حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوستالوژیک: اولین نسخه از بازی Gran Turismo وارد سن ۱۸ سالگی می‌شود

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

شاید بهتر باشد بعد از مدتی از بحث‌های تلفن‌های هوشمند و رقابت شرکت‌های مختلف بیرون بیاییم و بحثی دیگر داشته باشیم. هرساله بازی‌های جذابی می‌آیند و می‌روند. از بازی‌های سبک تیر‌اندازی حساب کنید تا بازی‌های سبک مسابقه‌ای، اما شاید همه آن‌ها جذاب و حتی به‌یاد ماندنی نباشند. حدود ۱۸ سال پیش که بازیکنان مختلف در مناطق مختلفی از دنیا با کنسول پلی استیشن به انجام بازی‌های مختلف می‌پرداختند، یک بازی سبک مسابقه‌ای کاملا ویژه عرضه شد و به‌ قدری محبوب شد که حتی تا این لحظه بسیاری این بازی را می‌شناسند. در این قسمت قصد داریم که یادی از اولین نسخه از بازی Gran Turismo داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

سال ۱۹۹۲ بود که استدیوی بازی‌سازی Sony Computer Entertainment اعلام کرد که آن‌ها بر روی یک بازی ویژه در سبک مسابقه‌ای کار می‌کنند. حدود ۵ سال گذشت و بالاخره توسعه این بازی در ۲۳ دسامبر سال ۱۹۹۷ به اتمام رسید. با عرضه بازی Gran Turismo، امتیاز‌ها و نقد‌‌های بسیار مثبتی از سوی منابع مختلف منتشر شد. بازیکنان نیز به شدت از این بازی استقبال کردند، به حدی که Gran Turismo توانست تا ماه مارس سال ۲۰۱۳ حدود ۱۱ میلیون نسخه بفروشد! شاید برایتان جالب باشد که بدانید Gran Turismo توانسته است لقب “پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن” را از آن خود کند.

Untitled-1

این بازی برای کنسول پلی‌ استیشن منتشر شده بود و برای همین، بسیاری از بازیکنان انتظار یک بازی جذاب با گرافیک فوق‌العاده (در زمان خودش) را داشتند. گیم‌پلی بازی نیز واقعا جذاب بود، از شیوه کنترل کردن اتومبیل‌ها حساب کنید تا صداگذاری‌های درست اتومبیل‌ها. در آن زمان بازی‌های مختلف دیگری نیز در سبک مشابه عرضه شده بود اما Gran Turismo توانست به‌عنوان بهترین بازی این سبک ظاهر شود، شاید دلیلش وجود ۱۷۳ مدل اتومبیل مختلف در این بازی است! چیزی که می‌‌تواند برای افراد بسیاری یک مورد خاطره انگیز باشد، حالت دو نفره این بازی است. اگر یادتان باشد، هنگام دو نفره شدن این بازی، صفحه نیز به دو قسمت تبدیل می‌شد اما گاهی یادمان می‌رفت که کدام بخش از صفحه متعلق به اتومبیل ما است! به‌نظر من، بیاید و نگاهی به گیم‌پلی بازی داشته باشیم تا آن خاطرات شیرین یادمان بیاید.

[aparat]http://www.aparat.com/v/HEuie[/aparat]

اما چه شده که ناگهان به‌یاد این بازی افتادیم؟ اگر به تقویمتان نگاهی بیاندازید، می‌بینید که امروز ۲۰ دسامبر است و حدود سه روز دیگر، این بازی وارد سن ۱۸ سالگی می‌شود، برای همین با خودمان گفتیم که چرا قسمت این هفته را به این بازی اختصاص ندهیم؟ در کل امیدواریم که خاطراتتان باری دیگر با این قسمت از نوستالوژیک زنده شده باشد. شما چه خاطراتی با این بازی دارید؟

Untitled-1

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

با ایم بازی د که من عاشق پلی استیشن شدم. یجورایی سلطان بازیهای ماشینی محسوب میشه

Moazez

با این بازی بود که من عاشق پلی استیشن شدم. یجورایی سلطان بازیهای ماشینی محسوب میشه

Mohammad Ghasemi

اگه سامسونگ اون روزا بود
سریع یه بازی کپی درست میکرد و اسمشو مثلا میذاشت gt S مثلا

shahab

این بازی فوق العاده بود خیلی باهاش خاطره دارم، عشق مرحلهه شب بودم 😥

MAHDI_BM

گیرایی عجیبی داشت. نسخه های جدیدش هم هنوز اون گیرایی و جذابیت رو دارن.
برخلاف بازیهایی مثل نیدفوراسپید که پر از هیجان کاذب و سرعتای کذایی بود، رانندگی توی این بازی آرامش عجیبی به آدم میداد.
بازیهای دیگه یه روند کاملاً خطی داشتن؛ یعنی فقط هدف این بود که سریعترین ماشین رو بگیری و با بیشترین سرعت گاز بدی. ولی این بازی مجبورت میکرد با تمام جزئیات ماشین از ظاهر تا باطن دقت کنی و همه مدل ماشین رو برونی و سطح مهارتتو بالا ببری.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs