حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اگزینوس ۸۸۷۰ سامسونگ، یک تراشه نسبتاً قدرت‌مند است که برای استفاده در محصولات دیگر سازندگان، ساخته می‌شود

نوشته

8 سال قبل | 22 دیدگاه | ترنجی

شرکت سامسونگ، برروی تراشه اگزینوس ۸۸۷۰ مشغول به‌کار است؛ تراشه‌ای که در مقایسه با تراشه رده‌بالا اگزینوس ۸۸۹۰، نسبتاً ضعیف‌تر بوده و به‌طور اختصاصی برای مشتریان خارجی سامسونگ نظیر Meizu ساخته خواهد شد. به‌تازگی، جزئیات جدیدی از این تراشه فاش شده است. همراه ترنجی باشید.

در حقیقت، شایعاتی مبنی بر استفاده اگزینوس ۸۸۷۰ در گوشی Meizu Pro 6 که در سال آینده عرضه خواهد شد، به‌گوش می‌رسد. انتظار می‌رود عملکرد این تراشه با اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، نسبتاً برابری نماید؛ بنابراین، به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که این تراشه ضعیف خواهد بود.

اطلاعاتی از معماری این تراشه، هنوز منتشر نشده است اما با بررسی این تراشه توسط سامسونگ و ظاهرشدن آن در دیتابیس چند بنچمارک مختلف، جزئیات بیشتری از اگزینوس ۸۸۷۰ سامسونگ فاش خواهد شد. در همین‌حال، یک سایت به‌تازگی، نموداری را منتشر کرده است که تراشه‌های رده‌بالا ۲۰۱۶ را با یک‌دیگر مقایسه می‌کند؛ این نمودار، عملکرد  تراشه‌های اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ، کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰، Kirin 950، Helio X20 و اپل A9 را در بنچمارک‌ GFXBench برای بررسی عملکرد تراشه گرافیکی و Geekbench 3، برای بررسی عملکرد پردازنده نشان می‌دهد.

gsmarena_002

در جدول مربوط به پردازنده، تراشه اپل A9 در بخش آزمون تک‌هسته‌ای با امتیاز ۲۵۴۶ پیشرو است؛ به‌دنبال این تراشه، اسنپدراگون ۸۲۰ در جایگاه دوم قرار گرفته است. اگزینوس ۸۸۹۰ و Helio X20 نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. تراشه Kirin 950 نیز با کسب امتیازی ضعیف نسبت به رقبای خود در بررسی عملکرد تک‌هسته خود، جایگاه پنجم را به‌خود اختصاص داده است. در آزمون چندهسته‌ای نیز، به‌ترتیبب تراشه‌های اگزینوس ۸۸۹۰، Helio X20، هوآوی Kirin 950، اسنپدراگون ۸۲۰ و اپل A9 در رتبه‌های اول تا پنجم قرار گرفته‌اند.

در بررسی عملکرد تراشه گرافیکی، اسنپدراگون ۸۲۰ با تراشه آدرنو ۵۳۰ در رتبه اول جای گرفته است؛ اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ با واحد گرافیکی Mali-T880 دوم و اپل A9 با تراشه‌گرافیکی خود، سوم است. تراشه‌های هوآوی Kirin 950 و Helio X20 نیز در بررسی تراشه گرافیکی خود، بسیار ضعیف عمل کرده‌اند؛ به‌طوری‌که نسبت به برخی از تراشه‌های ۲۰۱۵ نیز، ضعیف‌تر به‌حساب می‌آیند.

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/samsung_prepares_exynos_8870_chip_for_meizu_as_2016_chipsets_get_benchmarked-news-15740.php” target=”blank” background=”#6AB999″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arsenal

درود بر همه خواهش میکنم به هم احترام بگزارید و به یکدیگر توهین نکنید به خاطر محصولات کشورهای دیگه، شما همه باهم برادر و مسلمانید…
همه این پردازنده ها خوب و با ارزش هستند و تفاوتها در عمل ناچیز است امیدوارم با حداکثر بازدهی و کمترین میزان مصرف انرژی بتوانند بهترین محصولاتو در انواع برندها شاهد باشیم.

JAGUAR

تازه هنوز نسخه آزمایشی و به تولید نهایی و انبوه نرسیده نتایجش اینه
ایشالا روز به روز بهتر هم میشه

Yas

درود بر غول تکنولوژی سامسونگ کبیر
که پردازنده تقریبا تراز دومش با اسنپ۸۲۰ برابری میکنه!!
قشنگ داره ب کوآلکام ساختن پردازنده رو دیکته میکنه
دقیقا همونطور که ب بقیه شرکتها تو ساخت صفحه نمایش و لنز دوربین دیکته کرد
این است قدرت سامسونگ : :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Samsung--Electronics

لنز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سامسونگ لنز نمی سازه :unsure: :unsure:

Arsenal

منظور دوستمون سنسور ایسوسل بود

Rhasta

yas

فکر نمیکنی یکم تند رفتی؟؟

Mahdiiii

ایشون سیبیل قشنگه ی خودمونه باو :yes:

mohammad.R.1

دوست عزیز طرفداری از یه برند نباید مثل طرفداری از یه تیم فوتبال باشه و چشم و گوشمون رو نسبت به حقایق ببندیم .سامسونگ شرکت بزرگیه ولی توی بعضی از زمینه ها ضعف داره مثل سنسور دوربین.

mostafasaeedix

yas
حرف زدن بلد نیستی ، حرف نزدن که بلدی

Samsung--Electronics

یکم برای عوض شدن حال و هوا این لینک ها رو می نویسم این جا :
این isp های برتر ۲۰۱۵ در us هست
isp-review.toptenreviews.com/#costs

این برسی شرکت Comcast هست
isp-review.toptenreviews.com/comcast-review.html

این هم مال Verizon :

isp-review.toptenreviews.com/verizon-review.html

حال و هواتون حتما عوض می شه :whistle: :whistle: :whistle:

Ari khan

منتظر ورود رسمی هردو پردازنده ۸۲۰ و ۸۸۹۰ به بازار هستم تا بررسی های تخصصی روشدن انجام بشه…ولی مطمئنم هردوشون جز بهترینان

Ari khan

Eeeeee
من فک کردم مطلب درمورد ۸۸۹۰هستش…اینکه ۸۸۷۰ هست و از ۸۸۹۰ ضعیفتره اوووف ۸۸۹۰ چه شود :yahoo:

محمد کردزنگنه

خیلی عالیه مخصوصا در بخش گرافیک که داره پا به پای ۸۲۰ میاد در بخش پردازنده هم با اولین هسته های اختصاصی نتیجه خیلی خوبی بدست آورده ای کاش در نوت ۶ باز هم با اصلاح این چیپ اونو برای رقابت با A10 اپل آماده کنه چون هر دو در یک ماه معرفی میشن از نظر مصرف هم که ده درصد از ۷۴۲۰ کم مصرفتر شده فقط یه ایرادی که هست و قبلا جناب master بهش اشاره کردن به خاطر نسخه اسنپدراگون مجبوره ضبط ویدیو UHD رو روی ۶۰ فریم محدود کنه در حالی که نسخه اگزینوس این توانایی رو داره که ۱۲۰ فریم هم ضبط کنه(البته به نظرم این امکان هم وجود داره که به خاطر حجم بالای فیلمبرداری با ۱۲۰ فریم حتی در صورت داشتن توانایی، این کارو نکنه) فقط امیدوارم با اضافه کردن IR و باتری حداقل ۲۸۰۰ و پشتیبانی از کارت حافظه ارزش خرید S7 رو بیشتر کنه و نکته آخر اینکه الان ۸۸۹۰ تقریبا از نظر عملکرد با ۸۲۰ برابره اگر قراره که ۸۸۷۰ از ۸۸۹۰ ضعیفتر باشه چطور می تونه تقریبا با ۸۲۰ برابر باشه؟ببخشید طولانی شد.

master

با سلام خدمت شما و دوستان و تیم ت ر نجی
در مورد S820 کوالکام شاید به اشتباه گفته باشم قابلیت ضبط ویدئو ۴k با سرعت ۶۰fps رو داره! ولی باید تصحیح کنم که ” فقط قابلیت پخش ویدئو ۴k با سرعت ۶۰fps رو داره” نه ضبط!
ولی GPU مورد استفاده در اگزینوس ۸۸۹۰ یعنی mali t880 قابلیت ضبط و پخش ویدئو ۴k با سرعت ۱۲۰fps و ۱۰۸۰p با سرعت ۴۸۰fps رو داره.
به شخصه امید چندانی به استفاده از این قابلیت ها توسط سامسونگ ندارم!(حتی در صورت عدم وجود نسخه اسنپدراگون) یکی از دلایل هم میتونه محدویت فضای ذخیره سازی باشه.
————————–
در مورد نتایج هم به نظر من باید منتظر تست های رسمی باشیم
این هم تست مشابه و نتایج متفاوت!!
http://www.gforgames.com/gadgets/exynos-8890-gpu-benchmark-vs-snapdragon-820-51019/

Ari khan

دوست عزیز هنوز اکسینوس ۸۸۹۰ به خوبی بررسی نشده که بشه گفت درحد ۸۲۰ بوده و یا بهتر ازاون(شایدم ضعیفتر که فک نمیکنم)بخاطر همین احتمال اینکه ۸۲۰ و ۸۸۷۰ در یه سطح باشن هم هست…..بهتره صبر کنیم و ببینیم چی میشه 😉 :rose:

محمد کردزنگنه

سلام جناب master و ari khan عزیز چندین بار جستجو کردم اما به خبر یا مقاله ای که نشون بده ۸۲۰ توانایی ضبط ۱۲۰ فریم داشته باشه بر نخوردم حتی سایت کوالکام همشون به استریم و دیکود و پخش محتوای ۴K با ۶۰ فریم دارن در کل حجم این نوع ویدیو خیلی زیاد میشه بعضی هم که به ضبط ۶۰ فریم اشاره کرده بودن در حد شایعه بودن ولی چیزی که مشخصه اینکه حتی اگر چیپ ۸۸۹۰ از ۸۲۰ خیلی قویتر باشه سامسونگ مجبوره به خاطر نسخه اسنپدراگون عملکردشو به نسخه اسنپدراگون نزدیک کنه و گرنه موج اعتراضات علیه این اقدام سامسونگ بلند میشه در نهایت به نظرم طبق رسم سامسونگ با عرضه نهایی S7 هم تفاوت چندانی بین دو نسخه وجود نداره شاید یه مقدار کم چیپ اگزینوس قوی تر ظاهر بشه در بنچمارک ها (شایدم ضعیفتر) ولی این اعداد زیاد جابه جا نمیشن.

Hamidreza hamidi

زنگنه جان یاتریش ضعیف باشه دیگه هیچکس اس۷ نمیخره نوت ۵ با اون باتری خوبش بمونه برن اس۷ بخرن باتری خیلی مهمه من خودمم اگه باتری اس۷ از نوت۵ ضعیفتر باشه نوت۵ میگیرم

محمد کردزنگنه

سلام جناب حمیدی به خاطر باتری بهتر سری نوت من هم صبر می کنم ببینم نوت ۶ چطور از آب در میاد ولی خب بعضی ها از صفحه نمایش و گوشی بزرگ خوششون نمیاد یا باهاش راحت نیستن که برای این دسته از افراد S7 مناسبه.

master

یک تست جالب بین تست های GFXBench وجود داره به اسم Render Quality که کمتر کسی به این تست توجه داره! شاید دلیل این موضوع درک نکردن اهمیت این تست باشه.
http://www.tomshardware.com/reviews/gfxbench-3-graphics-performance,3743-8.html
اینجا دلیل انجام تست Render Quality توضیح داده شده و شما می تونید لیست به روز شده رو اینجا ببینید
http://8pic.ir/images/m60cjol3y2dm1mrqjvu1.jpg
کیفیت رندرینگ بالاتر(امتیاز بیشتر) یعنی “نیاز به پردازش بیشتر” و در نتیجه کیفیت خروجی بیشتر و بهتر و فریم ریت پایین تر
و کیفیت رندرینگ پایین تر(امتیاز کمتر) یعنی “نیاز به پردازش کمتر” و در نتیجه کیفیت خروجی کمتر و فریم ریت بالاتر
برای مثال lumia 950xl با کیفیت رندرینگ ۴۰۸۱milliBel در تست T-REX off screen امتیاز ۲۸٫۷fps رو ثبت کرده
در حالیکه Z5P با کیفیت رندرینگ فوق العاده ضعیف ۲۵۰۲milliBel در تست T-REX off screen امتیاز ۵۵٫۶fps رو ثبت کرده
بقیه موارد رو هم خودتون میتونید چک کنید.
میتونید به وضوح ببینید که کدوم شرکتها کیفیت بیشتر(در ازای نرخ فریم پایین تر) و کدوم شرکتها نرخ فریم بالاتر (در ازای کیفیت پایین تر) رو ترجیح دادن.به نظر من از نظر تجربه کاربری انتخاب کیفیت بیشتر در حدی که به نرخ فریم لطمه وارد نکنه عالی هست.انتخاب نرخ فریم بالاتر بیشتر جنبه تبلیغاتی داره و به معنی قدرت بیشتر پردازشی نمی تونه باشه.

به نظر من جای خالی یک مقاله اختصاصی از طرف ت ر نجی در این مورد شدیدا احساس میشه(چون خیلی از کاربرها اطلاعی از این نوع تست ندارن)

Ali

میشه از شما بخوام که خودتون نویسنده این مقاله باشین؟

master

به شخصه خیلی علاقه دارم چنین کاری رو انجام بدم
ولی متاسفانه یکمقدار سرم شلوغ هست و مهم تر از اون در این زمینه تجربه ای ندارم
اگر مثل نویسنده های خوب ت ر نجی حرفه ای بودم می تونستم در عرض یک ساعت مطلب رو اماده کنم. ولی خوب با وضعیتی که من دارم شاید یک هفته هم طول بکشه!
امیدوارم این عذر(بهانه!) من رو بپذیرید.

Sajjad

من تشکر میکنم از کامنت های زیباتون…بالاخره تو سایت تکنولوژی کساییم پیدا شدن که بجای ابراز احساسات صحبتای تخصصی کردن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی