حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خبر های بد از بخش مسابقات نیسان

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو

تیم مسابقات نیسان امروز اعلام کرد از این پس در فصل ۲۰۱۶ خودروی GT-R LM NISMO در هیچ مسابقه ی رسمی FIA (فدراسیون جهانی اتومبیلرانی) شرکت نخواهد کرد. احتمالا دیگر هیچگاه نباید منتظر این خودروی عجیب باشیم. چرا عجیب؟ در ادامه جواب سوال خود را دریافت خواهید کرد.

GT-R LM NISMO یک ورود بسیار غیر متعارفانه به کلاس LMP1 در فصل ۲۰۱۵ WEC داشت. موتور ۳ لیتری تویین توربو (توربو دوقلو) آن که در جلوی خودرو گنجانده شده چرخ های جلو را به حرکت در می آورد! در هر دو مورد خلاف استاندارد های متعارف کلاس LMP1  که همگی دارای موتور در عقب خودرو و محور متحرک عقب هستند !

احتمالا مهندسان نیسان با این طراحی نامتعارف و تمرکز تمام نیروی رو به پایین (دانفورس) در محور جلو  با مجموعه ای از تنظیمات پیچیده آیرودینامیکی قصد خلق یک نوآوری برای خلع سلاح کردن رقیب دیرینه خود، آئودی داشتند که پنج فصل متوالی در صدر این کلاس بوده است. البته که موفق نشدند و وقتی رقیبان از جمله پورشه داشتند در پیست la Sarthe جشن قهرمانی میگرفتند، خودروی نیسان مشغول رقابتی تنگاتنگ با خودورهای کلاس پایین تر LMP2 و GTE بود!

پس از تمام این داستان های نارحت کننده امسال نیسان تصمیم گرفت دیگر شرمساری سال گذشته را تکرار نکند و احتمالا دیگر هم فکر قاعده شکنی به سرش نمی افتد. کمپانی نیسان دلیل رسمی کناره گیری خود را اینگونه اعلام کرد:

“تیم برای به موفقیت رساندن این خودرو بسیار تلاش کرد و سعی نمود آن را به استاندارد های موجود نزدیک کند، به هر حال شرکت نتیجه گیری کرد که این برنامه امکان پیگیری و رسیدن به هدف های تعیین شده را ندارد و تصمیم به تمرکز بیشتر روی استراتژِی های بلند مدت برای شرکت در مسابقات گرفته است.”

البته کناره گیری این خودرو به معنای عدم حضور نیسان در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز نیست و این شرکت همچنان وظیفه ی تامین پیشرانه های کلاس LMP2  را دارد، پس نیسان از این سری مسابقات مهم کنار نشسته است، شاید هم در حال تحقیق رو پروژه ای جدید هستند!

به نظر شما اینگونه نوآوری ها یا بهتر است بگوییم ساختار شکنی ها برای چیست؟ مطرح شدن در اخبار و محافل خودرویی؟ یا گاه جاه طلبی های بیش از حد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
..::SADEQ::..

ساختار شکنی خودش گاه موجب مطرح شدن هستش و سود مجازی رو که به دنبالش هست به ارمغان میاره…یه ضررهایی هم خواهد کرد که پشتوانه ی پیروزی بعدی است.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین برتری