حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۱ راه حل ساده برای آن که آیفونتان را سریع تر کنید

نوشته

8 سال قبل | 16 دیدگاه | ترنجی

ما امروزه تقریبا، از تلفن های همراه هوشمندمان برای هر چیزی استفاده می کنیم. پس به همین دلیل است که اگر، کوچکترین اشکال و یا نکته آزاردهنده ای همچون قطعی یا یک باگ در آن ایجاد شود، می تواند برایمان آزاردهنده بوده، و در استفاده های روزمره همیشگی مان از این دستگاه ها، اختلال ایجاد کند.

آیفون ها به لطف سیستم عامل iOS، کمتر دچار کندی در انجام کارها می شوند، اما امکان دارد که در استفاده طولانی مدت از آن ها، به دلیل حجم بالای اطلاعات ذخیره شده از بسیاری از کارهایی که ما با آن ها انجام می دهیم، آیفون ها هم در اجرای برنامه ها کمی کند شوند. این ها مشکلاتیست که با راه حل هایی که ما برایتان ارائه می کنیم، می توانند ظرف چند دقیقه، به سادگی حل و فصل شوند.

پس علاقه مندان به تکنولوژی، مخصوصا آیفون بازها، این مقاله آموزشی مفید ترنجی را از دست ندهید.

باید گفت که دوسال استفاده روزمره از آیفون ها، می تواند عوارضی را برای این گجت های دوست داشتنی به بار بیاورد. پس در این مقاله آموزشی، ما با ارائه ۱۱ نکته و ترفند، شما را کمک می کنیم که تا ارتقای آیفونتان به جدیدترین نسل آن، از مشکلاتی که در بالا بدان اشاره کردیم، در امان باشید.

از عکس های قدیمی خلاص شوید

get-rid-of-old-photos

حذف فایل های غیرضروری، یکی از بهترین راه ها برای افزایش سرعت گوشی شماست. اگر شما صدها عکس برروی آیفون خود ذخیره دارید، سعی کنید که با نرم افزار iPhoto، آن ها را با دسکتاپتان همگام سازی، و یا آن ها را در آی کلود ذخیره، و در نهایت برروی آیفونتان پاک کنید.


اپلیکیشن های حجیم که فضای زیادی را اشغال می کنند، پاک کنید

delete-apps-that-take-up-a-lot-of-space

اپلیکیشن های حجیم برروی آیفونتان باعث می شوند که این دستگاه ها، در هنگام کار کمی کند شوند. پس بهترین کار رفتن به آدرس زیر، برای دیدن میزان فضای اشغال شده توسط اپلیکیشن ها و پیدا کردن اپلیکیشن های حجیم و پاک کردن آن هاست. این هم آدرس :

Settings>General>Storage & iCloud Usage>Manage Storage


پیامک های قدیمی و بدون استفاده را پاک کنید

erase-old-text-message-threads

اگر شما هرگز، عادت به حذف پیامک های قدیمی و بدون کاربرد (شامل پیام های چندرسانه ای همچون تصاویر و ویدئو) ندارید، باید به شما بگوییم که این کار می تواند سیستم عامل تلفنتان را سنگین کند. پس یکی از بهترین راه کارها برای شما که حوصله رفتن به انبوه پیامک های قدیمی و پاک کردن آن ها را ندارید، این است که از خود ویژگی iOS استفاده کرده و بر حسب زمانی که از پیامک های دریافتی می گذرد، به دستگاه اجازه دهید که آن ها را به صورت خودکار پاک کند. اپل در iOS برای این ویژگی، زمان یک ماه و یک سال از گذشتن پیامک های خوانده شده را در نظر گرفته که می توانید با رفتن با آدرس زیر آن را فعال کنید:

Settings>Messages>Keep Messages


کش سفاری را پاک کنید

empty-safaris-cache

آیفون شما همچون یک کامپیوتر است. این بدین معنیست که باید هرچند وقت یک بار، کش مرورگر را که در آیفون به صورت پیش فرض سفاری است (مرورگر خود اپل) را پاک کنید. برای این کار به آدرس زیر بروید:

به آدرس Settings>Safari و سپس برروی گزینه “Clear History and Website Data” تب کنید.


آپدیت خودکار اپلیکیشن ها را خاموش کنید

turn-off-auto-app-updates

اگر آیفونتان در اجرای برنامه ها مقدار بسیار کمی کند شده است، این به این دلیل است که ممکن است آیفون، در حال به روزرسانی برنامه ها در پس زمینه باشد. برای به وجود نیامدن چنین مشکلی، سعی کنید که برنامه ها را به صورت دستی، خودتان اپدیت کنید و آن را از حالت آپدیت خودکار خارج کنید. برای ایجاد این تغییرات در قسمت تنظیمات به آدرس زیر بروید:

Settings>iTunes & App Store

سپس گزینه “Updates” یا همان به روزرسانی را که اسلایدر جلوی آن سبز رنگ و در حالت فعال و روشن است را با لمس گزینه اسلایدر سبزرنگ جلوی آن، غیرفعال و خاموش کنید.


دانلودهای خودکار را خاموش کنید

turn-off-automatic-downloads

مشابه به روزرسانی خودکار، دانلودهای خودکار هم می توانند سرعت آیفون شما را پایین بیاورند. اگر شما به روزرسانی خودکار را فعال کرده باشید، به طور مثال، یک برنامه را که در آیپد خود دانلود کرده اید، به طور خودکار در آیفونتان نیز شروع به دانلود می کند، که این کار، می تواند باعث شود که آیفونتان کند شود. برای خاموش کردن این حالت به آدرس Settings>iTunes & App Store رفته و اسلایدرهای مشخص شده در تصویر بالا را خاموش و غیرفعال کنید.


در واقع، اگر شما می توانید گزینه ای را به صورت دستی انجام دهید، از قرار دادن آن گزینه به صورت خودکار، اجتناب کنید

basically-if-you-can-do-something-manually-do-it-avoid-setting-your-phone-to-automatic

آیا آیفونتان معمولا از شما می پرسد که شبکه های وای فای را در نزدیکی خود پیدا کرده و می خواهد به آن ها ملحق شود؟ شاید ممکن باشد که بخواهید این ویژگی را خاموش کنید. در واقع، هرزمان که گوشی شما بخواهد به صورت خودکار کاری را انجام دهد (همچون یافتن شبکه وای فای و یا دانلود خودکار و یا به روزرسانی نرم افزار)، این کار باعث می شود که دستگاه تلفن همراهتان کمی کند شود. برای خاموش کردن گزینه خودکار یافتن شبکه های وای فای، به آدرس زیر بروید:

Settings>Wi-Fi>Ask to Join Networks و سپس اسلایدری در تصویر بالا مشخص شده را خاموش کنید.


هرچند وقت یک بار، آیفون خود را راه اندازی مجدد کنید

restart-your-iphone-every-once-in-a-while

مجددا می گوییم، گوشی شما یک کامپیوتر کوچک است. پس آن باید همچون کامپیوترها درمان شود. پس مثل همه کامپیوترها، هرچند وقت یک بار، آیفون خود را راه اندازی مجدد (restart) کنید. در واقع، خاموش کردن تلفن شما می تواند، به از میان رفتن منابعی که باعث کند شدن سیستم عامل تلفننان می شود کمک کند.


به روزرسانی نرم افزاری را چک کنید و در صورت لزوم، تلفنتان را به روزرسانی کنید

check-for-software-updates-and-update-your-phone-if-necessary

به روزرسانی نرم افزاری اغلب اوقات، باعث رفع اشکالات احتمالی پیش آمده خواهد شد. در واقع، در برخی موارد دیده شده، که دستگاه تلفن همراه شما دچار کندی غیرمعمولی شده که شرکت سازنده سریعا متوجه آن شده و راه حل آن را در نسخه جدیدی از سیستم عامل به صورت به روزرسانی عرضه کرده است که این کار به شما کمک می کند که به راحتی، با آن به روزرسانی جزئی، این مشکل را حل کنید. البته به روزرسانی های عمده ای هم در سیستم عامل از طرف شرکت سازنده که بیشتر مخصوص مدل های جدید هستند هم وجود دارند که شاید دستگاه قدیمی شما را با توجه به هماهنگ نبودن سخت افزار کمی دچار مشکل کنند. پس حتما به بازخورد کاربران در نصب به روزرسانی های عمده برروی مدل های مشابه دستگاه تان توجه و پس از بررسی ماجرا، اقدام به نصب این به روزرسانی ها کنید، تا دستگاهتان دچار کندی و یا مشکلاتی از این قبیل نشود.


تخصیص مجدد حافظه تلفنتان با این برنامه

try-reallocating-your-phones-memory-with-this-app

هنگامی که یک گوشی بسیار کند است، این احتمال وجود دارد که مشکل از حافظه دستگاه باشد. پس برنامه Battery Doctor می تواند در این زمینه مفید باشد. این برنامه، سرعت گوشی در حال اجرای برنامه ها را نشان می دهد و با زدن دکمه حافظه در آن، می توان تخصیص و یا توزیع مجدد حافظه در آیفون را با آن انجام داد. تیم Macworld که این برنامه را پیشنهاد داده، ادعا می کند که هر زمان که آیفونشان شروع به لگ می کند، این برنامه اولین چیزیست که آن ها به سراغ آن می روند تا مشکلشان را حل کند.


اگر راه اندازی مجدد اثر نکرد، سعی کنید که آیفون تان را با گرفتن یک نسخه پشتیبان و از طریق آن، با ریختن مجدد نسخه جدید سیستم عامل، بازگردانی کنید

if-restarting-just-isnt-cutting-it-try-restoring-from-a-previous-backup

ابتدا بگذارید با واژه “Restore” آشنا شویم. این واژه و یا این عمل در آیفون، به معنی پاک کردن سیستم عامل آیفون و نصب مجدد آن است. به لطف آیتیونز شما می توانید، این پاک کردن و نصب مجدد سیستم عامل را، بدون از دست دادن اطلاعاتتان و از طریق نسخه پشتیبان اطلاعات انجام دهید. پس برای انجام این کار و نصب مجدد سیستم عامل از طریق نسخه پشتیبان بدین گونه عمل کنید:

نرم افزار آیتیونر را باز کنید و به آدرس File>Devices>Restore from Backup بروید.

این دستورالعامل مفید از اپل هم در این زمینه عالیست که در این جا می توانید آن را مشاهده کنید.

[su_button url=”http://uk.businessinsider.com/how-to-make-your-iphone-run-faster-2015-12″ background=”#04c571″]BI[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
iMohammadreza

مطلب خوبى بود ممنون. :rose:

technology

IOS مگه بعد ۲ سال کند میشه ؟ ما فکر میکردیم فقط اندروید که بعد چند مدت دچار لگ کندی میشه

Hoseyn Zx

اره متاسفانه سامسونگ اینقد اندرویدو بدنام کرده که همه فک میکنن اندروید بعد یه هفته لگ میزنه !
درصورتی که در گوشیهای نکسوس و سونی اکسپریا هیچ لگ و کندی مشاهده نمیشه!

Hoseyn Zx

اصلی ترین مورد رو نگفته انیمیشن ها رو off کنید !

amin697

اینم دیگه از اون حرفا بودا…. ایفون هرگز کند نمیشه . حالا بخواد ۴s باشه یا ۶s

این موارد بالا هم بیشتر برای موارد دیگه بود تا کندی …

Ali

جمله اخرت منو یاد جواد خیابانی انداخت.موارد بالا بیشتر برای موارد دیگه…!!!

HesamDanaey

من ایفون ۴ دیدم دوتا که تو کما بودن کلن به فنا رفته بودن ولی ۵ ندیدم.الان لومیا ۵۲۰ بگیری لگش کمتر از ایفون ۴

mostafasaeedix

ایفون هیچوقت کند نمیشه … ! ایفون ۵ داریم تو خونه از ios 6 تا حالا داره بدون لگ یا کندی کار میکنه سرعتشم بیشتر شده ولی کمتر نه !

Sajjad

اندروید هم کند نمیشه…اگه مثل اپل همیشه از گوگل پلی دانلود کنید و حافظه سیستمتون رو بهینه نگه دارید کند نمیشه. در نهایت هم سالی یکی دو بار ریست کنین اگر گوشیتون استعداد زیادی در کند شدن داره.
البته خوب پرچمداران اپل کجا و هزاران مدل بعضا مزخرف اندروید کجا
۹۰% مردم نمیدونن چجور باید از نرم افزار مراقبت کرد.

Samsung--Electronics

من که اس۴ مثل روز اول هست. با یکم ارفاق :whistle:
۱۰۰ و خورده ای اپ روش هست.
اگه از استور های آشغال مثل بازار استفاده نشه و از گوگل پلی ( و برای سامسونگی ها + گلکسی اپ ) استفاده بشه ، به مشکل نمی خورین

pedram_01

من که یک ساله ۶ پلاس دارم با روز اولی ک خریدم فرقی نمیکنه تازه حافظش تا اخر هم پره .

یک سوال دارم . الان بخوام بفروشمش چیزی به نام فکتوری ریست نداره ؟!! ک همه چیزش پاک بشه ؟ جوری ک دیگه نشه عکس ها و… رو برگردوند .

pedram_01

مرسی عزیز

SONY 1946

خدایی رم ۶۴ انداختم رو گوشی،تو این یک سالی Z2 هیچ لگ نداره و به جرات میتونم بگم تا ۱۰ سال دیگه هم همین سرعت حفظ میکنه 😉
واقعا سریعه،خیلی ســـــــــــــــــــــــــــریع 🙂

SONY 1946

آیفون اپل فقط پول برندش تو ایران میخوره و واقعا هیچ اشغالی نیست و برای ایرانی ها ارزشی قائل نیست تا اونجا که من میدونم حتی کیبورد فارسی نداره :wacko: :wacko: wacko
واقعا متاسفم برای این برند بی ارزش :negative:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان