حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ شرکت اپل، احتمالاً به پنل لمسی OLED یا Touch ID مجهز نشده است

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

همان‌‎طور که احتمالاً می‌دانید، شایعات منتشرشده از مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ شرکت اپل، نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ، احتمالاً به  پنل لمسی OLED در بالای صفحه‌کلید، مجهز شده است و این نوار لمسی OLED با کلیدهای عملگر جایگزین خواهد شد. علاوه‌براین، گفته می‌شود که مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ شرکت اپل با یک حسگر اثرانگشت ارائه می‌شود؛ با این‌حال، به‌تازگی اعلام شده است که مک‌بوک پرو ۲۰۱۶، احتمالاً بدون تغییراتی که انتظار می‌رود، عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

 یک نشریه، به‌نقل از یک منبع مطلع به برنامه‌های شرکت اپل، مدعی شده که مک‌بوک پرو ۲۰۱۶، بدون تغییراتی ارائه می‌شود که مدتی قبل، برای آن شایعه شده است. این نشریه ادعا می‌کند که در هنگام پرسیدن قابلیت‌های شایعه‌شده مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ از منابع خود، تنها با پوزخند (!) مواجه شده است. با این‌حال، اکنون این سوال مطرح می‌شود که در صورت عدم‌ ارایه مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ با قابلیت‌های شایعه‌شده، کاربران چه انتظاری می‌توانند از لپ‌تاپ جدید اپل داشته باشند؟

در حالی‌که نمی‌توان تا اعلام‌رسمی به این سوال با قاطعیت پاسخ داد؛ باید گفت که احتمالاً مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ با پردازنده‌های کبی لیک اینتل عرضه می‌شود و با یک طراحی نازک‌تر، همراه شده است. علاوه‌براین، مک‌بوک ۲۰۱۶ از یک صفحه‌کلید جدید با طراحی پروانه‌ای همانند مدل ۱۲ اینچی مک‌بوک و ترک‌پد با قابلیت فورس‌تاچ، استفاده می‌کند. صفحه‌کلید مکبوک ۱۲ اینچی با استفاده از این مکانیسم، بسیار نازک‌تر شده و نسبت به دیگر مک‌بوک های شرکت اپل، از ضخامت کم‌تری برخوردار است. استفاده از این طراحی، باعث شده است تا تعادل بهتر هنگام  نوشتن مشخص باشد و همین امیر باعث سهولت استفاده از صفحه‌کلید خواهد شد.

البته از آن‌جایی که تمامی اطلاعات منتشرشده درباره مک‌بوک پرو ۱۲ اینچی شرکت اپل، براساس شایعات به‌دست آمده است؛ تشخیص صحت آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود و تا معرفی رسمی، غیرممکن به‌نظر می‌رسد. به هر صورت، توصیه می‌کنیم که انتظارات خود را از مک‌بوک پرو آینده شرکت اپل، در سطح معقولی نگه‌ دارید!

علاوه‌براین شایعات، پیش‌تر در ترنجی خواندید که شرکت اپل، یک مک‌بوک دیگر با درگاه یواس‌بی Type-C عرضه خواهد کرد. یکی از منطقی‌ترین دلایلی که می‌توان برای استفاده از این درگاه در مک‌بوک بعدی شرکت اپل عنوان کرد، امکان کاهش ضخامت است. اپل، همواره علاقه داشته است تا محصولاتی نازک و سبک را به بازار عرضه نماید و اضافه‌شدن درگاه یواس‌بی Type-C، کاهش ضخامت نهایی مک‌بوک جدید اپل را ممکن می‌سازد. با توجه به تکذیب شایعات مربوط به عرضه مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ با پنل لمسی OLED، می‌توان انتظار داشت که هدف از عرضه مک‌بوک پرو جدید شرکت اپل، بیشتر تمرکز بر روی به‌روزرسانی مشخصات‌فنی لپ‌تاپ رده‌بالای خود باشد و فعلاً، تغییر خاصی را در آن شاهد نخواهیم بود.

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/08/2016-macbook-pro-no-oled-touch-touch-id/”]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JAGUAR

کاش این تغییرات انجام میشد
میتونست هیجان انگیز باشه
صرفا ارتقا پردازنده به نسل ۶ کافی نیس
باید صبر کنیم ببینیم چی تو سر اپل هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی