حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه: سامسونگ بر روی یک تراشه اگزینوس جدید برای گلکسی اس ۸ مشغول به کار است

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

به‌نظر می‌رسد شرکت سامسونگ برای معرفی گلکسی اس ۸ در نیمه اول سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود و به همین جهت، تصمیم دارد تا یک تراشه اگزینوس جدید را معرفی نماید. در حالی‌که مدل این تراشه مشخص نیست، گفته می‌شود که این تراشه با اگزینوس ۸۸۹۰ که پیش از این در گلکسی اس ۷ به کار گرفته شده، جایگزین خواهد شد. برای جزئیات بیشتر درباره تراشه اگزینوس جدید سامسونگ در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

[su_quote]تراشه اگزینوس ۸۹۹۳ به گلکسی نوت ۷ قدرت می‌دهد؛ بنابراین، نام این تراشه احتمالاً اگزینوس ۸۸۹۵ خواهد بود. [/su_quote]

برطبق اطلاعات به‌دست‌آمده از وب‌سایت واردات هندی، Zauba، به‌نظر می‌رسد شرکت سامسونگ بر روی تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ مشغول به کار است. احتمال داده می‌شود که این تراشه به هسته‌های پردازشی سفارشی Mongoose مجهز می‌شود و به همراه این هسته‌های پردازشی، تعدادی هسته نسبتاً ضعیف‌تر و کم‌مصرف در تراشه اگزینوس جدید به کار گرفته خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید، در تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ، از هسته‌های Cortex-A53 استفاده شده است؛ بنابراین در نسل جدید تراشه پرچم‌دار اگزینوس سامسونگ، ممکن است از تراشه ‌های Cortex-A35 استفاده شود. هم‌چنین، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ارائه تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ با لیتوگرافیکی ۱۰ نانومتری FinFET وجود دارد که البته در حال‌حاضر، نمی‌توان صحت این موضوع را تایید کرد.

تراشه دیگری که سامسونگ برای مدل‌های مخصوص گلکسی اس ۸ در نظر خواهد گرفت، احتمالاً اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام باشد که جزئیات آن‌را در ترنجی خواندید.  بنابر جزئیات منتشرشده، این تراشه با نام “MSM8998” شناخته می‌شود؛ تراشه اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ارائه خواهد شد و این موضوع، از یک پیشرفت نسبی در مقایسه با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری اسنپدراگون ۸۲۰ حکایت دارد. تراشه پرچم‌دار آینده کوالکام، به هشت هسته پردازشی در مقایسه با چهار هسته پردازشی به‌کار گرفته شده در اسنپدراگون ۸۲۰، مجهز خواهد شد. لازم به ذکر است که اسنپدراگون ۸۳۰ در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۱۷، معرفی خواهد شد.

zboard-635x54

گفته می‌شود هسته‌های پردازشی Cortex-A35 در مقایسه با هسته‌های Cortex-A53، بهره‌وری بیشتری با حداقل استفاده از انرژی دارند و استفاده از این هسته‌های پردازشی به همراه هسته‌‎های پردازشی سفارشی سامسونگ، می‌تواند بر روی میزان ماندگاری شارژ باتری گلکسی اس ۸، اثرگذار باشد.

علاوه‌براین، پیش‌تر در ترنجی خواندید که گلکسی اس ۸ به یک صفحه‌نمایش ۴K با پشتیبانی از واقعیت‌ مجازی مجهز خواهد شد. شرکت سامسونگ به واقعیت مجازی به‌عنوان یک بازار تازه برای محک‌زدن توانایی‌های خود نگاه می‌کند و عرضه گوشی پرچم‌دار این شرکت با پشتیبانی از واقعیت مجازی، می‌تواند محصولات این شرکت را به یک جایگاه ویژه در بازار گوشی‌های هوشمند برساند.

همان‌طور که پیشتر گفته شد، سامسونگ گلکسی اس ۸ بنابر شایعات به یک صفحه‌نمایش ۴K مجهز شده و در حال‌حاضر، اسم‌رمز این محصول «Project Dream» است. با این‌حال، مصرف انرژی نسبتاً بالای صفحه‌نمایش ۴K در گوشی‌های هوشمند، غیرقابل انکار است و احتمالاً سامسونگ با یک چالش جدی برای رفع این موضوع، مواجه خواهد بود. در رابطه با گلکسی اس ۸ در ترنجی، خواندید که سامسونگ احتمالا از دوربین دوگانه در این گوشی پرچم‌دار استفاده می‌کند. ‌هم‌چنین، با توجه به استفاده از حسگر تشخیص عنبیه چشم در گلکسی نوت ۷، چندان غیرممکن نیست که گلکسی اس ۸ سامسونگ با حسگر تشخیص عنبیه چشم ارائه شود.

 زمان معرفی گلکسی اس ۸، مشخص نیست اما انتظار می‎‌رود تا پیش از نیمه دوم سال ۲۰۱۷، سامسونگ پرچم‌دار جدید خود را به بازار ارائه دهد. در حال‌حاضر، تمامی تمرکز سامسونگ بر روی فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ متمرکز شده است که از این فبلت، در چند روز آینده رونمایی می‌شود. درباره مشخصات‌فنی فاش‌شده از گلکسی اس ۸، چه‌‍ نظری دارید؟

[su_button url=”#” target=”blank” background=”#1cf5a5″]GSMARENA[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Iranian_mind00

واقعا چه شایعه ای ، کی فکرشو میکرد سامسونگ برای اس۸ یه چیپ جدید بسازه :wacko: :wacko:

Darkgroom

و به احتمال خیلی زیاد نوت ۸

JAGUAR

احتمال بسیار زیاد با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته خواهد شد برخی از ویژگی های اس ۸ که میشه از الان حدس زد میتونه این موارد باشه
صفحه نمایش ۴K
پردازنده ۱۰ نانومتری بسیار کم مصرف
رم ۶ گیگ ۱۰ نانومتری

Mostafa

دوران کم مصرفی گذشت
مثل s6 کم مصرف باتری حجم ۲۵۵۰ مینی امپر
S7 با باتری ۳۰۰۰ مصرف بیشتری داره نسبت به s6
در صورتی شرکت میگفت کم مصرفتره اگر صفحه ۴k بشه دیگه هیچ
والله بخدا full HD کافیه من خودمم z5p رو با صفحه ۴k قبول ندارم تست کردم با نسخه معمولی یکیه چون چشم قابل دیدن نیست این حجم پیکسل

Iranian_mind00

#واقعیت_مجازی

REZA

بنظرم منم همون فول اچ دی هم بس بود،بالاخره تبلیغاته،اگرم اینکار و نکنن فروش کم میشه!ّّ
شاید یه دلیل م خیلی قانع کننده هست،همین واقعیت مجازیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی