نکسوس ۶P کمی داستان متفاوت است. به صورت مداوم شارژر اصلی در حال کار کردن نیست بلکه اگر شما آن را به برق متصل کنید و سپس کابل را وصل کنید، خروجی وصل خواهد خواهد شد. حتی اگر کابل به دستگاهی متصل نباشد باز هم جریان خروجی برقرار است و این از لحاظ فنی با دیگر شارژر‌های اسمارت فون در تضاد است!

این مشکل با هشتگ #chargergate در حال پخش شدن است و بعید نیست دستگاه های دیگر را هم تحت الشعاع قرار دهد. در هر صورت منتظر هستیم تا مراجع رسمی تری این مشکل را برای ما بیشتر توضیح دهند. البته در ویدیو توضیح داده می‌شود که ممکن است برخی از شارژر‌ها درگیر این مشکل باشند و یا به صورت کلی بهتر است به سراغ شارژر‌های متفرقه برود. در هر صورت باید صبر کنید تا ببینیم اخبار آینده چه خواهد شد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/eRcVp[/aparat]

نظر شما چیست؟ آیا با مشکل داغی در نکسوس ۵X در شارژر رو به رو شده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصر

عجب سرگرمی هایی داری جناب

Mostafa

😐 عجب

Mohammad H

من که تو نکسوس ۵x ام یادم نمیاد شارژرش زیاد داغ کنه، بازم بیشتر دقت کنیم ببینیم اینجوری میشه یا نه :scratch:

milad.tech

یعنی واقعا نشد یه نکسوس بدون ایراد ببینم با وجود اینکه علاقه ی زیادی به داشتن نکسوس داشتم همیشه اما هر بار به خاطر کیفیت کم یا مشکلات زیاد از خریدش پشیمون شدم
بعضیا باتریشون ایراد داشت بعضیا نمایشگرشون زرد بود بعضیا شیشه پشتش ترک میخورد اون نکسوس اولی نمایشگر amoled داشت که سریع burn in میشد
نکسوس سامسونگ مشکل باتری و داغی شدید داشت
کم ایراد ترینشون ۶p بود که اینم الان شارژرش مشکل داره

Blue Tech

بعد یادمه وان پلاس ۲ اومده بود خود گوگل بیانیه داده بود که این گوشی شارژرش خطر ناک و هیچ ربطی به گوگل نداره

Darkgroom

همین الان شارژ گوشیم کنارمه تو پریز (نکسوس ۶پی) گوشیم تو شارژ نیست … شارژر یخه یخه

BLACK NOTES

سلام خدمت همه دوستان
من سایت رو از اولین روز آغاز به کار تعقیب می کنم ولی این اولین نظرم تو سایته.
بنده Nexus 6P دارم و هیچ وقت این مشکل رو چه در رام های رسمی چه کاستوم تجربه نکردم.حتی حین شارژ هم شارژر کاملا خنکه.

امید

منم تو نکسوس ۵x چنین چیزی نبوده تا حالا

جالبه سایت همسایه کلا یه جور دیگه ترجمه کرده شما درست میگی یا اونا؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....