حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا نینتندو NX می‌تواند در رقابت بین کنسول‌های بازی به موفقیت دست پیدا نماید؟

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

کنسول نینتندو NX، یکی از جنجالی‌ترین محصولاتی محسوب می‌شود که در این مدت، شایعات زیادی از آن فاش شده است. با نزدیک‌شدن به زمان معرفی رسمی این کنسول، شایعات و گمانه‌‎زنی‌های بیشتری درباره این کنسول، شکل می‌گیرد و بسیاری از آن‌ها، به یک محصول جالب برای رقابت با کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ سونی اشاره می‌کنند. اما آیا کنسول نینتندو NX با تراشه تگرا انویدیا، می‌تواند کنسول ایکس‌باکس وان مایکروسافت و پلی‌استیشن ۴ سونی را کنار بزند و به‌عنوان یک کنسول قابل‌حمل، نظر مساعد گیمرها را به خود جلب نماید؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

وب‌سایت Forbes، پیش‌تر مدعی شده بود که کنسول نینتندو NX با تراشه تگرا انویدیا، می‌تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و این موضوع،  به عنوان یک نقطه قوت برای کنسول بازی جدید نینتندو برشمرده خواهد شد.

برکسی پوشیده نیست که کنسول Wii U در بازار کنسول‌های خانگی چگونه عمل کرد؛ برخی گزارشات و شایعات، در این‌باره مدعی شده‌اند که کنسول Wii U در مقایسه با رقبای خود، شکست خورد و این موضوع، تنها باعث شد تا کسب‌وکار نینتندو به خطر بیفتد. این موضوع به خوبی توسط گزارشی که پیش‌تر در ترنجی منتشر شد، ثابت می‌شود. در این رابطه، خواندید که شرکت نینتندو انتظار داشت که فروش کنسول Wii U به ۱۰۰ میلیون واحد برسد اما در نهایت، با توجه به آمار رسمی که در ماه جولای سال گذشته اعلام شد، فروش کنسول Wii U تنها به ۱۰ میلیون واحد رسیده است. نینتندو، انتظار داشت  به‌دلیل فروش بسیار خوب کنسول Wii، کنسول Wii U نیز می‌تواند این موفقیت را تکرار نماید؛ با این‌‎حال، هیچ‌‎گاه این آرزو به واقعیت مبدل نشد!

به همین‌جهت، شرکت نینتندو به کنسول نینتندو NX امید زیادی دارد و شایعات منتشرشده از آن، نشان می‌دهد که این کنسول به موفقیت خواهد رسید. عرضه یک کنسول هیبریدی همانند کنسول نینتندو NX، همان چیزی است که بازار کنسول‌های بازی به آن نیاز دارد؛ یک محصول با ایده‌های نو و تازه. با این‌حال، معرفی آن، حداقل تا چند سال آینده باعث شکل‌گیری محصولات متفاوتی نخواهد شد زیرا بسیاری از گیمرها از کنسول‌‍‌های بازی خود، قدرت زیادی را انتظار دارند و ساخت کنسول‌های قابل‌حمل بسیار قدرت‌مند و با عملکردی نزدیک به رایانه‌های گیمینگ، چندان ممکن به‌نظر نمی‌رسد(البته منظور، تولید کنسول بازی همانند رایانه‌های شخصی قابل‌حمل گیمینگ نیست!). هرچند در صورتی‌که آمار فروش نینتندو NX راضی‌کننده باشد و استقبال نسبتاً مناسبی از سوی توسعه‌دهندگان و گیمرها از این کنسول صورت بگیرد، احتمال می‌رود که شرکت سونی و مایکروسافت در آینده، یک کنسول دستی به بازار عرضه نمایند.

jpg

همان‌طور که گفته شد، کنسول نینتندو NX، یک کنسول بازی هیبریدی خواهد بود؛ البته شرکت سازنده، تمرکز بیشتری بر روی ویژگی “قابل‌حمل بودن” آن دارد. می‌‎توانید از کنسول بازی نینتندو NX به عنوان یک کنسول قابل‌حمل، عملکرد قابل‌قبولی را انتظار داشته باشید؛ این کنسول، از یک صفحه‌نمایش اختصاصی استفاده می‌کند و در اطراف آن، دو کنترلر وجود دارد که در صورت لزوم، می‌توانید آن‌ها‌ را از کنسول نینتندو NX جدا نمایید. علاوه‌براین، استفاده از استفاده از کنسول بازی نینتندو NX به‌عنوان یک کنسول خانگی همانند ایگس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ سونی، امکان‌پذیر است و می‌توانید با یک داک مخصوص، آن‌را به تلویزیون متصل نمایید.

علاوه‌بر این قابلیت، کنسول بازی نینتندو NX، یک کنسول بازی قابل‌حمل خواهد بود و می‌تواند این کنسول را به “رقابت” با تراشه تگرا X1 انویدیا باز گرداند. با اینکه ممکن است تراشه تگرا X1 انویدیا برای استفاده در کنسول بازی نینتندو NX، قدیمی به‌نظر برسد اما هنوز هم می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت مناسب اجرا نماید و این موضوع، به‌نوعی توسط شرکت یوبی‌سافت با وعده بازی‌های بیشتر، تایید شده است. البته نباید انتظار خیلی خاصی از عملکرد کنسول  بازی نینتندو NX داشته باشید اما با توجه به ماهیت آن، عملکرد نسبتاً قابل‌قبولی دارد.

original

با درنظر گرفتن ایده‌های جذابی که کنسول بازی نینتندو NX برای کاربران، به همراه دارد؛ می‌توان انتظار داشت که کاربران به این کنسول جذب خواهند شد. البته در صورتی‌که ناشران همانند کنسول‌های قبلی، برخی از عناوین جذاب خود را برای این کنسول عرضه نمایند؛ در این صورت، نبود بازی‌های جذاب سازندگان، حس نخواهد شد و کاربران، به این کنسول جذب می‌شوند.

برای تکمیل اطلاعات شما درباره کنسول نینتندو NX، گفته می‌شود این کنسول از کارتریج به جای دیسک استفاده خواهد کرد.  علاوه‌براین، انتظار می‌رود که کنسول جدید نینتندو از بازی‌های دیجیتالی دانلودی پشتیبانی نماید. استفاده از کاتریج به جای دیسک، ممکن است اجرای بازی‌ها را بدون نصب آن‌ها برروی نینتندو NX ممکن سازد و به همین جهت، فضای داخلی به محتوای دانلودی اختصاص خواهد یافت.

[su_button url=”http://www.mobilenapps.com/articles/16340/20160801/nintendo-nx-nvidia-power-going-better-ps4-xbox-one.htm”]mobilenapps[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی