حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی به دنبال تولید چیپست گرافیکی و حافظه های RAM اختصاصی خود است

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

چیپست Kirin اولین حرکت کاملاً رسمی شرکت هوآوی برای حضور موفق‌تر در بازار اسمارت فون ها بود. این شرکت چینی در حال حاضر سهم بسیار زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. برای این‌که بتواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد و یا مدیریت بهتری داشته باشد، فصد دارد بیشتر قطعات اسمارت فون خود را به‌صورت اختصاصی تولید کند. کاری که سامسونگ برای موفقیت خویش مدت‌های زیادی است پیگیری می‌کند. به همین دلیل، طراحی و تولید چیپست گرافیکی و حافظه‌های RAM اختصاصی هدف بعدی هوآوی است.

در چیپست های Kirin، جدا از پردازنده مرکزی که توسط خود هوآوی توسعه‌یافته، از پردازشگرهای گرافیکی ساخته‌شده به‌دست شرکت ARM با کد Mali بهره گرفته می‌شود. اکنون بحث تولید دو قسمت اختصاصی دیگر است. چیپست گرافیکی، و حافظه RAM؛ گفته شده هوآوی برای توسعه حافظه RAM به‌صورت اختصاصی تصمیم به همکاری با یکی از شرکت‌های بزرگ همانند شرکت SK Hynix، سامسونگ یا Micron Technology دارد.

البته در مورد تاریخ رونمایی و یا عرضه رسمی این دو قسمت صحبتی به میان نیامده است. با توجه به این‌که پرچمدار این شرکت P9 قرار است در کنگره موبایل در بارسلون رونمایی شود، انتظار نداریم شاهد رونمایی از این چیپست های اختصاصی هوآوی باشیم. بد نیست به KirinOS نیز اشاره داشته باشیم که هوآوی در پی طراحی یک اکوسیستم نرم‌افزاری خود نیز می‌باشد. چقدر شباهت‌های زیادی بین سیاست فعلی هوآوی و سامسونگ وجود دارد! نظر شما چیست؟ آیا در سال‌های آینده هوآوی می‌تواند ازنظر میزان فروش سامسونگ را وادار به‌قرار گیری در رتبه دوم کند؟ بعید نیست!

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Rumor-Huawei-developing-its-own-GPU-and-flash-memory-chips_id76804″ background=”#2a9b6d”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

دقیقاً رفتارای جاه طلبانه ای از خودش بروز میده! من با اینکه مخالف برندهای چینی ام،ولی تا دو سال آتی،هواوی با این سیاست هاش،ظلع سوم مثلث قدرت رو تشکیل میده!

mahdi

نکنه این هواوی میخواد سیاست های میمون ها رو اجرا کنه؟!!!

هر شرکتی به خصوص سامسونگ هر کاری کنه اینم میخواد اون کار رو بکنه :negative:
دوست دارم سامسونگ بیاد کفش کیف و لباس تولید کنه که تمرکز هواوی بر روی بازار موبایل به هم بخوره :yahoo:

حالم به هم میخوره از این آشغال فروش مقلد

mahdi

اسم گرافیکش رو یه چیز خاک بر سری دیگه میزاره مثلا

Hello silicon k%oni%n

:yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Ali

یعنی ممکنه گرافیکش از اینی که الان هست آشغال تر بشه؟

raminrx7

منتظر اشغال تر شدن هواوی و به تبع ارزون‌تر و فروش بیشتر هستیم :negative:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....