حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو هم به جمع مشتریان پردازنده اگزینوس ۸۸۷۰ اضافه شد؛ هدف یک اسمارت‌فون ناشناس

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

حدود دو روز قبل در فضای مجازی اخباری پیرامون کار کردن سامسونگ بر روی یک پردازنده‌ی نسبتا بالا رده منتشر شد که تحت عنوان ۸۸۷۰ و یک رده پایین‌تر از پرچمدار اصلی این شرکت یعنی ۸۸۹۰ پای به میدان خواهد گذاشت و پرچمدارهای شرکت‌های مختلف را قدرت خواهد بخشید. ظاهرا هدف اصلی از عرضه‌ی این پردازنده، سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی اسمارت‌فون هستند و سامسونگ قصد ندارد که آخرین سوگلی خود یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ را به راحتی در اختیار رقیبان قرار دهد. ظاهرا اکنون لنوو خود را برای استفاده از این پردازنده در یک محصول ناشناس آماده کرده است. در ادامه با ما باشید.

تا به اینجای کار همکاری سامسونگ و شرکت چینی Meizu قطعی شد و این دو شرکت که رابطه‌ی بسیار دوستانه و نزدیکی با هم دارند، در پرچمدار کنونی Meizu یعنی Pro 5 از پردازنده‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ استفاده کردند که نتیجه‌ی آن قدرت دیدنی و چشم‌نواز این محصول بود و این بار نیز این شرکت سختکوش چینی قصد دارد که از مدل قدرتمندتر اگزینوس در پرچمدار بعدی خود استفاده کند.

طبق اخبار منتشر شده، اگزینوس ۸۸۷۰ یک مدل ضعیف‌تر شده نسبت به مدل ۸۸۹۰ خواهد بود. طبق شایعات قبلی سامسونگ قصد دارد که در نیمی از پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی اس۷ در کنار اسنپدراگون ۸۲۰، از اگزینوس ۸۸۹۰ استفاده کند و اکنون شرکت‌های دیگر خود را برای استفاده از برادر کوچکتر آن یعنی اگزینوس ۸۸۷۰ آماده کرده‌اند.

امروز وبسایت چینی Weibo خبر دیگری را منتشر کرد که حکایت از آن دارد لنوو نیز پس از Meizu قصد دارد مشتری اگزینوس ۸۸۷۰ سامسونگ باشد و آن را در یک اسمارت‌فون که هنوز نام آن اعلام نشده، استفاده کند. بنابراین شرکت‌هایی که چشم انتظار پردازنده‌ی بعدی سامسونگ هستند به دو شرکت افزایش یافتند و این احتمال وجود دارد که سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی اسمارت‌فون نیز یکی پس از دیگری در لیست انتظار برای این پردازنده‌ی قدرتمند قرار گیر‌ند.

گرچه معمولا محصولاتی که با پردازنده‌ی اگزینوس سامسونگ عرضه می‌شوند برای بازارهای بین‌المللی هستند اما این بار هدف اصلی لنوو از استفاده از اگزینوس ۸۸۷۰ مشخص نیست چرا که تا به اینجای کار لنوو عموما توان خود را معطوف بازارهای آسیایی مانند چین، هندوستان و مالزی کرده بود و از بازاریابی در مارکت‌های اروپایی و آمریکایی چندان سودی عایدش نشده بود و این بار مشخص نیست که آیا قصد دارد به بازارهای کشورهای بزرگ اروپا و آمریکا نفوذ کند یا فکر دیگری در سر دارد.

در حال حاضر لنوو سخت در حال کار بر روی مدل میان‌رده‌ی K4 Note برای بازار هندوستان است و این مدل از آن جهت از اهمیت بسزایی برای این شرکت برخوردار است که مدل پیشین آن یعنی K3 Note به محبوبیت و فروش فوق‌العاده‌ای در بازار این شرکت دست پیدا کرد و این بار هم این شرکت امید فراوانی به موفقیت مدل جدیدتر آن بسته است. هنوز مشخص نیست که لنوو از پردازنده‌ی جدید سامسونگ در کدام محصول خود استفاده خواهد کرد و آیا در K4 Note شاهد آن خواهیم بود یا خیر، اما آنچه که مسلم است پردازنده اگزینوس ۸۸۷۰ یک پردازنده‌ی کاملا قدرتمند است و تا حدودی بعید است که این شرکت بخواهد در یک محصول میان‌رده از آن استفاده کند مگر اینکه چینی‌های جاه‌طلب رویاهای دیگری را در سر داشته باشند!

Samsung-Exynos-7420

پردازنده‌ی ۷۴۲۰ یکی از برترین پردازنده‌های سال ۲۰۱۵ میلادی بود و برخلاف مدل‌های پیشین خود، این بار توانست عملکردی فوق‌العاده را از خود در دو اسمارت‌فون گلکسی اس۶ سامسونگ و Meizu Pro 5 نشان دهد و مسلما با توجه به موفقیت مدل پیشین، این بار انتظارات برای دیدن آخرین تلاش‌های سامسونگ در بخش پردازنده‌های دستگاه‌های هوشمند به اوج خود رسیده است و باید ببینیم که شرکت‌های مختلف حاضر خواهند بود که بجای پردازنده‌های کوالکام از اگزینوس در قلب محصولاتشان استفاده کنند یا خیر. بدون شک سال ۲۰۱۶ میلادی سال رقابت اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ خواهد بود و امیدواریم که این بار کابوس گرم شدن بیش از حد محصولات با این پردازنده‌ها به دست فراموشی سپرده شود و شاهد رقابتی نفس‌گیر و دیدنی باشیم که در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان رقم خواهد خورد.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Rumor-Lenovo-to-use-Samsungs-Exynos-8870-in-an-unknown-smartphone_id77022″ background=”#32a164″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali

حرکت خوبی بود از سامسونگ که یه مدل ضعیفتر از پردازنده ۸۸۹۰ رو به بقیه میفروشه..خیلی خوبه که بخش فروش اگزینوس رونق گرفته و این باعث رقابت بیشتر بین کوالکام و اینتل و سامسونگ و مدیاتکه :good:
سامسونگ قبلا تو مودم های SoC ها واقعا عقبتر از کوالکام بود اما الان واقعا با این مودم جدید shannon برتری خاصی وجود نداره برای کوالکام !
نقل قول از سایت intotech.ir : با توجه به تصاویر وب‌سایت رسمی سامسونگ، به نظر می‌رسد که این مودم از نوع روی قالب تراشه‌ای نیست بلکه به صورت SiP یا سیستم در یک بسته در کنار سایر بخش‌های اکسینوس ۸۸۹۰ قرار می‌گیرد. مودم LTE کلاس ۱۲ با تجمیع ۳ اپراتوری می‌تواند به سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه (کلاس ۱۳) در حالت آپلود برسد.

محمد کردزنگنه

طبق خبری از phonearena امتیاز این پردازنده در تست تک هسته ای geekbench در حدود ۲۰۰۰ شده که واقعا قدرتمنده سامسونگ در این زمینه داره آهسته و پیوسته جلو میره الان هم طبق این خبر لنوو مشتری این چیپ شده اگر سامسونگ همینطور روند بهبود چیپ های اگزینوس رو ادامه بده در آینده مشتریان بیشتری هم خواهان چیپ های اگزینوس میشن.

JAGUAR

ایول به سامسونگ مطمئن باشین آینده این بازار در اختیار ۲غول سامسونگ و کوالکام خواهد بود

Samsung--Electronics

سال ۲۰۱۳ . اگزینوس ۵۴۱۰ octa
یادتونه؟؟۸ هسته – حرارت و …
تنها عیب اگزینوس کلوز سورس بودنشه که باعث شده کاستوم رام که استوک بیس نباشه کم باشه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...