حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی لپ‌تاپ‌ گیمینگ MSi GE62 2QD Apache Pro: اژدهای بازی خور!

نوشته

8 سال قبل | 31 دیدگاه | ترنجی

چند سال اخیر اگر صحبت از لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌شد ذهنمان ناخودآگاه به سمت لپ‌تاپ‌های ضخیم و سنگین و البته زشتی که کمتر کسی رغبت خرید آن‌ها را داشت کشیده می‌شد. اما اکنون کمپانی‌های بزرگ و نامدار این صنعت مانند ریزر، ام اس آی و ایسوس همواره تلاش کرده‌اند که این سری از لپ‌تاپ‌ها را با حفظ قدرت و کارایی‌شان نازک‌تر و سبک‌تر و به‌اصطلاح قابل‌حمل‌تر طراحی کرده و بسازند. کمپانی‌ام اس آی نیز به‌تازگی لپ‌تاپ‌های سری GE گیمینگ خود را به جدیدترین سخت‌افزار موجود آپدیت و به بازار عرضه کرده تا نظر عاشقان بازی را بار دیگر به خود جلب کند و از دیگر رقیبان خود عقب نماند. حال که یکی از اژدهاهای تازه‌نفس این کمپانی در دسترس ترنجی قرارگرفته، می‌خواهیم بررسی دقیقی را با حال و هوای ترنجی از این لپ‌تاپ که با نام MSi GE62 2QD Apache Pro شناخته می‌شود داشته باشیم. اگر شما هم مشتاقید که بدانید این لپ‌تاپ با ظاهر زیبا و سخت‌افزار قدرتمند خود چند مرده حلاج است در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

قبل از شروع بررسی باید به این نکته دقت شود که در این مدل و این کانفیگ از پردازنده­های سری ۵۰۰۰ برادول و رم DDR3 استفاده‌شده و مانند سری ۶QD که به‌ تازگی عرضه‌شده و هنوز در بازار ایران موجود نمی‌باشد از رم DDR4، پردازنده های سری ۶۰۰۰ اسکای لیک و USB 3.1 Type-C خبری نیست.

طراحی، بدنه و مشخصات کلی

20151220451881505

از اواخر سری GE60، ام اس آی به‌صورت تدریجی استفاده از آلومینیوم را به پلاستیک ترجیح داد به‌طوری که در سری جدید GE62 نیز از این جنس بدنه باکیفیت استفاده کرده است. آلومینیوم برس خرده را می‌توان در روی درب، قسمت استراحت دست‌ها و کناره‌های این دستگاه دید که تا حدودی مستعد جذب اثرانگشت است. پشت دستگاه از پلاستیک مات با بافت محکم استفاده‌شده، روی درب لپ‌تاپ لوگوی اژدهای سری گیمینگ ام اس آی به چشم می‌خورد که با کمک LED‌ های زیر آن قابلیت روشن شدن در تاریکی را نیز دارد.

. مشخصات سخت‌افزاری

. پردازنده چهار هسته‌ای Core i7-5700HQ برادول اینتل با فرکانس کلاک ۲.۷ تا ۳.۵ گیگاهرتز و ۶ مگابایت حافظه کش
. کارت گرافیک GeForce GTX 960M انویدیا با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5
. حافظه رم ۱۶ گیگابایتی DDR3L
. صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچ IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ باروکش مات
. ۴ بلندگوی استریو، یک ساب ووفر، کارت صدای Dynaudio باقابلیت Support 7.1 Channel SPDIF output و Nahimic Sound Technology
. حافظه ذخیره‌سازی  (۱TB HDD (Hitachi 7200 RPM باقابلیت اضافه کردن دو حافظه SSD
. درگاه‌ها و ورودی‌های HDMI، Mini DisplayPort، شبکه، جک‌های هدفون و میکروفون، کارت‌خوان اس دی، DVD-RW و سه پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0
. بلوتوث V4.0 و وای فای ۸۰۲٫۱۱ac
. باتری ۶ سلولی لیتیوم-یون
. ابعاد ۲۷ × ۲۶۰ × ۳۸۳ میلی‌متر و وزن ۲٫۴ کیلوگرم

B

بدنه لپ‌تاپ از استحکام کافی و بالایی برخوردار بوده و لولاهای درب نیز به‌خوبی نمایشگر باریک دستگاه را محکم در جای خود نگه‌داشته و از تکان خوردن ناخواسته آن جلوگیری می‌کنند. درب دستگاه انعطاف‌پذیرتر از چیزی بود که از آلومینیوم انتظار داشتیم اما بازهم به‌اندازه کافی محکم است و شما را در استفاده روزانه مأیوس نخواهد کرد.

C

در پشت دستگاه دو عدد فن توربینی جهت خنک کردن دستگاه تعبیه‌شده که به‌صورت مجزا برای CPU و GPU در نظر گرفته‌اند. در جلو و پشت لپ‌تاپ یک نوار قرمزرنگ وجود دارد که به زیبایی این دستگاه افزوده است.

صفحه‌نمایش و بلندگوها

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، با اندازه ۱۵٫۶ اینچ بوده و با یک روکش مات برای جلوگیری از بازتاب نور پوشش داده‌شده که در مواقع قرارگیری در معرض نور بسیار کارآمد است. انتخاب این رزولوشن برای کارت گرافیک GTX 960 کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد گرچه که در کانفیگ­ های دیگر از این مدل، صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن ۴K و کارت گرافیک GTX 970 نیز به چشم می‌خورد.

D

زوایای دید همان‌طور که از یک پنل IPS انتظار می‌رفت بسیار خوب بوده اما اگر از گوشه‌ها و با زاویه زیاد به صفحه‌نمایش نگاه کنید مقداری رنگ‌ها مرده و به سفیدی می‌زنند که البته کمتر کسی با این زوایا به صفحه‌نمایش لپ‌تاپ خود نگاه می‌کند! کیفیت و چگالی رنگ‌ها خیلی خوب است، البته می‌توان در نمایش رنگ مشکی از صفحه‌نمایش این دستگاه ایراد گرفت چرا که این رنگ عمیقاً به نمایش در نمی­ آید اما آن‌چنان قابل‌لمس نیست که باعث نگرانی شود. روشنایی حدوداً ۳۵۰ نیت و توانایی تفکیک و نمایش جزییات بالا از دیگر مشخصات و مزایای این صفحه‌نمایش است.

201512204518871505-1این لپ‌تاپ از چهار بلندگوی استریو Dynaudio در قسمت جلو و یک ساب ووفر در زیر خود بهره می‌برد که با تکنولوژی Audio Boost ادغام‌شده تا صدای شفاف و بلندی را برای شما فراهم کند. قرارگیری بلندگوها در جلوی دستگاه هنگامی‌که آن را روی یک سطح صاف می‌گذارید روبروی شما قرارگرفته و صدای آن مستقیماً به شما می‌رسد.

Eصدای بلندگوها شفاف، با بیس مناسب و باکیفیت بوده که با بلندی ۱۰۷ دی سی بل در فضای اطراف پخش می‌شود. با درایورهای MSI و نرم‌افزار Nahimic می‌توانید اکولایزر دلخواه خود را نیز تنظیم کنید. این لپ‌تاپ از خروجی صدای ۷٫۱ کاناله SPDIF پشتیبانی کرده تا صدای باکیفیتی را برای بلندگوهای جداگانه شما فراهم کند.

درگاه‌ها و ورودی‌ها

F

در سمت چپ لپ‌تاپ می‌توان به ترتیب پورت قفل Kensington، پورت (LAN (Killer E2200، یک پورت USB 3.0 و پورت‌های ۱٫۴ HDMI و Mini Display که هردوی این پورت‌ها توانایی خروجی تصویر با کیفیت ۴K دارند را دید که به این صورت می‌توانید تصاویر نمایش داده‌شده را به دو صفحه‌نمایش به‌صورت ماتریکس و مجزا استریم کنید. در ادامه نیز دو پورت USB 3.0 و جک‌های ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون به چشم می‌خورند.

G

در سمت راست این دستگاه نیز پورت آداپتور برق، کارت‌خوان SD، یک پورت USB 2.0 و DVD Writer جا خوش کرده‌اند.

صفحه‌کلید و تاچ پد

دیدن صفحه‌کلیدهای Steel Series در لپ‌تاپ‌های ام اس آی جای تحسین دارد چراکه از این کمپانی محصولاتی با راحتی و کیفیت بالا انتظار می‌رود، چیزی که در این لپ‌تاپ نیز اجراشده است. صفحه‌کلید GE62 2QD راحت، کم‌صدا، عمق خوب و کیفیتی عالی دارد که برای شما در تایپ کردن و بازی همراه تمام‌عیاری خواهد بود. زیر صفحه‌کلید نور پس‌زمینه تمام‌رنگی RGB با سه سطح شدت نور و قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی از طریق نرم‌افزار خود فراهم‌شده تا هر چه بیشتر این لپ‌تاپ در این قسمت رضایت ما را کسب کند.

H

کناره کلیدها سفید و تقریباً بی‌رنگ بوده تا نور متعادلی از آن‌ها کسب شود. تنها ایراد وارده بر این صفحه‌کلید عدم در نظر گرفته شدن کلید‌های ماکرو برای تعریف کلیدهای اختصاصی است که صفت بی‌نقص را از آن سلب می‌کند. تاچ پد سریع، راحت است و از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند و اندازه استانداردی دارد. کلیدها در زیر تاچ پد در نظر گرفته‌شده که اگر به‌صورت یکپارچه طراحی می‌شد تا حدودی به زیبایی آن می‌افزود.

لوازم جانبی

آداپتور، کابل برق، دیسک راه‌انداز و درایورها ازجمله وسایلی است که این لپ‌تاپ را همراهی می‌کنند که البته یک کیف مخصوص و یک ماوس گیمینگ Steel Series با کیفیت مطلوب نیز به همراه لپ‌تاپ عرضه می‌شود. ماوس گیمینگ یادشده از طراحی خوب و باکیفیتی برخوردار است، دارای چهار سطح دقت dpi بوده و برای تنظیم آن یک کلید روی ماوس طراحی‌شده است. کلید دیگر نیز برای تنظیم رنگ LED های روی ماوس بوده تا جلوه زیباتری را به آن ببخشد. کیف به همراه لپ‌تاپ نیز از کیفیتی استاندارد و مشخصاتی مطلوب و قابل‌انتظار بهره می‌برد تا حمل لپ‌تاپ را برای شما آسان‌تر کند.

نرم‌افزارها

در این قسمت می‌خواهیم به معرفی و بررسی برخی از نرم‌افزارهای اختصاصی که MSi به همراه درایورهای این لپ‌تاپ عرضه کرده بپردازیم.

. MSI Dragon Gaming Center

1

MSI Dragon Gaming Center اولین برنامه‌ای است که در اینجا قصد معرفی آن را داریم که شامل چهار بخش کلی بوده و اولین بخش آن System Monitor است. در این بخش وضعیت کلی لپ‌تاپ را بررسی کرده که به‌عنوان مثال می‌توان به دمای CPU، GPU، میزان سرعت انتقال داده، میزان اشغال شدن هارد و رم را مشاهده کرد.

در این میان سه حالت کلی را در اختیار دارید که به‌ راحتی نسبت به وضعیت و کارکردتان می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد تا مصرف و خروجی لپ‌تاپ را به‌کلی در اختیار بگیرید. ام اس آی این قابلیت را Shift Mode نام‌گذاری کرده است.

2

در بخش Utility می‌توان از آن به‌عنوان میانبر برای اجرای برنامه‌های سیستمی استفاده کرد. کاربرد بخش‌های دیگر از این برنامه را نیز می‌توان اجرای سریع‌تر بازی‌ها و یا دسترسی سریع به Power Options مثال زد.

. SteelSeries Engine

3

این برنامه برای شخصی‌سازی و تغییر رنگ نور پس‌زمینه صفحه‌کلید در نظر گرفته‌شده است که امکانات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد به‌طوری که می‌توان به‌صورت تکی یا گروهی رنگ نور کلیدها را به‌دلخواه عوض کنید. قابلیتی به نام Zone وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن می‌توان کلیدها را به‌صورت منطقه‌هایی بارنگ‌های متفاوت تقسیم کرد.

4

در این بین امکان ساختن پروفایل‌های متفاوت با تنظیمات شخصی متفاوت وجود داشته تا بتوان چندین تنظیمات ترکیبی را بر روی هر پروفایل ذخیره کرد. با کلید سخت‌افزاری بالای صفحه‌کلید می‌توانید بین این پروفایل‌ها جابجا شوید یا که از این کلید برای اجرای این برنامه و یا بازی خاصی استفاده کنید.

. Nahimic

5

این برنامه تقریباً تمامی تنظیمات کلی صداهای خروجی و ورودی را با گرافیکی زیبا و رابط کاربری ساده در اختیار شما قرار می‌دهد. با این برنامه می‌توانید تنظیماتی مثل Bass Boost، Voice Clarity، Virtual Surround و Reverb را به‌دلخواه تغییر داده تا به اکولایزر موردعلاقه خودتان برسید. در سربرگ‌های بعدی نیز می‌توان تنظیمات مربوط به تعیین سطح شفافیت و کیفیت میکروفون و قابلیت تغییر کیفیت صدا هنگام استریم و یا ضبط کردن را مشاهده کرد.

سخت‌افزار و عملکرد

عملکرد پردازنده

6

GE62 2QD Apache Pro  از سی پی یو Core i7 5700HQ با فرکانس کلاک ۲.۷ تا ۳.۵ گیگاهرتز و ۶ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد که از قدرتی بالا و عملکردی قابل‌قبول برخوردار است که می‌توان در زیر مشخصات دقیقی را از این پردازنده مشاهده کرد.

7

در قسمت بنچمارک این برنامه، این سی پی یو امتیاز ۱۶۸۸ را کسب کرده که در نوع خود بسیار خوب بوده و می‌توان در کارهای سنگین و البته بازی‌های گرافیکی رو آن حساب باز کرد. کسب این امتیاز از این پردازنده نویدبخش موضوع کم‌تر شدن فاصله قدرت و عملکرد پردازنده‌های لپ‌تاپ و دسکتاپی است.

عملکرد حافظه

در تست حافظه و سرعت آن  اعداد و امتیازات کسب‌شده باوجوداینکه این لپ‌تاپ یک هارد ۱TB Hitachi با سرعت ۷۲۰۰ آر پی ام را در دل خود دارد، چندان عالی به نظر نمی‌رسد گرچه چیزی کم از رقیبان خود ندارد مطمئناً شمارا در استفاده روزانه راضی می‌کند.

8

فراموش نکنیم که می‌توان با اضافه کردن ۲ حافظه اس اس دی (اسم مهندسی‌اش حافظه خشک است!) به خودمان سرعت بسیار زیاد این نوع از حافظه‌ها را ببخشیم گرچه که قیمت تقریباً زیاد آن‌ها طعم این لذت و شیرینی را به تلخی می‌کشاند. باقابلیتی که Msi از آن به نام Super Ride 2 یاد می‌کند و درگاه M.2 می‌توان با اضافه کردن اس اس دی مخصوص خود سرعتی معادل ۱٫۵ گیگابایت بر ثانیه را نیز تجربه کرد. برای جمع‌بندی این قسمت باید بگوییم باوجوداینکه سرعت هارد استفاده شده در لپ‌تاپ خوب بوده و در حد HDD ها و رقیبان خود است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را ناامیدکننده خطاب کرد اما در مقایسه با اس اس دی‌ها حرفی برای گفتن ندارد. پس اگر به دنبال قدرت واقعی و سرعت بالا هستید باید به فکر خرید یک اس اس دی باشید.

عملکرد گرافیکی و بازی‌ها

اما به مهم‌ترین قسمت این بخش یعنی بررسی عملکرد گرافیکی و بازی‌ها می‌رسیم. این لپ‌تاپ با بهره‌گیری از تراشه گرافیکی GeForce GTX 960M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 قطعاً یکی از پرقدرت‌ترین و جدیدترین‌های بازار بوده که به شما اجرای روان بازی‌های روز را مژده می‌دهد. کسب امتیازهای ۴۰۷۱ در حالت Fire Strike امتیاز ۱۹۶۱۸ در حالت Cloud Gate و ۲۱۹۴۲۰ در حالت Ice Storm در بنچمارک ۳D Mark 2013 بیانگر  قدرت بالای این کارت گرافیک است که البته باوجود گلوگاه نمی‌توان این قدرت را به دور از پریز برق تجربه کرد. برای بهتر نشان دادن راندمان این لپ‌تاپ در بازی‌های روز به جدول زیر توجه کنید.

9

برای اندازه‌گیری بهتر این فریم ریت ها چندین تست انجام شد و از میان داده‌های کسب‌شده میانگین گرفتیم تا اعداد خروجی به واقعیت نزدیک‌تر باشند.

دما

در پشت دستگاه دو فن توربینی ۵۰ میلی‌متری وجود دارد که در حالت عادی کاملاً بی‌صدا بوده و خنکی دستگاه را حفظ می‌کنند. در مواقع استفاده‌های سنگین و کارهای گرافیکی مانند بازی به‌صورت خودکار سرعت فن‌ها بیشتر می‌شود تا مانع از گرم شدن دستگاه شوند. اگر این کار نیز در خنک نگه‌داشتن  لپ‌تاپ ناموفق بود، با کلیدی که در بالای صفحه‌کلید تعبیه‌شده می‌توان حالتی که MSi آن را Cooler Boost 3 می‌نامد، فعال کرد که  با این کار فن‌ها با بیشترین سرعت خود شروع به کارکرده تا بهترین عملکردشان را از خود نشان دهند به‌طوری که حدوداً ۱۰ درجه دمای پردازنده و ۵ درجه دمای گرافیک را کم‌تر می‌کند.

C2

البته با این کار صدای فن‌ها مقداری آزاردهنده شده و حدوداً به ۵۲ دی سی بل نیز می‌رسد. بیشترین دمایی که هنگام بازی و کارهای سنگین از این لپ‌تاپ مشاهده کردیم چیزی حدود ۵۰ درجه بود که البته این دما در سمت چپ-بالای لپ‌تاپ مشاهده شد. شایان‌ذکر است که گرما در اطراف استراحتگاه مچ کم بوده و شما را هنگام استفاده اذیت نخواهد کرد.

باتری

حتماً شما نیز در مورد عملکرد متوسط و یا حتی ضعیف باتری لپ‌تاپ‌های گیمینگ شنیده‌اید. دلیل آن کاملاً روشن است، پردازنده قوی با ولتاژ مصرفی بالا، گرافیک قدرتمند، صفحه‌نمایش Full HD همگی ازجمله ویژگی‌های خوب اما پرمصرف لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند. این باتری در تست Powermark  با کسب امتیاز ۱۸۷ رده متوسط و یا در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های قدرتمند گیمینگ، عملکردی نسبتاً خوب را از خود به‌جای گذاشت.

_MG_8657

در استفاده روزانه و معمولی باتری این دستگاه حدوداً ۴ ساعت و ۱۷ دقیقه شما را همراهی خواهد کرد. در تست پخش فیلم مداوم با تنظیمات معمولی و روشنایی صفحه ۱۰۰ درصد و وای فای خاموش به عدد ۳ ساعت و ۷ دقیقه رسیدیم که برای این سری لپ‌تاپ‌ها نتیجه خوبی است. در تست بازی با تنظیمات نهایی و روشنایی ۱۰۰ باتری ۶ سلولی دستگاه چیزی حدود ۳۷ دقیقه دوام آورد. درنهایت برای قضاوت در مورد باتری این لپ‌تاپ  با توجه به قدرت سخت‌افزاری آن می‌توان واژه متوسط و یا نسبتاً خوب را به کار برد.

جمع‌بندی

12

قیمت این لپ‌تاپ با این کانفیگ و با گارانتی و لوازم جانبی همراه، حدوداً ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان بوده که برای یک لپ‌تاپ گیمینگ و چنین سخت‌افزار و قابلیت‌هایی آن‌چنان هم غیرعادی به نظر نمی‌رسد.  پردازنده قوی، گرافیک پرقدرت، طراحی زیبا و بدنه باکیفیت ازجمله مشخصات بارز این لپ‌تاپ است که به آن‌ها صفحه‌نمایش خوب، صدای بی‌نظیر و صفحه‌کلید عالی را می‌توان افزود. ایراد زیادی را نمی‌توان به این لپ‌تاپ وارد کرد به‌جز باتری متوسط و یا گرما و صدای فن آن هنگام کارهای سنگین و گرافیکی که بازهم برای این سری لپ‌تاپ‌ها غیرعادی به نظر نمی‌رسد. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم این کانفیگ جدیدترین نبوده و کانفیگ­ های جدید این لپ‌تاپ از پردازنده­های اسکای لیک، رم DDR4 و ورودی  USB 3.1 Type-Cبهره می‌برند که قبل از خرید می‌توان نگاهی به آن‌ها و رقبای اصلی مانند سری ROG کمپانی ایسوس انداخت. مشخصات ذکر شده تنها برای کسانی که بازی را دوست دارند نیست، هستند کسانی که لپ‌تاپ‌های پرقدرت را صرفاً برای بازی نمی‌خواهند پس اگر به دنبال لپ­تاپی قوی به قیمت باتری متوسط، طراحی متفاوت و قیمت بالا هستید، MSi GE62 2QD Apache Pro مناسب شماست.

اشتراک در
اطلاع از
31 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
bvb

مشکلات گرافیکی سریای جدید اساسین بدجور رو اعصابه نگاه کنید چه بلایی سر این لپ تاپ آورده بعد مرگ دزموند داستان درست حسابی هم نداره ولی مجبورم بازی کنم خودمم نمیدونم چرا فکر کنم به سبکش عادت کردم خدا خیرت نده یوبیسافت

Aryan.e.m

با همین پول فکر کنم بشه سرفیس بوک خرید
انتخاب سختیه…

پیرپشمک موی

ن باباسرفیی بوک حداقل کانفیگش حدود شیش ونیم هست
انتخابش هم سخت نیس سرفیس بوک الترابوکه واین لپتاپ گیمینگ نوع کاربری شون فرق داره

JUST SONY Z5

غول غول ها عجب چیزیه یه لحظه مشخصاتو خوندم هنگ کردم

Ali

از اسمارت واچ مزخرفتر چیه؟ لپ تاپ گیمینگ
با ۴٫۵ میلیون میشه یه سیستم خیلی خوب بست…

JUST SONY Z5

از اسمارت واچ مزخرف تر؟گیراس

Ali

چرا رگ غیرتت بلند شد؟منظورم اسمارت واچ سونی نبود.منظورم اسمارت واچ بود.ساعت هوشمند..
اینا دیگه از کجا اومدن

پیرپشمک موی

ممنون جناب خیاط
متاسفانه فعلا قیمت ها بدجور,ناجورشدن!
ولی عیب اساسی ک برا من مهم هست عمر باتری هست ,حداقل توی الترابوک ها باید بالا باشه ک …..
توی سرفیس بوک خوب شده ک اونم لامصب قیمتش سربه فلک کشیده!!

Rhasta

سلام
خسته نباشید بابت این بررسی زیبا

ب شخصه لبتاب های سری ROG ایسوس رو بیشتر میپسندم

kapitanpc

من فکر کنم سری گوست فقط usb type c داره و مدل ge62 2qf فقط کارت گرافیکش ۹۷۰ می باشد.

farshadenq

من ge62 2qf با گرافیک ۹۷۰ دارم واقعا فوق العادس در بالاترین تنظیمات گرافیکی آخ نمیگه حتی گرمای خاصیم نداره فقط ضعفش باطریه اونم واسه کسایی که مرتب به برق شهری دسترسی ندارن درکل اگه مث من احتمال جابجایی میدین و دیگه پی سی به نظرتون جاگیر و قدیمیه در انتخابش شک نکنین

amir1202

خسته نباشید ی سوال داشتم ایا لپ تاب های سری y لنوو که بهش گیمینگ میگن در حد لپ تاب های سری گیمینگ یا همون راگ ایسوس هست
و یخواهش داشتم اگه میشه ی برسی از جدید ترین لپ تاب گیمینگ لنوو بزارید
ممنون از سایت خوبتون :rose: :bye:

سلام آقای خیاط.
اولا یه خسته نباشید عرض میکنم برای این نقد و بررسی عالی :good:
دوما من قصد خرید msi ge62 6qf رو دارم میخوام بدونم توی بازار موجود هست یا نه؟حدود قیمتش چقدر میتونه باشه؟ :unsure:
و همین ۲qd بنظرتون تا کی یا چند سال میتونه جوابگو باشه؟ :scratch:
خواهشا به دادم برسین واقعا من گیج شدم تو این بازار

اقای خیاط کلی ممنون بابت راهنماییت.
پس باتوجه به حرفاتون ۶qf اگر هم بیاد بالای ۶تومن قراره بشه.من موجودیم ۵.۳۰۰ هستش پس پیشنهادتون ۲qf هست.یا مدلی بهتر سراغ دارین؟ولی چون سری ۴ هست اینتل اینا یکم اذیت میکنه بخاطر همین موندم.بنظرتون مشکل نیس؟و نسبت به گیمینگ های دیگه کمی ذخیم هست،مشکل ایجاد میکنه؟سوال اخر هم این که اگر ۶qf رو از دبی سفارش بدم چ مزایایی داره و تقریبی به چه قیمتی به دستم میرسه؟

جناب خیاط کلی متشکرم بابت راهنمایی هاتون.هر جا که هستید سربلند و پیروز باشید.

Shahab Kazemi

سلام لطفا کمکم کنید کاملا گیج شدم میخوام لپتاپ بگیرم بین ge62 960 ssd و Asus n551vw و acer vnitro 592g موندم شما کدومو پیشنهاد میکنی؟
برای بازی ps4 دارم لپتاپ برای نرم افزار میخوام
اگه تو این قیمت مدل بهتری هم هست بگید
ایسوس ی فن داره بنظرتون مشکل ایجاد نمیکنه؟
خیلی ممنون

داداش خدای گیمینگ msi هست شک نکن تو خریدش انقد که msi به امکاناتش توجه کرده اون یکی برند ها نکردن.msi دو فن داره با توربو بوست و ۳نوع حالت اکو مانوآل و توربو.چه امکاناتی بهتر از اینا؟! :yes:

Tannaz Nasseri

لطفا بفرماید ویندوز از اول روش نصبه یا خیر؟ اگر نصب نیست آیا دیسکش همراهش هست؟
بعد، منظورتون از دیسک راه انداز چیه؟

Tannaz Nasseri

ممنونم از شما. فقط یک سوال دیگه هم دارم. از اونجاییکه قیمت بالایی داره من یه مقدار بابت خرید دودل هستم چون یه سیستمی میخوام که تا چند سال به خوبی از عهده اجرای بازی ها بربیاد، ولی این پردازنده ش یک نسل قدیمی شده. بهتر نیست دنبال لپ تاپی با پردازنده skylake باشم یا فکر می کنید skylake با نسل قبلی اختلاف زیادی نداره و بهتره همین لپ تاپ رو بخرم؟

Tannaz Nasseri

بی نهایت سپاس گزارم!!

mehrshad t

سلام چند وقته بین ۴تا لپ تاپگیر کردم لطفا راهنمایی کنید گیر حرفه ای نیستم بیشتر برام مهمه تا ۳-۴ سال اینده افت کیفیت پیدا نکنه اخه الان دبیرستانم و برا مهندسی دانشگاه هم می خوامش .
lenovo Y700
lenovo Y5070
asus n551 vw
asus n552 vw
هرکی می تونه راهنمایی کنه.

mehrshad t

سلام به نظرتون این ضعف نیست که MSI تو اکثر لپ تاپ هاش از حافظه اختصاصی گرافیکی ۲GB استفاده می کنه در صودتی که بقیه مدل های هم قیمت ۴gb هستند؟ : 🙁

Mohsen Dadashi

سلام
من یه حراج خوب تو کانادا پیدا کردم واسه این
فقط دودلم صبر کنم شاید skylake هاهم بیاد پایین قیمتش.
از نظر شما تفاوت این دو نسل زیاده؟در آینده ممکنه مهمتر بشه تفاوتشون؟
تفاوت توی ddr4 و drr3 بودن رمشون چی؟خیلی فرق میکنه؟
اگه میشه زودتر راهنماییم کنین!چون ممکنه بردارن آفو!

pouyacrise

سلام وقت بخیر
ببخشید من بین دو مدل لبتاب asus و msi گیر کردم ممنون میشم راهنماییم کنید:
Asus G501vw-A
Msi ge62 6QD apache pro -c

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....