حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری گوگل و فورد برای ساخت ماشین های خودران: خودروی نکسوسی؟؟

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

خبر ها درباره پروژه بزرگ آزمایشگاه ایکس گوگل و تست ماشین اش در سراسر آمریکا پایان ندارد. این ایده علمی تخیلی دهه ۹۰ که ریشه ای عمیق در ذهن و ایده راحت طلبی انسان دارد حال با تلاش های بسیار توسط گوگل و باقی رقبا درصدد پیاده سازی و عملی شدن است. این بار فورد نیز فرصت را غنیمت شمرده و سرمایه گذاری در این بخش را برای سال ۲۰۱۶ عاقلانه شمرده و به خیل گوگل پیوسته. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بخش خبرگزاری یاهو امروز از همکاری فورد و گوگل در زمینه ساخت ماشین های خودران خبر داد و مهم تر از آن این دو شرکت همکاری خود را در نمایشگاه CES که در دی ماه برگذار خواهد شد، به صورت رسمی اعلام می کنند.

با این حال این خبر به صورت رسمی هنوز آنچنان به تایید نرسیده؛ هفته گذشته بود که خبری درباره تصمیم گوگل مبنی بر فروش تحقیقات اتوموبیل به یک شرکت دیگر که زیر محموعه شرکت مادر Alphabet است داد و همچنین قبل تر از آن صحبت های سرگی برین درباره همکاری کوکل با یک سازنده هیجان انگیز دیده ایم. هر دوی این کمپانی ها از این بابت سود بسیار کلان و خوبی خواهند کرد. دلیل آن هم واضح است: گوگل نیاز به بودجه و حمایت کننده دارد و از طرفی با وجود هزینه های هنگفت و تست ۱ میلیون کیلومتری این ماشین ها توسط گوگل در جاده ها دیگر نیازی نیست که فورد سرمایه گذاری های میلیارد دلاری برای تست و تحقیقات برای این کار صرف کند.

با این حال به نظر نمی‌رسد ماشین های جدید تحت برند فورد تولید شود زیر قسمتی از این شرکت برای این کار جدا و زیر مجموعه کمپانی Alphabet خواهد شد که  در این صورت این مجوز به گوگل برای فروش تکنولوژی ماشین های خودران خود به دیگر شرکت ها و تولید گسترده آتها داده خواهد شد.

به نظر می‎‌رسد خبر بیشتری در این باره نمیتوان در حال حاضر یافت. پس باید تا کنفرانس مشترک گوگل و فورد در ۱۵ دی ماه در نمایشکاه CES بمانیم تا از جزییات این همکاری مطمئن شویم.

نظر شما درباره این نوع از ماشین ها چیست؟ به نظر شما استفاده از اندروید اتو و سیستم های گوگلی فورد را به تولید کننده “خودرو های نکسوسی” تبدیل می‌کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگدارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....