حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک صفحه کلید ۱۲ اینچی چگونه در دل یک لپ تاپ ۸ اینچی جا می شود؟!

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

یکی از مشکلات فن آوری این است که به دلیل به وجود آمدن قابلیت های آسان حمل و نقل، محصولات این شاخه مدام در حال آب رفتن و کوچک شدن هستند. این اتفاق مثلا در مورد مک بوک ۱۲ اینچی اپل هم صادق است که به دلیل کوچکی و نیاز به داشتن صفحه کلید کامل، مثلا نمی شود که یک صفحه کلید بزرگ معمولی را برای این دستگاه استفاده کرد و در نتیجه، مجبور هستیم که همانطور که لپ تاپ مان کوچک است، به همان اندازه، برای داشتن صفحه کلید کامل، اندازه آن را در لپ تاپ کوچک کنیم.

اما از آن جا که ایده ها هرگز متوقف نمی شوند، شرکت جیم کینگ ژاپنی، یک راه حل هوشمندانه برای این موضوع پیدا کرده، که نتیجه آن خلق لپ تاپی با نام تجاری Portabook XMC10  است.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

این لپ تاپ فوق العاده جمع و جور که ویندوز ۱۰ را اجرا می کند، دارای پردازنده ۲٫۴ گیگاهرتزی اتم اینتل است که با ۲ گیگ رم و فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابابتی فلش ارائه می شود. اما اصفحه کلید این لپ تاپ، ز نکات برجسته و بارز این لپ تاپ است، که آمده تا مشکلی را که در بالا گفتیم، به طور هوشمندانه ای حل کند. این لپ تاپ با صفحه نمایش ۸ اینچی، مجهز به یک صفحه کلید هوشمندانه ۱۲ اینچی است که به صورت جالبی از وسط نصف می شود، تا با تا شدن و در کنار یکدیگر قرار گرفتن بتواند، با ابعاد ۸ اینچی صفحه نمایش این لپ تاپ، هماهنگ شود.

Portabook-XMC10-1

باید گفت که این طراحی، یاداور صفحه کلید پروانه ای آی بی ام، با نام مستعار TrackWrite است که این شرکت، در سری لپ تاپ هایش با نام ThinkPad از آن استفاده کرد. اما باید گفت که صفحه کلید لپ تاپ Portabook XMC10، با این ایده جالبش، باعث خواهد شد که شاید، شاهد یک تغییر و تحول چشمگیر و در نتیجه ایجاد ردپای لپ تاپ های کوچکتر، در آینده نزدیک باشیم.

هرچند که نباید انتظار داشته باشیم این لپ تاپ، عملکردی مشابه مک بوک ۱۲ اینچی اپل را داشته باشد ولی در عین حال، با برچسب قیمت حدود ۳۸۰ دلاری اش، Portabook XMC10 ارزان تر از مک بوک ۱۲ اینچی اپل است. در کنار این، Portabook XMC10 دارای مشخصات محدودتری هم هست. صفحه نمایش آن دارای وضوح ۱۲۸۰ در ۷۶۸ است و همچنین، این لپ تاپ دارای ضخامتی برابر با یک و نیم اینچ است که با این اندازه، نمی توان آن را در زمره لپ تاپ های باریک قرار داد. اما با همه این موارد باید به شما بگوییم که، شما در کل با خرید این لپ تاپ، یک لپ تاپ کوچک ۸ اینچی، با صفحه نمایش کامل ۱۲ اینچی خواهید داشت.

اگر تصور خرید این لپ تاپ از همین حالا به سرتان زده، باید به شما بگوییم که لپ تاپ Portabook XMC10 که شرکت ژاپنی جیم کینگ آن را ساخته در ژاپن توزیع خواهد شد و احتمالا به سختی بتوان آن را در دیگر نقاط جهان یافت.

s--HbjSYLU4--

ygpxu7gksty1v3bkslnp

kingjim-xmc10-4

[su_button url=”http://www.gizmodo.co.uk/2015/12/theres-a-12-inch-keyboard-inside-this-8-inch-laptop/” background=”#32a164″]gizmodo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان