حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توشیبا نزدیک به ۷۰۰۰ فرصت شغلی را تقلیل می دهد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

شرکت ژاپنی توشیبا، روز گذشته اعلام کرد که این شرکت، پس از رسوایی ۱٫۳ میلیارد دلاری در حسابداری، در نظر دارد تا نزدیک به ۷۰۰۰ فرصت شغلی لوازم الترونیکی مصرفی را کاهش دهد.

آن ها عنوان کرده اند که توشیبا، در نظر دارد تا با ایجاد تغییراتی، به یک شرکت ساده، با تمرکز برروی چیپ ست ها و انرژی هسته ای تبدیل شود.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

توشیبا همچنین اعلام کرده که کارخانه تولید تلویزیون خود را در کشور اندونزی به فروش خواهد رساند و در کل، با مبدل گشتن از شرکت کامپیوتری به انرژی هسته ای، و با احتساب اعلام تقلیل میزان مشخصی از فرصت های شغلی و بازنشستگی داوطلبانه در اوایل، این تقلیل فرصت های شغلی، شاید نزدیک به ۱۰۰۰۰ شغل برسد.

با توجه به هزینه های بازسازی، که شامل فروش کارخانه تلویزیون در اندونزی می شود، توشیبا اعلام کرد که این شرکت، انتظار دارد که رقمی در حدود ۵۵۰ میلیارد ین (۴٫۵۳ میلیارد دلار) سرمایه را در این سال مالی منتهی به مارس از دست بدهد.

Toshiba Corp President and CEO Masashi Muromachi is surrounded by reporters as he leaves a news conference in Tokyo

آن ها در بیانیه ای در این زمینه اعلام کردند:

با اجرای این طرح، ما علاقه مندیم که اعتماد همه ذینفعان شامل سهامداران را به دست آورده و شرکت را برای تبدیل به یک کسب و کار قوی آماده کنیم.

توشیبا در ماه آگوست اعلام کرد که با ۱۵۵ میلیارد ین، به طور اغراق آمیزی، منافع شرکت به محاسبات مالی ماه سپتامبر در سال ۲۰۰۸ بازمی گردد. آن ها همچنین اعلام کردند که به دلیل براورد عملیات محافظه کارانه و هزینه های بیشتر، نزدیک به مبلغ ۳۷٫۸ میلیارد ین را در سال گذشته مالی از دست داده اند.

یک محقق مستقل حسابداری اعلام کرد که توشیبا، از اختلال در مدیریت و فرهنگ کارکنانش از این که از سوال های مافوق خود دلسرد می شوند، رنج می برد.

در کنار این ها، سهام توشیبا حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. اگر می خواهید دلیل این کاهش را هم بدانید، باید بگوییم که این کاهش ۴۰ درصدی سود، به دلیل درز اخبار بد از مشکلات حسابداری در این شرکت، که در اوایل ماه آوریل منتشر شد، شروع شد و در رسوایی و ارائه مجدد درامد، و به دنبال آن، ضعف در طیف وسیعی از کسب و کار در توشیبا برجسته گشت.

در پی این اتفاقات بد هم، تحلیلگران اعلام کردند که توشیبا، بازسازی را بسیار دیر شروع کرده است.

شرکت توشیبا برای اولین بار، خط تولید انبوه لپ تاپ های دنیا را در سال ۱۹۸۵ راه اندازی کرد و کسب و کار الکترونیکی کوچک خود را رفته رفته، در میان بازار رقابتی قیمتی در میان سایر کشورهای آسیایی گسترش داد. باید دید که توشیبا، با این راه کارها، آیا می تواند اوضاع نابسامان خود را بهبود داده و همه چیز را رو به راه کند؟

[su_button url=”http://www.businessinsider.com/r-toshiba-announces-layoffs-in-pc-and-tv-units-sees-loss-2015-12″ background=”#2a9b6d”]BI[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Navid

چقدر حیف که توشیبا داره از دور رقابت و تولید خارج میشه یادش بخیر تلوزیون توشیبا بلای بدی کرهایها بر سر شرکتهای ژاپنی اوردن غرور واقتصاد سنتی و بدون انعطاف شرکتهای ژاپنی رو یک بیگ بر باد داد

Aryan.e.m

خیلی ناراحت شدم 😥

riofarina

تو زمانه ای که تو ژاپن نماد درستکاری که درستکارترین مردم دنیا رو داره رسوایی اونم با این مبلغ بالا اتفاق میافته وای به حال بقیه کشور ها و مردم.
ژاپن هم بعله زنجانی دارد….

amir Narimnpour

یه سوال
چرا شرکت های بزرگ ژاپنی که همه ما اونا رو نماد تکنولوژی میدونیم واقعا دارن به زوال میرن؟؟؟؟
نه همشون ها
مثلا توشیبا با این بزرگی
چنتا شرکت دیگه هم همینطور
شارپ هم با اون همه عظمت وضعش خیلی بده
پاناسونیکم که خبرای خوبی ازش نمیشنوم
کلا خبرای زیاد خوبی نمیشنویم ازشون به غیر از سونی که داره خوب پیش میره
واقعا ژاپن پدر کنولوژیه و تکنولوژی بدجوری بهش مدیونه و حیفه ک توشیبا اینجور داره میشه
جالبه در کشوری که مهد مدیریت و دیسیپلینه شرکتها دارن بر اثر مدیریت غلط از بین میرن

Moazez

ژاپن فقط از تنها چیزی که داره ضربه میخوره بازاریابی هست. الان شرکتهای تکنولوژی که حالشون خوبه تو ژاپن سونی و هیتاچی و… هستن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان