حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه: نسل دوم تراشه Nuclun ال‌جی، نسخه بعدی ال‌جی وی ۱۰ (LG V10) را قدرت می‌بخشد

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

شرکت کره‌ای ال‌جی در سال جاری میلادی، دو گوشی پرچم‌دار معرفی کرد؛ ال‌جی وی ۱۰ (LG V10) و ال‌جی جی ۴ (LG G4). جی ۴ ال‌جی، یک مدل پرچم‌دار از سری “G” این سازنده آسیایی است که هرساله عرضه می‌شود اما ال‌جی وی ۱۰، اولین مدل از نوع خود است. این گوشی از یک نمایشگر «ثانویه» در بالای خود بهره می‌برد که عملکرد بسیار جالبی دارد. گزارش‌های تازه منتشرشده، حاکی از آن است که نسل دوم تراشه Nuclun ال‌جی، نسخه بعدی ال‌جی وی ۱۰ را قدرت می‌بخشد. برای جزئیات بیشتر، ترنجی را دنبال کنید.

همان‌طور که پیش‌تر در ترنجی خواندید، گزارشات نشان می‌دهد که ال‌جی جی ۵ در ماه آوریل همانند نسل‌های قبلی خود، معرفی خواهد شد. هم‌چنین، نسخه بعدی ال‌جی وی ۱۰ در سال آینده معرفی می‌شود؛ البته نیمه‌دوم سال ۲۰۱۶ برای عرضه این مدل، منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. حال گزارشاتی در چین منتشر شده است که اطلاعاتی را درباره گوشی‌های پرچم‌دار آینده ال‌جی و تراشه اختصاصی این شرکت یعنی Nuclun، فاش می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، استفاده از تراشه Nuclun در برخی از گوشی‌های ال‌جی، موجب نارضایتی کاربران را به‌دلیل عملکرد نامناسب این تراشه فراهم آورده بود.

بنابر گزارش‌های اخیر، نسل دوم این تراشه یعنی Nuclun 2 در نیمه اول سال آینده میلادی عرضه خواهد شد و قسمت جالب این شایعات، آن است که تراشه مذکور گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۵ را قدرت نبخشیده و در نسخه جدید ال‌جی وی ۱۰ (LG V10) به‌کار گرفته می‌شود. منبع ارسال این شایعات، مدعی است که نسل دوم تراشه ال‎‌جی از چیپ‌ست Kirin 950 هوآوی قدرت‌مندتر است اما ال‌جی علاقه‌ای به استفاده از آن در جی ۵ (G5) ندارد؛ این منبع براین باور است که شرکت کره‌ای ال‌جی، تراشه Nuclun 2 را به‌اندازه کافی برای گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۵ قدرت‌مند نمی‌داند. بنابراین، می‌توان مطمئن بود که تراشه دیگری، ال‌جی جی ۵ را قدرت می‌بخشد؛ احتمالاً، اسنپدراگون ۸۲۰ در LG G5 استفاده خواهد شد.

تراشه Nuclun 2 به هسته‌های پردازشی Cortex-A53 و Cortex-A72 مجهز شده است و توسط TSMC با یک فرآیند تولید ۱۶ نانومتری، ساخته می‌شود. در حال‌حاضر، امیدواریم که این تراشه بتواند نسبت به نسل قبلی خود، عملکرد بهتری داشته باشد چراکه اولین نسل از تراشه Nuclun، بسیار ناامیدکننده ظاهر شد. اگر ال‌جی موفق به ساخت یک تراشه بی‌عیب و نقص شود، به‌ سازندگان دیگری نظیر هوآوی و سامسونگ خواهد پیوست که علاوه بر تولید گوشی‌های‌هوشمند، تراشه‌های اختصاصی موفقی برای محصولات خود طراحی می‌کنند. به‌نظر شما آیا ال‌جی در تولید سیستم‌روی تراشه (SOC) سرانجام موفق خواهد شد یا پس از عرضه چند مدل مختلف، این صعنت را رها خواهد کرد و به استفاده از تراشه‌های مدیاتک و کوالکام در تمامی محصولات خود، ادامه می‌دهد؟

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/12/rumor-nuclun-2-to-fuel-lg-v10s-successor-not-the-lg-g5.html” background=”#2a9b6d”]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

ای بابا چرا tsmc! کاش میدادش به intel :negative:

amir Narimnpour

اولین چیزی که در ذهنم نقش بست همین بود
ولی باز فرقی نداره توسط کدومشون ساخته شه چون هردو عالی ان
مهم اینه الجی از پس طراحی بر اومده باشه

محمد کردزنگنه

تا اونجا که من می دونم خط تولید اینتل فقط مختص محصولات خودشه تا حالا نشنیدم خط تولیدشو به محصولات شرکت های دیگه اختصاص بده.

Amir Sepehr Ghasedi

آفرین به این غول بی ادعای تکنولوژی کره ی جنوبی. امیدوارم بتونه تو این صنعت هم مثل بقیه بخش ها موفق ظاهر بشه. البته ۱۰۰% میشه چون اینتل پشتشه.

amir Narimnpour

“نسل دوم تراشه ال‎‌جی از چیپ‌ست Kirin 950 هوآوی قدرت‌مندتر است اما ال‌جی علاقه‌ای به استفاده از آن در جی ۵ (G5) ندارد؛ این منبع براین باور است که شرکت کره‌ای ال‌جی، تراشه Nuclun 2 را به‌اندازه کافی برای گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۵ قدرت‌مند نمی‌داند. ”

ینی از ۸۲۰ ضعیفتره ؟؟؟
ولی فک کنم الجی چون اماده تولیدش برا جی۵ نبوده در اون قرارش نداده

bvb

شایعه اشتباهه سری وی۱۰ رو الجی از سری جی قویتر میسازه اگه قرار باشه نوکلون توی وی ۱۰ ۲۰۱۶ استفاده بشه ۱۰۰% باید عملکرد بهتری نسبت به اسنپ ۸۲۰ داشته باشه اگه الجی تازه کار تونسته باشه همچین پردازنده ای بسازه که از اسنپ ۸۲۰ بهتر باشه واقعن یه کار فوق العادرو تونسته انجام بده

H.Et

آفرین الجی :rose:

Aryan.e.m

سونی جان عزیزم دست بجنبون عقب افتادیااا :negative: :negative:

bvb

سونی که الان از شیائومی و زد تی ای و اپو عقب تره هر وقت اونا ساختن سونی هم میسازه

sinamirzaii

اگر بتونه مثل پردازنده یاگزینوس سامسونگ یه بی نقصشو بسازه که عالی میشه و باعث میشه رقابت زیاد بشه و دیگه الجی هم مثل سامسونگ و هواوی خودکفا میشه :heart:
سونی جان فقط تو از قافله عقب ماندی دست بجنبان :bye:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی