حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت و طراحی لپ‌تاپ ۱۲٫۵ اینچی شیائومی فاش شد [به‌روز شد]

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

باتوجه به محصولاتی که شیائومی هرساله عرضه می‌کند، احتمالاً فکر می‌کنید که این شرکت یک تولیدکننده اختصاصی گوشی‌های‌هوشمند باشد؛ با این‌حال، اگر به محصولات این شرکت دقیق‌تر شوید، لیست محصولاتی نظیر تبلت‌، تصفیه‌کننده هوا و آب نظر شما را حتماً تغییر خواهد داد. علاوه‌براین، شیائومی درنظر دارد تا با طراحی و توسعه یک خط تولید جدید برای لپ‌تاپ، این بازار را با با یک چالش جدید مواجه نماید. در چندماه گذشته، شایعات زیادی منتشر شده است که نشان می‌دهد شیائومی در سال ۲۰۱۶، از یک لپ‌تاپ جدید رونمایی خواهد کرد. به‌تازگی، گزارشات جدیدی درباره این لپ‌تاپ منتشر شده است. همراه ترنجی باشید.

در گزارش تازه‌ای که از تایوان منتشر شده است، اعلام‌شده که لپ‌تاپ ۱۲٫۵ اینچی شیائومی در سه‌ماهه دوم سال آینده به‌تولید انبوه خواهد رسید. تولید این لپ‌تاپ توسط کارخانه شانگهای شرکت Inventec نظارت می‌شود. انتظار می‌رود در ماه آوریل ۲۰۱۶، این لپ‌تاپ برای عرضه آماده شده باشد.

در این گزارش، هم‌چنین نگاهی اجمالی به‌طراحی این لپ‌تاپ صورت گرفته و قیمت آن نیز فاش شده است. گفته می‌شود که قطعات لپ‌تاپ شیائومی توسط سازندگان چینی، تامین شده و طراحی کلی آن مانند مک‌بوک‌ ایر اپل با بدنه‌‌ای تمام‌فلزی خواهد بود. در نهایت، قیمت این لپ‌تاپ حدوداً ۴۷۰ دلار خواهد بود.

برروی لپ‌تاپ شیائومی، سیستم‌عامل لینوکس اجرا خواهد شد که از پرداخت هزینه گزاف به مایکروسافت برای صدور مجوز برای استفاده از سیستم‌عامل ویندوز در این مدل ۱۲٫۵ اینچی، جلوگیری خواهد کرد. دیگر مشخصات‌فنی این لپ‌تاپ، هنوز مشخص نشده است.

هم‌چنین مشخصات مدل ۱۳٫۳ اینچی، هنوز سربه‌مهر باقی مانده است و احتمالاً پس از عرضه مدل ۱۲٫۵ اینچی لپ‌تاپ شیائومی، معرفی خواهد شد.

به‌روزرسانی: همان‌طور که در ابتدا گفته شد، تولیدانبوه لپ‌تاپ شیائومی در ماه آوریل آغاز می‌شود. اکنون با فاصله کمی، گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد لپ‌تاپ شیائومی، یک محصول رده‌بالا خواهد بود. این لپ‌تاپ بنابر گزارشات تازه‌منتشر شده، به‌عنوان یک مدل رده‌بالا (با بهایی کم) ارایه می‌شود که رقابت را برای اپل و دیگر سازندگان مطرح نظیر ایسوس، ایسر و لنوو دشوار خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد لپ‌تاپ آینده شیائومی، با پردازنده نسل‌چهارم اینتل Core i7 و ۸ گیگابایت رم، کارت‌گرافیک انویدیا GeForce با ۲ گیگابایت حافظه و سیستم‌عامل لینوکس عرضه خواهد شد. مشخصات دقیق این لپ‌تاپ، به‌شرح زیر است:

  • سیستم‌عامل: لینوکس
  • پردازنده: نسل‌چهارم اینتل Core i7
  • رم: ۸ گیگابایت
  • اندازه نمایشگر: ۱۵٫۶ اینچ
  • رزولوشن تصویر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • فناوری صفحه‌نمایش: LED backlight
  • تراشه گرافیکی: انویدیا Geforce GTX 760M با ۲ گیگابایت حافظه
  • قیمت: ۴۶۶ دلار

قیمت این لپ‌تاپ، همان مقداری است که پیش‌تر اعلام شده بود. گزارشات قبلی، مدعی بودند که لپ‌تاپ شیائومی در دو مدل با اندازه ۱۲٫۵ و ۱۳٫۳ اینچی عرضه خواهد شد اما اکنون، مشخص شده که لپ‌تاپ شیائومی از یک نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی بهره می‌برد. فعلاً نمی‌توان از صحت این شایعات مطمئن بود و بهتر است مدتی برای تایید رسمی شیائومی، منتظر ماند. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، جزئیات و تصاویر بیشتری از این لپ‌تاپ منتشر شود.

[su_button url=”http://www.gizmochina.com/2015/12/09/xiaomi-notebook-pcs-pricing-release-details-leaked/” target=”blank” background=”#04c571″]gizmochina[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
bvb

با این طراحی و مشخصات قیمتش مفته ولی لینوکس یکمی شاعبه داره که البته اونم مشکلی نیست میشه ویندوز روش نصب کرد در هر حال اگه یه لپ تاپ گیمینگ با قیمتی در این اندازه به صرفه عرضه کنه عالی میشه

Mammad Gherghi

با این قیمت کمر کل شرکتا رو میشکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی