حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقیف ۵۰۰ آیفون برای بازپرسی درباره گیفت کارت های تقلبی توسط پلیس آمریکا

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

یک واحد مبارزه با جرائم ناشی از تبلیغات تعداد ۴۷۰ آیفون و صدها گیفت کارت برای بازپرسی و بررسی گیفت کارت های تقلبی در فروشگاه مرکز تجاری میدان واشنگتن اپل توقیف کرد. این پرونده که به پولشویی ماه گذشته کارت اعتباری های جنوب کالیفرنیا مربوط می‌شود باعث ایجاد ابهاماتی در روش فروش اپل و گزارش ندادن جرائمی مانند این توسط کارمندان این فروشگاه ها و در خلاصه باعث مشکلاتی برای اپل خواهد شد. با ترنجی برای اطلاع از ادامه این پرونده همراه باشید.

اولین عملیات مربوط به این پرونده در ۴ دسامبر با نظارت بر یک مرد مشکوک که با تعداد بسیار زیادی اپل گبفت کارت شروع به خرید در یکی از اپل استور ها کرد شروع شد. به طبق گفته پلیس چنین حمل و نقل هایی فقط برای جرائم سازمان یافته در زمینه فروش دیده می‌شود. پلیس در این باره می‌گوید:

بازپرسان ما به تعقیب فرد مشکوک به محض خروج او از فروشگاه به همراه خرید های خود پرداختند. این شخص پس از آن به سمت ماشین خود رفت ( که به نظر می‌رسید اجاره ای باشد ) و پس از باز شدن صندوق عقب ماشین تعداد بسیار زیادی کیسه هایی با برند اپل که تنها در فروشگاه های این شرکت و پس از خرید تحویل داده می‌شود دیده شد. فرد مشکوک پس از حرکت بعد از فاصله کوتاهی توسط پلیس متوقف و برای بازپرسی بازداشت شد.

ORC3

سپس در ادامه گزارش پلیس می‌بینیم:

دو فرد مشکوک دیگر نیز به واسطه اجازه دادن برای گشت ماشین با پلیس همکاری کردند که در ماشین آنها اثری از خرید نبود ولی رسید ها و جزییات بسیاری از خرید های آنها دیده شد که در کل باعث توقیف ۴۷۰ دستگاه اپل آیفون که ارزشی در حدود ۲۹۲ هزار دلار و همچنین تعداد بسیار زیادی گیفت کارت با ارزشی در حدود ۵۸۵ هزار دلار در این جرم و پولشویی اینترنتی توقیف شد. بازپرسی های پلیس نیز کاراگاهان را به یک فروشگاه FedEx رساند که در آن جعبه هایی با تعداد زیادی از گیفت کارت ها و محموله های خریداری شده یافت شد که مقصد آنها هنگ کنگ بوده و در این جعبه های تعداد زیادی اپل آیفون نیز یافت شد که همگی توسط پلیس توقیف گردید.

iphones-2

این پرونده در نهایت باعث کشف و توقیفی در با ارزش سه چهارم میلیون دلار گردید و با اینکه هنوز پرونده بسته نشده و اینترپل در حال بازجویی هایی در هنگ کنگ است ولی به نظر می‌آید که این پرونده به پولشویی کارت های اعتباری ماه گذشته در جنوب کالیفرنیا مربوط باشد.

[su_button url=”http://www.iclarified.com/53151/police-seize-nearly-500-iphones-in-apple-gift-card-fraud-investigation” target=”blank” background=”#6AB999″] iClarified[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi Dehghani

https://www.youtube.com/watch?v=sm2VxyPMoV0
سلام به ترنجی و همه کاربرا یه کلیپ که خیلی وقته منتظرشن خیلیا رو براتون گذاشتم.این کلیپ تو یوتیوب اپلود شده و مقایسه اندروید ۶ روی گلکسی اس ۶ اج که به صورت بتا ( البته هر کی که تست کرده مشکلی نداشته اصلا و انگار نه انگار که بتاست) و برای اس ۶ و اس ۶ اج اومده با اندروید ۵٫۱٫۱ مقایسه میکنه که خیلی خیلی عالی شده جدا از تغییرات ظاهری و اضافه شدن یه سری گزینه ها تحول بزرگی که سامسونگ به نرم افزار اس ۶ داده اینه که مشکل رم به طور کامل برطرف شده :yahoo: یعنی تمام برنامه ها از روی رم اجرا میشن و دوباره ریلود نمیشن میتونین خودتون تو کلیپ ببینید. B-) با اینکه طرفدار هیچ برندی نیستم ولی اس ۶ داشتم فقط این یه موردش خیلی اذیتم میکرد که با این خبر دوباره میرم اس ۶ میخرم ! چون گوشی بهتری فعلا به نظر من نیست! 😥 ترنجی ازت میخوام این خبر رو پوشش بدی با تشکر از اقا صدرا :heart:

Mehdi Dehghani

البته کلیپه رو خودم اپلود نکردما فقط پیدا کردم تو یوتیوب ولینکشو براتون گذاشتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....