حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با بروزرسانی جدید Windows Maps نقشه‌ی آفلاین ایران از این سرویس حذف شد

نوشته

7 سال قبل | 12 دیدگاه | مطالب ترنجی

گل بود! به سبزه نیز آراسته شد. یکی از دوستان چندی پیش می‌گفت که درست است Here Maps دیگر در ویندوز ۱۰ حضور ندارد و تنها به ویندوز ۸٫۱ محدود شده است اما ما سرویسی داریم در ویندوز ۱۰ به نام ویندوز مپ که تمام نقشه‌ها را مچاله می‌کند! و نقشه‌های گوگل حرفی برای گفتن در مقابل ویندوز مپ ندارند. ما هم گفتیم خب. اوکی. شما راست می‌گویی. اکثثریت هم با استفاده نکردن از ویندوز مپ زندگی خود را تباه کرده‌اند. با حذف نقشه‌های آفلاین ویندوز ۱۰ دیگر کاربران ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل به نقشه‌های ایران دسترسی ندارند.

با ترنجی همراه باشید…

ویندوز مپ یکی از سرویس‌های خوب مایکروسافت است که بین دارندگان دستگاه‌های ویندوزی طرفداران بسیاری دارد. این نقشه ساعاتی پیش اپدیت جدیدی دریافت کرد که کام بسیاری از طرفداران ویندوز را تلخ کرده است. این بروزرسانی که برای ویندوز اینسایدر‌ها و برخی از کاربران ویندوز ۱۰ منتشر شده است دیگر نقشه‌های آفلاین ایران را برای دانلود در دسترس ندارد و کلا کشور ایران از این نقشه حذف شده است.

Screenshot: Maps is easy to use on all Windows 10 devices.

طبق تجربه‌ی ما حتی در صورت استفاده‌ی برخط (آنلاین) از نقشه نیز ممکن است دچار مشکل شوید. پیشنهاد ما این است که فعلا نرم‌افزار قبلی را آپدیت نکنید و یا حداقل از جایگزین‌های دیگر همانند Google Maps در مروگر خود و یا کلاینت‌های غیر رسمی همانند GMaps مسیریابی خود را ادامه دهید.

Screenshot: Maps is easy to use on all Windows 10 devices.

در ویندوز ۱۰ نسل جدیدی از نقشه‌های بینگ مپ با نام ویندوز مپ معرفی شد که دارای قابلیت‌های بسیار جذاب و خوبی است. دیگر با این وجود کاربران ایرانی نمی‌توانند این سرویس را مورد بهره برداری قرار دهند.

https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.53789.9007199266740465.b286b67d-7ff9-4893-8d2c-9a79e53498f1.a89ef367-9587-434e-8591-a6052ba22cc6?w=580&h=326&q=60&mode=letterbox&background=black

هنوز مشخص نیست که حذف این نقشه‌ها از نرم‌افزار Windows Maps (Maps) به صورت عمدی صورت گرفته است و یا به علت مشکلات فنی بوده است. ظاهرا مشکلاتی برای برخی از کشور‌های دیگر نیز به وجود آمده است. ما در ترنجی در تلاشیم تا از طریق ایمیل با مایکروسافت ارتباط برقرار کرده و از جزییات این تغییر با خبر شویم. در صورت دریافت اطلاعات بیشتر شما را در جریان این موضوع قرار خواهیم داد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
a_041

تا اونجایی که بعضی خبرگزاری های زدن این مشکل برای چندین نقطه پیش اومده و وقتی حرف از اینسایدر میاد یعنی داشتن باگهای زیاد!!! بهتر بود منتظر اومدن نسخه رسمیش میموندین بعد نظر میدادین

Mostafa

بعد بعضیا میگن گوگل به کاربر ایرانی احترام نمیزاره
احترام به کاربر ایرانی
فقط گوگل

mahdi ak

گوگل مپس افلاین من کار نمیکنه دوست عزیز و چند تا از دوستام مپس هاشون کار نمیکنه

Mohammad Reza

احترام به کاربر ایرانی فقط گوگل؟؟؟؟ حرفت خنده داره داداش. هیچ کدوم این شرکت ها حتی ما رو طوری ادم حساب نمی کنن که حتی بذارن ازشون خرید کنیم.

back_uP Amir

کشور ژاپن و چین هم حذف شده احتمالا باگه. حالا میرسیم به پیشنهاد شما! انگار بعضی خبرای سایت بچه مدرسه ای ها میزنن 🙂 گوگل مپ نصب کنن استفاده کنن خب فرق با الان چیه ! دوستان با سی ثانیه روشن بودن نت همون جایی که لوکشن هست همون شهر تو مپ نمایش داده میشه و وقتی نت قطع کنید همچنان میمونه حتی با رستارت گوشی. این یعنی تقشه ها رو سرور هستن فقط باگ افتاده! بنده خدا چه با ذوق خبر گذاشت 🙂 سایت شما که جوجه ای بیش نیست مایکروسافت هم مال بابامون نیست ولی کل مدیریت کشورمون به پای مدیریت مایکروسافت نمیرسه ! شما که …

Mystic Bow

یعنی تو نشستی پای پی سی منتظری ببینی کی‌ ترنج..ی پست میزاره در مورد ویندوز که بیای برای مایکروسافت دستمال بکشی؟
خب لامصب از صبح تا حالا ده تا خبر از مایکروسافت رفته شده یکیش شاید یکم بد بوده اونوقت تو بیاد کلی سایتو زیر سوال ببری؟؟؟ :wacko: :wacko: :wacko:

back_uP Amir

تو زمانی میتونی درباره یه موضوع صحبت کنی که خودت دیده باشه شرایط دونسته باشی فرق نمیکنه صدتا خوب باشه یا یمی سهوا بد! حاجی طرز فکرتو درست کن! این خبر کاملا عجولانه بوده! از بی خبری این خبر! باز یکی مثل من دستمال مایکرو بکشه ارزش داره توکه داری خووب با تف دستمال میکشی ترنجیو!

IZ.Tech

با وجود گوگل مپ من تا حالا با سایر نقشه های برندای دیگه حتی تو محیط ویندوز هم کار نکردم
همین که سرچ گوگل میزنی خود به خود دستت مینویسه گوگل مپ :))))

Mohammad Reza

مسئله اینه که گوگل اصلا ویندوزو حساب نمی کنه که بخواد براش اپ های رسمیشو بده. به خاطر همین استفاده از سرویس های گوگل توی پلتفرم مایکروسافت سخت و همراه با دردسره. شما اگر google io ها رو نگاه کنید می بینید که اصلا حرفی از ویندوز زده نمیشه. حتی اسمشم نمیارن

massoudd3j

من همین الان دارم دانلودش میکنم هیچ مشکلی هم نداره. البته یه بروزرسانی رو مپ انجام دادم

moghaddarian

متاسفانه here wego اندروید هم نقشه ایران رو حذف کرد کاش فقط باگ باشه 😥

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com