حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایسوس و گیگابایت، ممکن است به‌زودی وارد بازار واقعیت‌مجازی و افزوده شوند

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

شرکت ایسوس، یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت رایانه‌های خانگی و همراه و لوازم‌جانبی برای آن‌ها محسوب می‌شود؛ این شرکت پس از حضور نسبتا موفق در این بازار، تصمیم گرفت تا گوشی‌های‌هوشمند را با سری «Zenfone» به‌چالش بکشد. ایسوس هم‌چنین در تلاش است تا نسل سوم گوشی‌های هوشمند خود را برای اولین‌بار با حسگر اثرانگشت روانه بازار نماید اما اگر گزارشات اخیر صحت داشته باشد، این شرکت ظاهراً تمایلی ندارد تا تمامی توانایی‌های خود را برروی تولید رایانه‌های همراه (لپ‌تاپ) و گوشی‌های‌هوشمند متمرکز نماید؛ شایعات اخیر نشان می‌دهد که ایسوس، به‌دنبال ورود به بازارهای تجاری تازه‌ای است که احتمالاً در آینده، موفقیت زیادی برای این شرکت به‌همراه دارد. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

 گزارشات اخیر حاکی از آن هستند که بنیان‌گذار و مدیر اجرایی ایسوس، برروی صنعت تازه‌ای چشم دوخته‌اند که هنوز چندان موفق نیست اما در آینده، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت؛ بله، درست حدس زده‌اید. ایسوس، مایل است تا در سال آینده به دنیای واقعیت‌مجازی و افزوده قدم بگذارد.

پیش از این گزارش شده بود که ایسوس، آماده شده است تا با عرضه یک محصول واقعیت افزوده، معادلات رقبا در این بازار برهم بزند؛ لازم به‌ یادآوری است که این موضوع در اکتبر، تایید شد. براساس آنچه که می‌توان از حرف‌های رسمی بنیان‌گذار ایسوس برداشت کرد، این شرکت تایوانی به‌احتمال زیاد با همکاری غول فناوری در ردموند یعنی مایکروسافت، نسخه‌ای ارزان‌قیمت‌تر از هولولنز را توسعه خواهد داد.

رئیس ایسوس، مدعی است که مشتریان اصلی بیشتر به‌دنبال درک کاربرد استفاده از هدست‌های واقعیت‌افزوده محور هستند؛ با این‌حال، گزارشات از تایوان نشان می‌دهد که این سازنده تایوانی، برروی یک هدست واقعیت‌مجازی محور کار می‌کند که با رایانه‌های شخصی ایسوس مبتنی بر ویندوز ( ۳۲ بیت و ۶۴ بیتی) و کارت‌های گرافیک AMD و انویدیا، به‌خوبی سازگاری دارد.

دیجی‌تایمز گزارش می‌دهد که هم‌چنین یک سازنده نام‌آشنای تایوانی دیگر، گیگابایت، ممکن است شانس خود را برای حضور در بازار هدست‌های واقعیت‌مجازی امتحان نماید؛ به‌همین‌منظور، با یک شرکت چینی به‌نام ۳Glasses که برروی این موضوع فعالیت می‌کند، همکاری کرده است. این شرکت چینی، پیش‌تر عنوان کرده بود که در سال آینده با ارایه محصولاتی واقعیت‌مجازی محور، در بازار ایالات‌متحده حضور خواهد یافت.

البته فعلا باید مدتی منتظر ماند تا ایسوس و گیگابایت، به‌طور رسمی از برنامه خود در بازار واقعیت‌مجازی و افزوده رونمایی نمایند. آن‌طور که پیداست در سال آینده، رقابت در این بازار افزایش خواهد یافت. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، گفته می‌شود Oculus Rift در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد؛ اچ‌تی‌سی Vive در آوریل و پلی‌استیشن VR در طول سال ۲۰۱۶ برای رقابت با هدست واقعیت‌مجازی سامسونگ Gear ارایه می‌شوند.

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/12/asus-gigabyte-may-enter-virtualaugmented-reality-market.html” target=”blank” background=”#6AB999″]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی