حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنسول پلی‌استیشن ۴ نئو در ۲۵ شهریور معرفی خواهد شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

کنسول پلی‌استیشن ۵ تا چند سال آینده عرضه نخواهد شد و سازندگان به منظور کم‌کردن اختلاف مشخصات سخت‌افزاری کنسول‌های بازی با پیشرفت سخت‌افزاری رایانه‌های خانگی، تصمیم به عرضه کنسول‌های “میان‌نسلی” گرفته‌اند. کنسول پلی استیشن ۴ نئو به عنوان کنسول قدرت‌مند آینده سونی برای رقابت با کنسول ایکس‌باکس Scorpio مایکروسافت، ارائه می‌شود و بنابر شایعات تازه منتشرشده در ۲۵ شهریور معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

برطبق یک شایعه تازه منتشرشده، پلی‌استیشن ۴ نئو در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در نمایشگاه Tokyo Game Show معرفی خواهد شد و تا پایان سال جاری، عرضه می‌شود. پیش‌تر در ترنجی، بخشی از مشخصات‌فنی پلی‌استیشن ۴ نئو فاش شد.

بنابر اطلاعات به‌دست‌آمده، پلی‌استیشن ۴ نئو از همان هسته‌های جگوار پلی‌استیشن ۴ استفاده می‌‎کند؛ هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری ۲٫۱ گیگاهرتز، قدرت پردازشی این کنسول را در مقایسه با نسل قبل، افزایش می‌دهد. میزان حافظه رم، هم‌چنان ۸ گیگابایتی از نوع GDDR5 باقی خواهد ماند و تنها پهنای باند آن از ۱۷۴ گیگابایت بر ثانیه در نسخه اصلی به ۲۱۸ گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است. هم‌چنین، گزارش منتشرشده، از بهبود عملکرد تراشه گرافیکی کنسول آینده سونی حکایت دارد. تراشه گرافیکی کنسول جدید سونی نیز، با ۳۶ واحد محاسباتی با فرکانس کاری ۹۱۱ مگاهرتز “بهبود یافته” است که در مقایسه با پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن ۴ سونی تا ۲٫۳ برابر قدرت‌مندتر است.

لازم به ذکر است که بنابر جزئیات به‌دست‌آمده، پلی‌استیشن ۴ نئو همانند مدل اصلی، در دو نسخه با ۵۰۰ گیگابایت و یک ترابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. علاوه‌بر کنسول پلی‌استیشن ۴ نئو، شرکت سونی، مدل اسلیم کنسول نسل هشتمی خود را با نام “پلی‌استیشن ۴ اسلیم” به بازار عرضه می‌کند تا رقابت را برای کنسول ایکس‌باکس وان S دشوار نماید. گفته می‌شود که نسخه اسلیم کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ سونی با قیمت مناسب‌تر و استاندارد ساخت بالاتری در مقایسه با نسخه اصلی این کنسول، ارائه خواهد شد. ۴۷

با وجود عرضه کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ نئو و پلی‌استیشن ۴ اسلیم، شرکت سونی مدعی است که کنسول‌های جدید این شرکت، طول عمر کنسول پلی‌استیشن ۴ را کوتاه نخواهد کرد. شوهی یوشیدا، مدیر جهانی استودیوهای سرگرمی سونی در این‌باره فاش کرده است که کنسول پلی‌استیشن ۴ نئو به‌عنوان مدلی از خانواده پلی‌استیشن ۴ ارائه خواهد شد و بنابراین، طول عمر مدل استاندارد کنسول نسل هشتمی با عرضه کنسول‌های میان‌نسلی، کم نمی‌شود و هم‌چنان، پلی‌استیشن ۴ توسط این شرکت پشتیبانی خواهد شد.

پیش‌تر، در وب‌سایت آمازون اسپانیا، یک خرده‌فروش، پلی‌استیشن ۴ نئو را برای عرضه در ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) لیست کرده است. با این‌حال، اکنون این تاریخ از وب‌سایت آمازون حذف شده است زیرا امکان دارد تاریخ مذکور، اشتباه بوده یا در حال‌حاضر، لزومی به اعلام آن نباشد. قیمت ارائه‌شده برای این کنسول نزدیک به ۴۰۰ یورو (۴۴۶ دلار) است و در مقایسه با مدل استاندارد کنسول نسل هشتمی سونی، قیمت قابل‌توجهی دارد.

[su_button url=”#” target=”blank” background=”#1cf5a5″]Ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی