حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در دومین کنفرانس جهانی اینترنت مطرح شد: تأکید بر توسعه و ارتقای اینترنت جهان در پنج محور

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

دومین کنفرانس جهانی اینترنت با حضور سران چندین کشور و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر ووژن چین برگزار شد. دکتر محمود واعظی وزیر نیز به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای در چین به سر می برند پس از اتمام نشست شانگهای در کنفرانس جهانی اینترنت شرکت کردند.

این کنفرانس با سخنرانی رئیس جمهور کشور میزبان افتتاح شد و محورهای زیر مورد تأکید حاضران قرار گرفت.

۱-– تسریع در گسترش اینترنت، ایجاد زمینه برای نوآوری، همکاری در زمینه فناوری و کاربردهای اینترنت، ارتقا پژوهش در زمینه محاسبات ابر، داده های انبوه و اینترنت اشیا، کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه شبکه اینترنت، تحقق کاربردها نوین و گسترده در سطح جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه و نواحی کمتر توسعه یافته.
۲-استفاده گسترده از فناوری های اینترنتی در بخش های مختلف با توجه به همگرایی اینترنت و سایر بخش های صنعتی، لزوم تسهیل و محافظت از تبادل قانونمند و آزاد داده ها، شتاب بخشیدن به ایجاد بازار دیجیتال جهانی و ایجاد فرصت های شغلی به صورت گسترده در راستای برنامه توسعه پایدار ملل متحد تا سال ۲۰۳۰٫
۳- تأکید بر لزوم حفظ میراث فرهنگی بشر با بکارگیری ابزارهای دیجیتال، تشویق بر مبادلات فرهنگی در فضای مجازی با احترام به تنوع و گوناگونی فرهنگ ها با نگاه به فضای مجازی به عنوان یک بستر مشترک فرهنگی برای بشریت.
۴-تأکید بر اهمیت احترام به حاکمیت ملت ها در فضای مجازی و لزوم محافظت از زیرساخت های اطلاعاتی در مقابل تهدیدها، حمله ها، تخریب و با احترام به حفظ حریم خصوصی افراد و مالکیت معنوی و لزوم مقابله با جرایم سایبری و تروریسم سایبری با مشلرکت همگانی.
۵- لزوم مشارکت جامعه بین المللی با اظمینان متقابل و منافع مشترک برای ایجاد قواعد و مقرات بی المللی برای محافظت و احترام به حقوق بنیادی و اساسی کاربران در اینترنت به منظور جلوگیری از هرج و مرج در فضای مجازی با هدف ایجاد فضای مجازی مطمئن باز و شفاف از طریق مدیریت دموکراتیک شفاف و بین المللی اینترنت با شکل دهی جامعه ای با سرنوشت مشترک در فضای مجازی.

همچنین این موضوع مورد توجه قرار گرفت که آینده جهان متعلق به نسل جوان است و این نسل با توسعه اینترنت شکل می گیرد، این کار با توجه خاص به نیازهای نسل جوان به اینترنت و تلاش برای ساختن اینترنت به عنوان فضای متمدن سالم و بدون آلودگی برای آینده ای درخشان تر برای جهانْ امکانپذیر می شود.

گفتنی است علاوه بر رئیس جمهور چین، رئیس جمهور پاکستان و وزیران و معاونین کشورهای روسیه رئیس جمهور پاکستان و وزیران و معاونین کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، تاجیکستان و بیش از چهل وزیر ارتباطات در این کنفرانس شرکت کردند.

 

[su_button url=”https://www.ict.gov.ir/fa/news/15954/%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D9%85%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B4%D8%AF-%D8%AA%D8%A3%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1″ target=”blank” background=”#3ea075″ rel=”nofollow”]ICT[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chaarshir_ahwaz

پنج محور پیشنهادی ایران

ف ی ل ت ر ی ن گ ( حتی حق نداریم اسمشو بنویسیم)
کم کردن پهنای باند ( به بهانه تقسم عادلانه بین همه )
بالا بردن قیمت ( بخاطر گرونی زیرساختها ، بخواین امریکا تحریمتون کنه که بهونه واستش داشته باشین )
قطی هر چن وخ یه بار ( هر بار به یه بهونه ، گاز کوسه و لنگر کشتی فراموش نشه )
سرمایه گذاری رو وبسایتها و سرورها و نرم افزار های بومی ( باید فک و فامیلتون یه نونی بخورن دیگه ، هر چند وخت هم از یکیش رو نمای کنید . خودمون با یه سایت ۵ بار انجام دادیم جواب داد ، مردم نفهمیدن)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....