حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم ویندوز فون از بازار گوشی‌های هوشمند ۲٫۷۹ درصد است

نوشته

7 سال قبل | 20 دیدگاه | مطالب ترنجی

آمار و ارقام سیستم‌عامل ویندوز فون (و ویندوز ۱۰ موبایل) در بازار گوشی‌های هوشمند، همواره بسیاری از طرفداران این سیستم‌عامل را نگران کرده است زیرا بسیاری، مدعی شده‌اند که سیستم‌عامل ویندوز فون به مرگ نزدیک شده و مایکروسافت با عدم توجه به این سیستم‌عامل، به خوبی از این موضوع مطلع است. با این‌حال، آمار تازه منتشرشده توسط Net Applications، چندان بد به‌نظر نمی‌رسد؛ بنابر این آمار، سهم ویندوز فون از بازار گوشی‌های هوشمند، ۲٫۷۹ درصد است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

Net Applications، یکی از مراکزی است که به بررسی و تجزیه و تحلیل آمارهای برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌ها می‌پردازد. آمار این موسسه، بارها توسط مایکروسافت اعلام شده است و به همین جهت، آمار و ارقام ارائه‌شده توسط این موسسه آماری از دقت بسیار بالایی برخوردار است. برطبق آخرین اطلاعات منتشرشده پیرامون سهم هر سیستم‌عامل در بازار گوشی‌های هوشمند، Net Applications فاش کرده است که این سیستم‌عامل، سهمی ۲٫۷۹ درصدی دارد و به‌عنوان سومین پلت‌فرم عمده در بازار گوشی‌های هوشمند، محسوب می‌شود. این آمار، اگرچه چندان خوشایند نیست اما نشان می‌دهد که ویندوز فون برخلاف ادعا و شایعات مختلف، فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به پایان کار خود دارد و هم‌چنان، می‌توان تا معرفی گوشی‌هوشمند پرچم‌دار سرفیس‌فون برای افزایش سهم ویندوز موبایل از بازار گوشی‌های هوشمند، امیدوار بود.

windows-phone-currently-at-2-79-percent-market-share-net-applications-claims-506838-2

سیستم‌عامل اندروید، همان‌طور که مشخص است؛ با سهم ۶۶٫۰۱ درصدی در جایگاه اول قرار دارد و به دنبال آن، سیستم‌عامل آی‌او‌اس شرکت اپل در رتبه دوم با سهم ۲۷٫۸۴ جای گرفته است. سیستم‌عامل بلک‌بری که می‌توان آن‌را یک سیستم‌عامل “مرده” محسوب کرد و برخی، آن‌را تنها رقیب ویندوز فون برای جایگاه سوم می‌دانند، تنها ۰٫۸۵ درصد سهم در بازار سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند دارد.

مایکروسافت در مسیری دشوار و ناهموار، سیستم‎‌عامل ویندوز فون (ویندوز ۱۰ موبایل) را به پیش می‌برد

البته، هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین دهد که آمار و ارقام مذکور، کاملاً صحت دارد؛ با این‌حال، آمار Net Applications همانند دیگر آمارهای منتشرشده از یک روند نزولی برای سیستم‌عامل ویندوز فون حکایت دارد. سهم سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت از ۳٫۲۶ درصد در ماه ژوئن به ۲٫۷۹ درصد در ماه جولای، کاهش یافته و این موضوع، می‌تواند صحت این ادعا را ثابت نماید.

با این‌حال، لازم به‌ذکر است که سهم سیستم‌عامل ویندوز فون در طی چند ماه اخیر با یک روند صعودی و نزولی همراه بوده و همواره، تنها کاهش نیافته است. برای مثال، آمار منتشرشده از سوی Net Applications، نشان می‌دهد که سهم این سیستم‌عامل از ۲٫۵۴ درصد در ماه مارس به ۴٫۰۳ درصد در ماه آوریل افزایش یافته است؛ با این‌حال در نهایت در ماه می به ۲٫۵۷ کاهش یافت.

Windows-10-Mobile-dead 1

در رابطه با آینده سیستم‌عامل ویندوز فون، در حال‌حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کاملاً قطعی داشت؛ ویندوز موبایل، هم‌چنان توسط مایکروسافت حمایت می‌شود و اغلب در یک فاصله زمانی نسبتاً مشخص، به‌روزرسانی‌های جدیدی برای این سیستم‌عامل به صورت رسمی ارائه شده است. از طرفی، مایکروسافت در سال ۲۰۱۷، وعده داده است که برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای ویندوز موبایل دارد و تا سال آینده میلادی، کاربران باید برای معرفی محصولات جدید این شرکت با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، منتظر بمانند. با این‌حال، بسیاری مدعی شده‌اند که مایکروسافت در صورت تمایل برای ادامه پشتیبانی از این سیستم‌عامل، می‌توانست تعداد محصولات اندکی را با پلت‌فرم ویندوز ۱۰ موبایل در سال جاری به بازار ارائه دهد و سپس تا معرفی آن‌ها، تمرکز ویژه‌ای بر روی بازاریابی و تبلیغ برای گوشی‌های قبل خود داشته باشد. به همین جهت، آن‌ها مایکروسافت را در بازار گوشی‌های هوشمند شکست‌خورده خطاب می‌کنند و مدعی هستند که این غول ردموندی، به همین دلیل، تصمیمی برای معرفی محصولات تازه با ویندوز ۱۰ موبایل ندارد.

از طرفی، این سوال پیش خواهد آمد که در صورت ارائه گوشی‌هوشمند رده‌بالا سرفیس‌فون در سال آینده، با توجه به افزایش محبوبیت محصولات خوش‌قیمت و میان‌رده، مایکروسافت چگونه می‌تواند کاربران را به خرید پرچم‌داران جدید خود با قیمت بالا و سیستم‌عامل نه‌چندان محبوب ویندوز ۱۰ موبایل، مجاب نماید؟ برای پاسخ به این موضوع، باید گفت که تصمیم این شرکت برای خارج‌شدن از بازار گوشی‌های هوشمند به‌طور موقتی اگرچه تصمیم عاقلانه‌ای به‌نظر نمی‌رسد و بیش‌تر برای جلوگیری از ضرردهی آتی این شرکت در این بازار بوده است؛ اما می‌تواند فرصتی را برای شرکت‌های سازنده دیگر ایجاد نماید تا پیش از معرفی سرفیس‌فون، محصولات جدیدی را به بازار ارائه دهند و بازار گوشی‎‌های ویندوزی را در اختیار داشته باشند. هم‌چنین، مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ با محصولات رده‌بالای سرفیس‌فون به بازار گوشی‌های هوشمند، باز می‌گردد و با ارائه قابلیت‌های جالب به همراه پرچم‌داران جدید خود نظیر نسل جدید کانتینیوم، بار دیگر نظر کاربران را به محصولات خود جلب می‌کند. برای جذب کاربران بیشتر، شرکت‌های سازنده دیگر، می‌توانند محصولات میان‌رده و ارزان‌قیمت ویندوزی به بازار عرضه نمایند. به‌ هرحال، بهتر است تا پایان سال ۲۰۱۷ برای قضاوت درباره سرنوشت ویندوز ۱۰ موبایل، منتظر باشید.

[su_button url=”http://news.softpedia.com/news/windows-phone-currently-at-2-79-percent-market-share-net-applications-claims-506838.shtml” target=”blank” background=”#1cf5a5″]softpedia[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostafa

چه خبره زیاد هم هست 🙂

back_uP Amir

من از زمان ویندوز ۷٫۸ که گوشی اچ تی سی تولید میرکد ویندوز دارم البته پلتفرم های دیگه هم داشتم ولی تو ویندوز ثابت بودم.اونموقع در کل استور ویندوز داغون بود هیچی نبود توش بعد عذرخواهی مایکروسافت از ویندوز ۷٫۸ ها که ما شکست خوردیم ولی جبران میکنیم رفتیم ۸ بهتر شد و ۸٫۱ اومددم و حالا ۱۰ دارم و اینسایدر رد استون. اینا که گفتم تجربه بود که کردم قسم میخورم از این سیستم عامل بهتر وجود ندار چون برنامه های یونیورسال انگار توش نصب میکنی میشه جزعی از سیستم عامل رد استون! من همیشه میگم و باز هم میگم ویندوز ۱۰ از رد استون شروع میشه. بچه ها ویندوزی رد استون رسسمی بگیرید لذت یه سیستم عامل روون ببرید که هرگر اونا ندارن. من میگم مننننن. این من با اون منیت فرق دارها :heart: در کل استور خودش پرمیکنه :bye:

a_041

من هم گوشی اندرویدی دارم هم ویندوز . در واقع ویندوز رو ۱ ساله گرفتم . به نظرم سیستم عامل خیلی خوبیه ، از گوشی اندرویدی هم قیمتم سرعت بهتری داره روون تره . هنگ نداره و مصرف باتریش خیلی خوبه عاشق شخصی سازیشم هستم . تنها مشکلش در حال حاضر میشه گفت کمبود اپلیکیشن نصبت به دو سیستم عامل دیگس اما تا اونجایی که من ازش استفاده کردم برنامه های مورد نظرم رو داشته . شاید نبود نرم افزارهای گوگل خیلی به چشم بیاد وگرنه به مرور نرم افزارهای آی او اس داره پورت میشه به ویندوز

Google.king

من که آینده خوبی برای مایکروسافت متصور نیستم خیلی داره در بخش موبایل کند پیش میره و البته در بخش پی سی هم کروم بوک ها رشد فزاینده ای را تجربه میکنند.اپل هم که همیشه طرفدارهای خاص خودش را داشته به نظرم اگه سیاست درستی را در پیش نگیره تنها جایی که میتونه در آن موفق باشه همان فضای ابری یا کلاود است که اونجا هم رقیب سرسختی به نام آمازون را داره.

a_041

در مورد ویندوز موبایل بگم که خیلی خوب عمل کرده . هم استورش رو از اون بیابونی در اورد هم اینکه از نظر روونی خودشو به آی او اس نزدیک کرد . در مورد کروم بوک هم آمار نشون میده که سهم ویندوز افزایش داشته و فقط سهم مک بوک کاهش داشته اون هم به خاطر افزایش اندک سهم ویندوز و لینوکس یوده . کروم هم بیش از ۹۰ درصدش توی آمریکا به فروش رفته بیشتر فروش هم توسط مدارس انجام شده . در کل کروم بوک با توجه به کارایی کمش در حد همون سیستم آموزشی خوبه و به درد کاربران عادی و ادارات نمیخوره و هنوز هم وقتی آمار اعلام میشه توی قسمت OTHERS جای میگیره و فکر نمیکنم بتونه حتی به مک نزدیک بشه چه برسه به ویندوز

Google.king

درسته دوست عزیز ولی وقتی اپ های اندرویدی بهش اضافه بشه اوضاع یکمی فرق خواهد کرد چون گوگل هم داره به شدت روی کروم او اس کار میکنه و به نظرم درستش اینه که کروم او اسو جایگزین اندروید در تبلت ها بکنه یا میتونه اینقدر قابلیت به اندروید اضافه کنه که کاملا برای تبلت ها بهینه بشه.تا دو یا سه سال دیگه کروم او اس مک را خواهد گرفت ولی برای رسیدن به ویندوز راه طولانی تری پیش روی خواهد داشت.

back_uP Amir

کند پیش میره! داداش گلم شما ویند.ز داری الان؟! تو یه ماه ۲۰ تا اپ بیلد واسه اینسایدرها داد که سریع عمل کنه! به هرحال خوش باشی رفیق منو شما درباره شرکتی به عظمتی مایکروسافت هرگز نمیتونیم نظر بدیم :good:

Google.king

بله دوست عزیز مایکروسافت شرکت بسیار بزرگیه ولی یک مقدار دیر به خودش اومد اینم قبول دارم که فاصله بسیار زیادی با رقبا در بخش پی سی داره ولی به نظرم در بخش موبایل با اومدن تایزن و اوبونتو تاچ کارش از اینی که هست هم سخت تر میشه و باید برای مقام سومی بجنگه!در بخش پی سی هم اگه بتونه نرم افزارهای قدیمی win32 را به صورت یونیورسال دربیاره خیلی براش خوب میشه ولی در این زمینه به شدت به کمک توسعه دهنده ها احتیاج داره که اونا هم فعلا روی خوشی به مایکروسافت نشون ندادند و اولویتشون برای توسعه اندروید و آی او اس هستش.

a_041

البته دوست عزیز شما داری حرف از اپ اندرویدی میزنی !!!! اپلیکیشن موبایل زمین تا آسمون با اپلیکیشن دسکتاپ فرق میکنه . یه مقایسه بین فتوشاپ یا اتوکد موبایل و دسکتاپ کنی متوجه منظورم میشی . از نظر من خرید تبلت اندرویدی خیلی به صرفه تر از خرید یه کروم بوکه چون هم سبک تره هم کاراییش بیشتره چون اپلیکیشن موبایل مخصوص صفحه لمسی ساخته شده و
هم ارزونتره!!!!
کروم او اس سیستم عاملیه با محدودیت زیاد که نه میتونه برای مک خطرساز بشه و نه ویندوز خودم باهاش کار کردم که دارم این حرفو میزنم

grimm

یعنی حرفی زدی که به خر بگی بال در میاره اگه آمار منتشر شده مایکروسافت رو مطالعه کرده بودی و از روی باد هوا نظر نمی دادی می فهمیدی که مایکروسافت توی تمام قسمتهای افزاریش درصد بازار و افزایش درآمد داشته به غیر از موبایل که به دلیل توقف تولید موبایل و تغییر در سیاست هاش هست بله دیگه گوشی میان رده و پایین رده تولید نمیشه و خط تولیدشون تعطیل شده و فقط چند پرچم دار لوکس که تیم سرفیس وظیفه طراحیشون رو دارن تولید میشه که به نظرم با این کار درصد سوددهی بخش موبایل صددرصد تضمین میشه چون چند دستگاه لوکس در سال هم بهترین کیفیت و هم بهترین پشتیبانی رو می گیرن و ارزش خریدنشون خیلی بیشتر میشه

Google.king

من از روی باد هوا نظر نمیدم چون درسته که در بخش ویندوز دسکتاپ رشد داشته ولی تنها دلیلش اینه که هنوز رقیب درست و حسابی براش پیدا نشده که همیشه هم وضعیت به این صورت نخواهد ماند.حالا سرفس فون هم بیاد ازش استقبال خوبی نخواهد شد چون قراره پیکسل فون گوگل هم بیاد که کلا سخت افزار و نرم افزار با هم هماهنگ میشن ویک تجربه فوق العاده را به وجود میارن و در ضمن استورش هم مثل مایکروسافت بیابون نیستش.بابا جان سخت افزار هرچه قدرتمندم باشه به یک اواس خوب وغنی احتیاج داره چیزی که مایکروسافت باهاش فاصله زیادی داره و فعلا که توسعه دهنده ها روی خوشی بهش نشون ندادند و اولویتشون اندروید و آی اواسه.به نظر من که آدم باید خیلی متعصب باشه که پول یک پرچمدارو بده برای دستگاهی که نصف امکانات اندروید و و آی او اسو نداره!

grimm

یعنی بی منطق ترین آدمی هستی که توی عمرم دیدم اولأ بار قبلأ گفتم الانم می گم به غیر از موبایل همه قسمت های مایکروسافت موفق هستن و در حال پیشرفت دومأ مایکروسافت چطور رقیب مستقیم نداره osx و لینوکس خیلی هم رقیب های قدرتمندی هستن حتی هسته لینوکس خیلی قدرتمندتر از ویندوز طراحی شده سومأ تایزن که خودش رو از پیش بازنده میدونه و تسلیم اپ های اندروید باز هم می بینیم از سیمبین و ریم بلکبری که سال ۲۰۱۳ منقرض شدن ضعیف تره آخه کی میاد درون یک سیستم عامل اپ برای رقابت با اپ های اندروید که کلی روشون کار شده و زیاد هستن تولید کنه و بله سامسونگ اگر عرضه این کارا رو داشت تایزن رو مستقل تولید می کرد نه وابسته به اندروید اون موقع می دیدیم که نصف ویندوز فون براش نرم افزار می نوشتن یا نه
در ضم گوگل اگه بیاد یک گوشی بزنه که بیشترین پشتیبانی و هماهنگی رو در گوشیش ایجاد کنه عملأ خودش رو نابود می کنه چون از نظر سخت گوگل از نظر سخت افزار موبایل قدرت سامسونگ و سونی و اچ تی سی و سایر رقیب هاشو نداره مثلأ کی میاد نوت ۷ رو ول کنه پیکسل موبایل گوگل رو بخره مگر اینکه امتیازاتی به دستگاه های خودش بده که اون موقع شریکای تجاریش رو از دست میده الان برند پیکسل خودش تقلیدی از سرفیسه گوشیش چی باشه :yahoo: :yahoo: پیکسل فون :yahoo: :yahoo: :bye:

Mostafa

چرا بعضیا واقعیتو قبول نمیکنن
سیستم عامل موبایل مایکی تموم شده کارش
نسخه دسکتاپ هم چون رقیب مستقیمی نداره موفقه
وگرنه الان مک او اس برای همه سخت افزار ها عرضه بشه
و قابلیت های گیمینگ در حد ویندوز بهش اضافه بشه
سهم ویندوز نصف میشه

back_uP Amir

شما گوشی ویندوزی داری؟! شما اصلا متوجه هستی هسته دکستاپ گوشی یکیه یعنی چی؟! شما متوجه هستی برنامه یونیورسال واسه دکستاپ نوشته میشه رو گوشی هم نصب میشه یعنی چی؟! شما میدونی برنامه های اندروید و ای او اس میشه پورت کرد به ویندوز فون یعنی چی؟! شما متوجه هستس ویندوز ۱۰ دکستاپ داره مثل هیولا رشد میکنه و داره میره که جای ویندوز ۷ بگیره تو دنیا و رشد اون یعنی رشد گوشی یعنی چی؟! شما برنامه های یونیورسال نصب کردی تو گوشی با رد استون ببینی چقدر روون و کلاس خاص و چقدر منحصر بفردن یعنی چی؟! رقیب نداره! چون اصلا نمیتونن با مایکروسافت رقابت کنن شرکت مال بابامون نیست ولی واقعیت شما نمیبینی چون اصلا درکل موضوع نمیدونی چیه. به هر حال پیشنهاد من به شما که حداقل یکم پیشرفت کنی رد استون رسمی معرفی شد حتما یه گوشی ویندوزی بگیر یا سری ۵۰ لومیا و یا این جدیدا یا نئو که خیلی عالیه یا اچ پی و یا ایسیر که اونم خوبه. اخوی شک نکن بزودی شرکتای مطرح دنیا میام رو گوشی هاشون ویندوز نصب میکنن. بزودی. شما نمیتونی ببینی من دارم پیشرفت میبینم. ویندوز بگیر یکم متوجه چی سیستم عامل واقعی چیه! سینک شدن گوشی با دکستاپ میدونی یعنی چی! اس دادن با پی سی میدونی چیه؟! حالا اینکه گوشی وصل میشه و میشه پی سی بماند و…. دادا کلا تو باغ نیستی بیا تو باغ حالشو ببر

grimm

دوست عزیز بزار یکم بخندیم همین الانش مک بوکها برای خیلی کار ها دارن ویندوز نصب می کنن غیر از اون ۹۹ درصد تبلت های هیبریدی دنیا ویندوز روشون نصبه اینا آدمایی هستن که تا الان دستشون به موس و کیبورد نخورده تنها دستگاهی که تونستن باهاش کار کنن یه گوشی اندرویدی که اونم دلیلش اینه که کار کردن باهاش مثله عروسک بازی یکم اگه دستگاه پیچیده تر و حرفه ای تری بزاری جلو شون مخشون هنگ می کنه آدمی که نمی دونه ویندوز دسکتاپ چیه نظر سو بهش داره ولی ما که کار کردیم اینو درک می کنیم که اپ های ناچیز استور اندروید که یک سوم برنامه های x86هم نمیشن برای رابط کاربری تمام لمسی و فضای کوچک موبایل ساخته شدن در صورتی که شما توی یک لپ تاپ با موس و کیبورد سرو کار داری و حتی نمیتونن جای نرم افزار های ساده کلاسیک دسکتاپ رو بگیرن و هیچ شرکتی نمیاد برای یک سیستم عامل موبایل که روی لپ تاپ نصب شده و سهمش توی بازار کمتر از یک درصد هست برنامه بنویسه این کروم بوک حتی یک دهم ویندوز فون هم نرم افزار دسکتاپ توی استورش نداره با اینکه الان استور ویندوزفون کلی نرم افزار داره گه برای دو یا سه یا چهار یا پنج پلتفرم نصب میشن موبایل .دسکتاپ.سرفیس.xbox .هلولنز مثلأ وی ال سی پلیر یا همین اسکایپ یونیورسال یا بازی ماینکرافت و…… :bye:

a_041

آره تو راست میگی یکی از آشنایان مک گرفت روش ویندوز ریخت!!! بعد میخواست بازیهای روزم انجام بده ولی سخت افزار مک بازیهای گرافیک بالا رو نمیتونست اجرا کنه … برای همین رفت فروخت با پولش یه لپ تاپ قدرتمند گرفت الانم راضیه

Mohammadrezaaa

سلام دوستان ویندوزی.ببخشید یه راهنمایی میخواسم.من قصد دارم لپ تاپ ASUS N552VW – B – 15 inch Laptop
اما نکته اینه سیستم عامل این لپ تاپ به طور پیشفرض ویندوز ۱۰ هست.آیا میشه وقتی خریدمش نسخه دیگه ای از ویندوز مثه ۸یا ۷ نصب کنم؟؟؟اگه نصب کنم ویندوز ۷یا ۸ توان بهره بری کامل از سخت افزار این لپ تاپ رو دارن؟؟یا ویندوز ۱۰ اورجینال ۶۴ بیتی فابریک خودش بهتره؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید :heart: :rose: :unsure: 🙂

REZA

اخه این چه کاریه که ویندوز هفت یا هشت نصب کنی،اره اگ اشتباه نکنم مشکل پیدا میکنه،ولی این لپ تاپ عالیه،
بعدشم چند وقت با ویندگز ۱۰ کار کن،فوق العادس.بنظرم دیگه ۷ یا ۸ بدرد نمیخورن در برابر ده،

grimm

عزیز ویندوز ۱۰ سیستم عامل سبک و پیشرفته ای و توش سعی شده تمام اشکالات ویندوز۷و۸ رفع بشه درضم شما می تونید با ویندوز ۱۰ بخاطر هم خوانی و مچ بودن با سخت افزار دستگاهت حد اکثر استفاده ازنهایت توان سخت افزار رو ببری :yes:

Mohammadrezaaa

ممنون از راهنمایی جفتتون :rose: :heart:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی