حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش تبلت‌ها برای هفتمین سه‌ماهه متوالی، کاهش یافته است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

آمار تازه منتشرشده توسط موسسه IDC، نشان می‌دهد که فروش تبلت‌ها در سه‌ماهه دوم سال جاری، بیش از ۱۲ درصد در مقایسه با بازه‌ زمانی مشابه در سال گذشته، کاهش یافته است. به همین جهت، دیدگاه سازندگان تبلت‌ به سمت “بهره‌وری” و ارایه محصولات مناسب، تغییر یافته است. براساس این آمار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ در مجموع، ۳۸٫۲ میلیون واحد تبلت در سراسر جهان فروخته شده است و این رقم در مقایسه با میزان فروش سه ماهه دوم سال گذشته، به‌خوبی نشان می‌دهد که سازندگان برای حضور در این بازار، نیاز به تغییر استراتژی دارند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

آمار  منتشرشده توسط موسسه IDC، نشان می‌دهد که بازار تبلت‌ها، هم‌چنان با مشکل مواجه است؛ کاهش ۱۲٫۳ درصدی رشد شرکت‎های سازنده در سه ماهه دوم در مقایسه با این بازه‌ زمانی در سال گذشته، صحت این ادعا را ثابت می‌کند. این آمار در حالی منتشر شده است که سازندگان، محصولات کم‌تری را در بازار ارائه می‌دهند و مشتریان نیز، از خرید تبلت سرباز می‌زنند.

worldwide-tablet-shipments-continue-to-decline-for-seventh-quarter-idc-reports-506856-2

۶۵ درصد از تمامی‌ تبلت‌های عرضه‌شده در سه‌ماهه قبلی سال جاری میلادی، با سیستم‌عامل اندروید گوگل به بازار عرضه شده‌اند و به‌دنبال آن، ۲۶ درصد از تبلت‌های عرضه‌شده با سیستم‌عامل آی‌او‌اس اپل همراه است. در همین‌حال، سیستم‌عامل ویندوز، جایگاه سوم را در بین تبلت‌های اندرویدی به خود اختصاص داده است. این گزارش، نشان می‌دهد که روند مذکور (بررسی میزان فروش تبلت‌ها براساس سیستم‌عامل) در طی چند سال اخیر، تقریباً ثابت بوده است اما به‌تازگی، سهم سیستم‌عامل اندروید گوگل از بازار تبلت‌ها کاهش یافته است و سهم سیستم‌عامل ویندوز، یک روند صعودی را دنبال می‌کند.

یک تحلیل‌گر ارشد موسسه IDC درباره همین موضوع، مدعی شده است:

در حال‌حاضر، برای سیستم‌عامل اندروید گوگل بسیار دشوار است تا با سیستم‌عامل آی‌اواس اپل و محصولات هیبریدی ویندوزی، به رقابت بپردازد. با این‌حال، ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده بسیار جالب خواهد بود زیرا گوگل، سیستم‌عامل بعدی خود (اندروید نوقا ۷٫۰) را با پشتیبانی بهتر از مالتی‌تسکینگ ارائه داده است.

شرکت اپل در بازار تبلت‌ها، هم‌چنان یکه‌تازی می‌کند و سامسونگ نیز در رتبه دوم، قرار دارد

دو سازنده برتر در بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، یک‌بار دیگر موفق شده‌اند تا جایگاه خود را در بازار حفظ نمایند؛ شرکت سامسونگ و اپل همانند بازار گوشی‌های هوشمند، در صدر جدول با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند و سازندگان خوش‌نام چینی نیز، تلاش می‌کنند تا فروش خود را به آن‌ها نزدیک‌تر نمایند.

محصولات شرکت اپل به‌عنوان پرفروش‌ترین تبلت‌ها، سهمی نزدیک به ۲۵٫۸ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است و این سهم برای محصولات سامسونگ، تنها ۱۵٫۶ درصد است. شرکت لنوو در رتبه سوم با سهم ۶٫۶ درصدی قرار دارد و به‌دنبال آن، هوآوی به سختی تلاش می‌کند تا سهم خود را بازار تبلت‌ها افزایش داده و خود را به جایگاه سوم برساند. به‌طور کلی، پنج سازنده برتر بازار تبلت‌ (به ترتیب اپل، سامسونگ، لنوو، هوآوی و آمازون) بیش از ۵۷٫۶ درصد از این بازار را با محصولات خود در اختیار گرفته‌اند که در مقایسه با سهم ۵۱٫۸ درصدی سال گذشته، جالب‌توجه است. هرچند نباید این موضوع را از یاد برد که بازار تبلت‌ها تقریباً توسط شرکت‌های سازنده دیگر، رها شده است و این موضوع، این فرصت را برای پنج سازنده مطرح بازار تبلت‌ها فراهم کرده است تا فروش محصولات خود را در این بازار، افزایش دهند.

فروش تبلت‌های شرکت اپل و سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با بازه‌ زمانی مشابه در سال گذشته، به ترتیب یک میلیون و دو میلیون واحد کاهش یافته است. با این‌حال، میزان فروش تبلت‌های شرکت هوآوی و لنوو در سه‌ماهه قبل در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۵، یک روند صعودی را دنبال می‌کند. شرکت آمازون نیز با بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش فروش تبلت‌های خود در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۶ در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال قبل، مواجه بوده که برای این شرکت، یک رقم قابل‌توجه به شمار می‌رود.

با این‌حال، هنوز مشخص نیست که تا پایان سال جاری میلادی، کدام‌یک از سازندگان به روند صعودی خود در بازار تبلت‌ها ادامه می‌دهد؛ معرفی تبلت گلکسی تب S3 در نمایشگاه IFA 2016  و معرفی تبلت‌های جدید شرکت اپل تا پایان سال جاری میلادی، سهم این دو سازنده را دستخوش تغییرات جالب‌توجهی خواهد کرد. تبلت‌های هر یک از ۵ سازنده مطرح را در این بازار، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

[su_button url=”http://news.softpedia.com/news/worldwide-tablet-shipments-continue-to-decline-for-seventh-quarter-idc-reports-506856.shtml” target=”blank” background=”#1cf5a5″]softpedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی