حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۲۵ درصد از گوشی‌های‌هوشمندی که در سال آینده عرضه می‌شود، به نمایشگر «حساس به‌فشار» مجهز خواهند بود

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

قابلیت «حسگر اثرانگشت» به‌عنوان یک استاندارد رایج در بین بیش‌تر گوشی‌های‌هوشمند تا مدت دیگری شناخته خواهد شد؛ شاید تا آن زمان، تنها یک سال فاصله وجود داشته باشد. با این‌حال، نمایشگرهای حساس به‌فشار که پیش‌تر برخی از آن‌ها را برروی میت S هوآوی و آی‌فون ۶S اپل دیده بودیم، مدت زمان بیشتری را برای تبدیل به یک استاندارد نیاز دارند. به‌گفته‌ی IHS، تقریباً ۲۵ درصد از گوشی‌های‌هوشمندی که در سال آینده عرضه خواهند شد، با یک نمایشگر حساس به‌فشار یا به‌اصطلاح Force Touch ارایه می‌شوند. همراه ترنجی باشید.

نمایشگرهای حساس به فشار یا Force Touch، بین لمس‌های معمولی و محکم‌تر تفاوت قائل می‌شوند؛ در قبال هر لمس، نمایشگر دستورات متمایزی را دنبال می‌کند. برای مثال، هنگامی‌که نمایشگر را به‌منظور اجرای برنامه ایمیل به‌آرامی لمس کنید، پیش‌نمایشی از ایمیل‌های دریافتی را مشاهده خواهید کرد؛ در حالی‌که لمس‌ محکم‌تر، ایمیل‌های دریافتی را نشان می‌دهد.

در کنار اپل‌واچ که از چنین قابلیتی بهره می‌برد، آی‌فون ۶S، آی‌فون ۶S Plus و میت S هوآوی به یک نمایشگر “حساس به‌فشار” مجهز شده‌اند. اساس کار نمایشگرهای حساس به‌فشار برخلاف نمایش‌گرهای دیگری که به‌طور گسترده در گوشی‌های‌هوشمند امروزی استفاده می‌شوند، تشخیص “میزان فشار وارد شده” است.

IHS مدعی است که عرضه نمایشگرهای حساس به‌فشار تا سال آینده با ۳۱۷ درصد افزایش، به ۴۶۲ میلیون واحد خواهد رسید. این موسسه تحقیقاتی براین باور است که چنین قابلیتی در سال آینده، برروی برخی از مدل‌های میان‌رده استفاده می‌شود و تنها به محصولات رده‌بالا محدود نخواهد شد.

به‌علاوه، تولید نمایشگرهای in-cell و on-cell در طی چندسال آینده بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته، افزایش خواهد داشت؛ بنابراین می‌توان مطمئن بود که در سال‌های آتی، گوشی‌های‌هوشمند لمسی با نمایشگرهای نازک‌تر توسعه می‌یابند.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/25-of-new-smartphones-launched-next-year-will-feature-a-Force-Touch-type-display_id76808″ background=”#2a9b6d”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SONY 1946

بنظرم فناوری بدون کاربردی هست و بیشتر جنبه تبلیغاتی داره :scratch:
این ویژگی به صورت نرم افزاری هم امکان داره که تو گوشی های اندروییدی داریم استفاده میکنیم 🙂

Ali

حداقل برو یوتیوب فیلم کار با ۶اس رو ببین 😐 :/

SONY 1946

ارزش دیدن نداره،حیف وقت گران بها :whistle:

amin697

SONY 1946 بازم تو دهنتو بیهوده باز کردی … :scratch:

شما که میگی کاربردی نیست ! پس چرا داری نرم افزاری استفاده میکنی به قوله خودت :mail: :yes: :negative:

واقعا کاربردیه میانبر سریع هست یا مخصوصا داخله گالری فیلم یا عکس پیش نمایش عالیه .

یا تلگرام یا اینستاگرام لذت بخشتره

بازی آسفالت ۸با آپدیت جدید پشتیبانی میشه

آفرین ۶s و میت S

rubiker

تو هنوز بعد از این همه وقت نمیخوای بین این دوتا فرق بذاری؟
ب همه ثابت شده ک تو نمیخوای چیزی ب غیر از چیزی ک میخوای رو بفهمی

حمید 7

پ ن پ فناوری ۴k خیلی کاربرد داره و اصن جنبه تبلیغاتی نداره :wacko:
من با اینکه کاربر اپل و سامسونگ نیستم (M8 دارم) ولی به وضوح میدونم این دوتا شرکت بهترینن… sony هم خوبه ولی در حد ای دو شرکت نیست…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی