حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی ویدیویی تبلت پیکسل سی (Pixel C) گوگل از وب‌سایت TheVerge

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

نمی دانیم دقت کرده اید یا نه، اما امسال اکثر تولید کننده ها سعی کرده اند در زمینه تبلت دستگاه های جدید را تولید کنند. از آیپد پرو تا پیکسل سی (Pixel C) همه و همه دستگاه هایی هستند که تا پیش از آن، حداقل از سوی شرکت خود، بی نظیر هستند. این بار می خواهیم نگاهی به حرکت مشابه گوگل در این راه که نتیجه اش تبلت پیکسل سی است، داشته باشیم، پس در ادامه با ترنجی باشید تا نقد و بررسی ویدیویی تبلت پیکسل از وب سایت Theverge را با هم ببینیم.

tablet-the-pixel-family

این تبلت اندرویدی اما چطور می تواند از دیگر تبلت های اندرویدی متمایز باشد؟ در ابتدا باید گفت که این تبلت همانطور که از نامش پیداست، حاصل کار تیم پیکسل گوگل است، این بدین معنی است شباهت زیادی به کروم بوک پیکسل دارد، لبه های آلومینیومی نسبتا ضخیم و گوشه های تیز از شباهت های زیاد این دو دستگاه به هم است. در تبلت پیکسل شما حتی می توانید بدون روشن کردن نمایشگر و فقط با ضربه زدن به بالای قاب پشتی، می توانید درصد باتری باقی مانده را روی نوار خاص پشت دستگاه ببینید.

این دستگاه کمی ضخیم است اما از آنجایی که شخصا در تیم عمر باتری هستم تا ضخامت کم، این را می پسندم و عمر باتری یک روزه پرکار را به ضخامت ترجیح می دهم. برای این تبلت ۵۰۰ دلاری می توانید یک کیبرد ۱۵۰ دلاری بخرید که باید گفت کاملا ارزشش را دارد. مکانیسم اتصال کیبرد و تبلت به یکدیگر واقعا ما را تحت تاثیر گذاشت و باید گفت کار تیم مهندسی تبلت پیکسل سی وافعا عالی بوده است. این کیبرد با حذف برخی از کلید ها از اطراف خود توانسته است اندازه کلید ها را بزرگتر کند. همچنین تایپ با کلید ها بسیار عالی است چرا که همه چیز اعم از عمق و بازخورد کلید ها واقعا خوب است. این کیبرد بلوتوثی است اما با مکانیسم آهنربایی به تبلت وصل می شود.

مشخصات سخت افزاری هم واقعا عالی است، از پردازنده Tegra X1 تا ۳ گیگابایت حافظه رم و دو بلندگوی واقعا بلند همه چیز خیلی خوب است، حتی در لبه بالا ۴ میکروفون قرار دارد که شما از هر بخش از اتاق دستور صوتی به دستگاه بدهید، به راحتی به شما پاسخ بدهد. اما بخش نرم افزاری به چه صورت است؟ باید گفت بد! خیلی بد! اندروید خام برای این نمایشگر بزرگ اصلا بهینه نیست و برنامه ها برای آن طراحی نشده اند. قابلیت چند پنجره همزمان که در دستگاه های سامسونگ، ویندوزی و نهایتا در iOS 9 دیده اینم اینجا نیست و این را می توان یک کمبود بزرگ دانست. به غیر از آن تصور کنید خیلی از برنامه های مشهور و پرطرفدار حتی به صورت عمودی اجرا می شوند، حتی وقتی کیبرد به دستگاه وصل است!

این ها را می توان بخشید اما مکث های معنا دار هنگام اجرای یک برنامه را نمی توان منطقی دانست. در نهایت باید گفت کار تیم مهندسی این تبلت بسیار قوی است اما اندروید و توسعه دهنده های آن باید به فکر نمایشگر های بزرگ باشند! در ادامه شما را به تماشای این ویدیو دعوت می کنیم:

[aparat]http://www.aparat.com/v/6Xjei[/aparat]

نظر شما درباره تبلت پیکسل سی (Pixel C) چیست؟

[su_button url=”http://www.theverge.com/” target=”blank” background=”#04c571″ rel=”nofollow”]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

قسمت سخت افزاریش عالیه فقط حیف نرم افزارش برای این تبلت خوب نیست….اگه تاچ ویز سامسونگ روش بود خیلی عالی میشد

pika

کیبردش به شدت بهتر از کیبرد اپل پروِ ولی در کل هیچ چیز مسخره تر از یه تبلت اندرویدی نیست! با کروم میتونه بهتر باشه..

Iraj Mirzazadeh

با سلام

ضمن تشکر از مطلب خوبتان :good:
متاسفانه قیمت این تبلت بسیار بالا است . به نظرم با قیمت حدودا سه میلیون تومن این تبلت می توان یک لپ تاپ با رم ۱۶ و corei7 خرید و البته یک دفترچه یادداشت 🙂 تا اینکه برای یک تبلت اندرویدی این مبلغ را هزینه کرد. البته با کمی پس انداز می توان یک سرفیس خرید و از داشتن یک تبلت ویندوزی لذت برد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)