حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیرمرد ۶۸ ساله که به‌خاطر حذف تصادفی عکس‌های خود از اپل شاکی بود، این شرکت را شکست داد

نوشته

8 سال قبل | 22 دیدگاه | ترنجی

پیش‌تر در ترنجی خواندید که پیرمردی ۶۸ ساله به‌خاطر حذف تصادفی عکس‌های خود در آی‌فون، از اپل شکایت خواهد کرد. وی، نهایتاً با ارایه دادخواست به دادگاه، در این مبارزه پیروز شد. این خبر در حالی اعلام شده است که اپل، مدعی بود آقای دریک وایت، دلایل کافی برای پیروزی در دادگاه در اختیار ندارد. همراه ترنجی باشید.

این پیرمرد ۶۸ ساله برای تعمیر دستگاه آی‌فون خود به فروشگاه اپ‌استور لندن مراجعه می‌کند و در هنگام دریافت آی‌فون خود، مطلع می‌شود که اطلاعاتش حذف شده است. به‌دلیل از دست‌دادن تصاویر ماه‌عسل و مخاطبین خود، تصمیم می‌گیرد تا دادخواستی علیه اپل به دادگاه ارایه نماید. اپل نیز، اعلام کرده بود که نگرانی برای شکایت دریک وایت وجود نخواهد داشت و او نمی‌تواند در دادگاه پیروز شود.

نتیجه دادگاه به‎‌ سود دریک وایت ۶۸ ساله بوده است و دادگاه عالی، شرکت اپل را به پرداخت ۱۸۰۰ دلار به این پیرمرد محکوم می‌کند؛ البته این مقدار جریمه، کم‌تر از آن چیزی است که دریک وایت برای رفتن به ماه‌عسل دوم خود، خواسته بود. وی مدعی است که شرکت‌های بزرگی مانند اپل، شکست‌ناپذیر هستند اما هنگامی‌که بحث عدالت به‌میان می‌آید، نتیجه به‌گونه دیگری رقم خواهد خورد. علاوه بر پرداخت این خسارت، اپل به‌دلیل هزینه‌های قضایی، ناچار به پرداخت ۱۱۵۵ دلار دیگر است.

به‌نوبه‌ی خود، اپل این خطا را تکذیب کرد و اظهار داشت که آن‌ها، نباید جوابگوی اطلاعات از دست‌رفته دریک وایت باشند؛ این، وظیفه مشتری است که از اطلاعات خود، نسخه پشتیبان تهیه نماید.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/victory-for-the-pensioner-who-sued-apple-after-his-iphone-was-wiped” background=”#1ac0b2″ icon_color=”#0df9d5″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا (z best)

اپل مغرور حقشه
البته اپل درست می گه حفظ اطلاعات به عهده خود مشتریه

حبیب

چی رو درست میگه اپل؟! شکایت ایشون این نیس که چرا پشتیبان گرفته یا نگرفته! شکایت خیلی واضحه! نمایندگی اپل به چه حقی اطلاعات گوشی رو پاک کرده؟! قصور و کوتاهی از ناحیه اپل بوده!
بارک الله به این پیرمرد دل جوون والبته شجاع!

trojan

به نظرم حق با اپل هست….شما وقتی گوشی رو میبری تعمیر بهتون میگن اطلاعات مهمتون رو بگیرین احتمال پریدن هست.همه میدونیم….خلاصه یه بازی کوچولو بود این کار و مث سنگ مفت و گنجیشک مفت بودش

حبیب

بازم میگم مهدی جان! اصلا صحبت سر این نیس که ایشون چرا پشتیبان گرفته یا نگرفته! احتمالا این آقا گفته اصلا من کور و کَر!!! شما که نمایندگی هستی و وظیفه ات ایجاب میکنه چرا همچین کاری کردی! صرف اینگه بگی مقصر خودت بودی و… اینا دلیل بر چشم پوشی از قصور نمایندگی حساب نمیشه! بالاخره اپل هستش! اپل باید تو همه چی امانت داریشو واسه مشتری به بهترین نحو ممکن به جا بیاره!

trojan

نشد دیگه…….اولا امکان نداره اون نمایندگی اخطار نداده باشه.دوما حفظ حریم شخصی داریم و اپل حق نداشته خودش بک اپ بگیره…….اصلا کوتاهی اپل نکرده…..کاملا این پیر خرفت مقصر هست……اپل چیکا میکرد؟؟؟؟سرخود بک اپ میزد؟؟؟؟؟این که گناه بیشتر تر داره……

حبیب

خب منم دقیقاً برعکس نظر تورو دارم داداش مهدی!
منم میگم امکان نداره که این آقا بهش توصیه شده باشه که بک آپ بگیر و ایشون بِر وبرِ نگاه کرده و از نمایندگی خارج شده! من میگم دو حالت بیشتر نداره این موضوع که در هر دو حالت حق با این آقاس!
۱_ حالت اول اینه که به ایشون توصیه نشده بک آپ بگیر! چون اگه میگفتن که همینجوری بی خیال نمیومد بیرون تا گوشیشو بسپُره به اما و اگر! پس کوتاهی از ناحیه اپله!
۲_ حالت دوم اینه که نمایندگی اپل، همچین توصیه ای کرده به این آقا و ایشونم گفته بلد نیستم و…خب اینجا باید نمایندگی دست بکار میشد و این کارو براش انجام میداد که بازم این کارو نکرد! صرف اینکه به بهانه ی حریم خصوصی، نمایندگی بک آپ نگیره و به این بهونه،همه چیزو تحت الشعاع قرار بده که عذر بدتر از گناهه! چون همین بهونه ی عدم ورود به حریم خصوصی، باعث شد که کلا اصلا حریم خصوصی وجود نداشته باشه که این آقا نگرانش باشه!

M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

حالا تو ایران یه خانواده به خاطر کیفیت پایین محصولات خودرو توی تصادف همشون میمیرن هیچ کی هم جواب گو نیست خیلی راحت هم میگن راننده هواسش جمع نبوده
وضع نمایندگی هم که بدتره گوشی میدی بهش اصلا نمیپرسه چی داری چی نداری
تا مشکل نرمافزاری میبینند یه فلش میکنن گوشی بعد که میگی چرا اطلاعات پاک شده
میگه شده که شده مگه بک اپ نداشتی
اون پیرمرد اگه ایران بود حتی نمی تونست شکایت کنه چ برسه قرامت بگیره 😥 😥 😥 😥 😥 😥

SONY 1946

واقعا دمش گرم پوز اپل زد به خاک 🙂 :good:
امیدوارم دیگه از آیفون استفاده نکنه 😉

milad rostami

خخخخخخخخخ پوووز اپلو به خاک زد
برادر کلی شرکتای جهانم نمیتونم اون کارو کنن
۱۸۰۰* دلار سود چندتا گوشیشه

احمد

این رای خیلی خوشحالم کرد درسته شرکت قابل احترامیه ولی در مقابل مشتری باید همه شرکتا سر تعظیم فرود بیارن

riofarina

چه ذوق و شوقی میکنن اپل ستیزا !!!!!!!!!!!!!!
خوبه جریمه چند میلیارد دلاری نیست.
اپل مغرور؟حقش بوده! خخخ واقعا که نمیدونم چی بگم که چرا باید از ضرر یه شرکت خوشحال بشیم! :negative:
فکرکنم ۹۰ در صد کاربرا بدون مطالعه متن و فقط با دیدن تیتر پست نظر میدن.
در ضمن اینجور اتفاقا فقط تو بلاد کفر اتفاق میافته والا اینجا که ماشین آتیش میگیره و رانندشم میسوزه توش و هیچکاری هم نمیشه کرد تا حقتو بگیری.

Ali

تقصیر خودش بود و باید از اطلاعات بکاپ میگرفت

TLORDNO

باید هنگام تحویل گوشی بهش تذکر میدادن که ممکنه همچین اتفاقی بیوفته که یه فکری به حال اطلاعاتش بکنه :unsure:
مقصر اون کارمندی بود که برای مشتری توضیح نداده :unsure:

Ali

مگه میشه توضیح نداده باشه
تو آماتور ترین تعمیرات موبایل هم بری و بخای گوشیو مثلا فلش بزنی واست توضیح میده و حتی مسیولیت بریک شدن رو از دوش خودش برمیداره

riofarina

بررسی تخصصی لومیا ۹۵۰
http://www.gsmarena.com/microsoft_lumia_950-review-1347p9.php
باتریش گند زده
ولی دوربینش و ببنین فقط حال کنین .معرکس
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=7262&idPhone2=7536&idPhone3=7243

حسین

۸ ساعت مکالمه ؟؟؟ اگه این طوری باشه مایکروسافت باید بره بمیره !!! رسما گند ترین پرچمدار تاریخ رو زده !!! دوربینشم گفته یکی از بهترین هاست . نه بهترین دوربین . هیچ وقت یه موبایل فروش ساز و موبایل فروش نشدی مایکرو

HesamDanaey

عشق است Lumia 950

Sajjad

اشتباه تعمیرکار اجتناب ناپذیره
هیچ وقت نباید تمام اطلاعات شخصی رو فقط تو یه سیستم نگه داشت. اونم موبایل
حالا بره با ۱۸۰۰ دلارش دوباره زندگی کنه

boyquiet

اینو میگن عدالت. :good:
اگه اینجا همچین کاری بکنی تا آخر عمر انگشت نما میشی و همیشه مسخرت میکنن، :yahoo: :negative: اگرم اصرار کنی کتکه رو خوردی :wacko:

mehrdadi

حتما شنیدین که میگن همیشه حق با مشتریه
ولی تو جامعه ما برعکسه.تا چیزی بخوای بگی اصلا طرف نگاه نمیکنه بزرگتری یا کوچیکتر،توهین میکنه.پس کجا رفت حرمت ها… 🙁

M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

حالا تو ایران یه خانواده به خاطر کیفیت پایین محصولات خودرو توی تصادف همشون میمیرن هیچ کی هم جواب گو نیست خیلی راحت هم میگن راننده هواسش جمع نبوده
وضع نمایندگی هم که بدتره گوشی میدی بهش اصلا نمیپرسه چی داری چی نداری
تا مشکل نرمافزاری میبینند یه فلش میکنن گوشی بعد که میگی چرا اطلاعات پاک شده
میگه شده که شده مگه بک اپ نداشتی
اون پیرمرد اگه ایران بود حتی نمی تونست شکایت کنه چ برسه قرامت بگیره 😥 😥 😥 😥 😥 😥

md4956

طرف احتمالا نخواسته بکاپ بگیره ..
چون وقتی که شما برای این قبیل کارها برید اپل استور٬ اونجا در باره ی بکاپ اطلاعات بهتون میگن (امکان نگفتنشون صفره) ٬ و اگر طرف خودش بکاپ نگرفته باشه٬ میتونن به درخواست خودش٬ کارمندان شرکت از اطلاعاتش بکاپ بگیرن .. این در صورتی هستش که طرف بخواد اینکارو بکنه٬ و بگه .. که اینجا کاملا مشخصه که بهشون نگفته این کار رو بکنن (و پیشنهادشون رو رد کرده)

اگر یک بار به یکی از اپل استور ها رفته باشید٬ دقیقا متوجه این موضوع میشید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی