حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام با ورود به دنیای پهپاد قدرت‌نمایی می‌کند

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

مدتی پیش خبرهایی از پهپاد کوالکام منتشر شده بود اما به نظر می‌رسد که این شرکت نسخه‌های اولیه از این پهپاد را آماده کرده است. این شرکت سازنده چیپست در راستای نمایشگاه لوازم الکترونیک (CES) که هفته آینده برگزار خواهد شد، با انتشار یک تیزر ابعاد بیشتری از این پلتفرم را مشخص ساخته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر به یاد بیاورید این شرکت قصد داشت  که پهپادها را به هوشمندی گوشی‌ها برساند و بر همین اساس با قرار دادن یک دوربین و فناوری برقراری ارتباط روی یک برد الکترونیکی یک پله به این هدف نزدیک‌تر شده است. شاید قابل‌توجه‌ترین مشخصه Snapdragon Flight حالت پرواز خودکار آن باشد. به این معنی می‌باشد که هنگامی که مأموریت تعریف شده برای پهپاد به پایان برسد به طور خودکار می‌تواند به سادگی و بدون آنکه چیزی مانع آن شود به محل اولیه پرواز خود بازگردد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/LzvZ4[/aparat]

این پلتفرم می‌تواند دارای قابلیت‌هایی همچون  دوربین گردان، شناسایی موانع، سنجش میزان مسافت و برنامهریزی حرکت باشد. با توجه به پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱ انتظار می‌رود که توانایی ضبط تصاویر ۴K به همراه تکنولوژی شارژ سریع را نیز داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود این مجموعه‌ی مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس ۲٫۲۶ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 ابتدای امسال درون پهپاد‌های Yuneec قرار بگیرد. البته امیدواریم که این دستگاه را در لاسوگاس مشاهده کنیم.


[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/12/31/qualcomm-snapdragon-flight-drone-chip/” background=”#32a164″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
raminrx7

الان سامسونگ به فکر این افتاده که تو‌این حوزه هم وارد شه خخخ
ینی نمیخواد تو هیچ حوزه ای عقب بمونه هااا

IT

فقط DJI Phantom 3 آخره بهپاده فقط لامصب یک خورده گرونه ولی واقعا ارزش داره می تونی خودت باهاش یه فیلم خیلی شیک و مجلسی بسازی

amir slz

خیلی مسخرست به نظرم همه چی و ساخته و میده دستت و آخرشم قطعا چیزی که میخوای نیست چون اون تورو کنترل میکنه .
کسی که داره با یه پهباد کار میکنه به نظرم باید خط به خط برنامه ای که توشرو باید حفظ باشه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی