حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رونمایی از جدیدترین باتری‌های لیتیومی مخابراتی در ایران

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

در آخرین روز نمایشگاه الکامپ از جدیدترین باتری‌های لیتیومی مخابراتی در ایران توسط شرکت فرپام رونمایی شد. به گزارش ستاد خبری الکامپ ۲۱، باتری‌های لیتیومی، جدید ترین نسل باتری‌ها در جهان هستند و روند جهانی به سمت استفاده از این باتری‌ها در حال تغییر است. کاهش حجم، وزن سبک‌تر، قابلیت تحمل پذیری بیشتر، امکان شارژ و دشارژ کامل، شکل پذیری، سازگاری بیشتر با محیط زیست، قابلیت مانیتورینگ از راه دور و ایمنی کاربر از جمله ویژگی‌های باتری‌های لیتیومی است.

اهمیت چگالی انرژی در تجهیزات پاور (منابع تغذیه)، کاهش ۵۰ درصدی حجم و وزن باتری‌های لیتیومی از دیگر شاخصه‌های مهم این محصول است. همچنین در این محصول تحمل حرارتی از ۲۰- درجه تا ۶۵ درجه سانتی گراد افزایش یافته است و به دلیل برخورداری از بورد BMC وهوشمندی، می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد. عمر سه تا چهار برابری نسل جدید باتری‌های لیتیومی، ارزش افزوده شش تا هفت درصدی را برای این محصول ایجاد می‌کند.

مهدی ناظمیان؛ مدیرعامل شرکت فرپام با اشاره به موارد کاربرد این محصول گفت: صنایع مخابرات و موبایل، صنایع نظامی و تمام صنایعی که از برق اضطراری استفاده می‌کنند، مخاطبان این محصول هستند.

ناظمیان با بیان این که دولت چین حمایت ویژه‌ای از تولید کنندگان صنعت باتری در این کشور دارد و حتی امریکا نیز کمیته‌ای را برای مقابله با چین تشکیل داده، تاکید کرد: دولت باید به موقع لزوم تغییر فناوری را احساس و به ویژه از تحقیقات و مطالعات در این زمینه حمایت کند، در غیر این صورت عقب ماندن از فناوری و مصرف کننده بودن برای سال‌ها باقی می‌ماند.

گفتنی است، شرکت فرپام به عنوان زیر محجموعه فناپ از ۶ سال پیش فعالیت خود را در دو حوزه پاور و مراکز داده متمرکز آغاز کرده است. هم اکنون ۱۵۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته‌های برق و IT در این شرکت مشغول به کار هستند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chaarshir_ahwaz

اینم تهش چینی ه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....