حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واتس‌اپ اندروید، لینک‌های حاوی کلمه‌ “Telegram” را مسدود می‌کند

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

بعد از این‌که فیس‌بوک، مسدود کردن لینک‌های چند وب‌سایت را آغاز کرد، حالا نوبت واتس‌اپ شده است. به نظر می‌رسد که واتس‌اپ، لینک‌های حاوی کلمه “Telegram” را مسدود می‌کند. مسدود شدن این لینک‌ها، تنها در نسخه‌ی اندرویدی واتس‌اپ اتفاق می‌افتد و در نسخه‌ی iOS واتس‌اپ، خبری از مسدود شدن لینک‌ها نیست. در ادامه همراه ترنجی باشید.

ابتدا کاربران Reddit در روز دوشنبه گزارش داده‌اند که نسخه‌ی اندرویدی پیام‌رسان پرطرفدار واتس‌اپ، لینک‌هایی که حاوی کلمه “Telegram” هستند را مسدود می‌کند. در نسخه‌ی iOS این برنامه، مسدود شدن این لینک‎‌ها اتفاق نمی‌افتد و کاربران گزارش داده‌اند که فقط در نسخه‌ی اندرویدی، مسدود شدن لینک‌ها اتفاق افتاده است.

یکی از کاربران Reddit، یک خط کد در برنامه‌ی اندرویدی واتس‌اپ (APK) را پیدا کرده که نشان می‌دهد این پیام‌رسان، هر لینک با کلمه‌ “Telegram” را مسدود می‌کند. Mashable نیز وجود این کد را تایید کرده و کاربران Reddit، اسکرین‌شاتی را ارسال کرده‌اند.

تلگرام، رقیبی برای واتس‌اپ به حساب می‌آید؛ این پیام‌رسان، موفق شده است تا کاربران زیادی را به خود جذب کند. تلگرام ادعا کرد که این پیام‌رسان، ۶۲ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد اما واتس‌اپ، اعلام کرد که در ماه سپتامبر، ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

رایگان بودن تلگرام، باعث شد تا کاربران زیادی از واتس‌اپ به تلگرام مهاجرت کنند؛ به همین دلیل، واتس‌اپ سعی می‌کند تا کاربران را از استفاده از تلگرام بازدارد. این دو پیام‌رسان، ویژگی‌های پیام‌رسانی مشابه‌ای دارند اما تلگرام مدعی است که امنیت آن، بیشتر است. علاوه بر این، تلگرام دارای کانال‌های عمومی است و بررسی‌هایی از سوی آن انجام می‌شود؛ برای مثال این برنامه، ۷۸ کانال مربوط به گروه تروریستی داعش را مسدود کرده بود.

مدیرعامل تلگرام، Pavel Durov در توییتی گفته است که حدود ۸۰ درصد از کاربران تلگرام، در سیستم‌عامل اندروید هستند و یکی از دلایل مسدود شدن لینک‌های حاوی کلمه “Telegram” در نسخه اندروید واتس‌اپ، می‌تواند همین باشد.

واتس‌اپ، سانسور کردن لینک‌های تلگرام را در برنامه‌ی اندرویدی‌شان شروع کرده است. pic.twitter.com/qV0vBLJpi6

— Pavel Durov (@durov) November 30, 2015

این مسدود کردن، مانند حرکت شرکت فیس‌بوک بود که اخیرا، لینک‌های Tsu.co را مسدود کرده بود. این لینک‌ها در فیس‌بوک، فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام مسدود هستند.

[su_button url=”http://mashable.com/2015/12/01/whatsapp-blocks-telegram/#3WO8jg253uqN” background=”#1ac0b2″ icon_color=”#f90d0d”]Mashable[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

بوی ترس و حسادت میاد…. :negative:

Ali

واتس اپ جون ! لینک تلگرامو بمال به اون جایی که میسوزه.
اخه نصف امکانات تلگرام رو هم نداره بعد پول هم بابت برنامش میگیره :negative:

فرشاد بندری

ایکاش نصفشو داشت، یک پنجمشم نداره، همینکه تمام چت ها تو فضای کلاود
هست و نسخه مخصوص دسکتاپ داره می ارزه به کل واتس اپ و مجموعش
حالا two step verification و باقی امکانات تلگرام بماند

Samsung--Electronics

تنها برتری واتس اپ ، اینه که رسیدن وخوندن پیام رو دقیق مشخص می کنه

SONY 1946

فقط تلگرام 😉
همین استیکر هاش و reply به کل واتس اپ میرزه :whistle:

Javad

دقیقا موافقم
از بس به این Reply عادت کردم توی وایبر هم روی پیامها کلیک میکنم که Reply کنم :mail:

iMohammadreza

به نظرم این کار واتساپ خیلى بچگانه بود!
خوب باید قبول کنه که خیییلى از تلگرام عقب تره!خوب اگه عقب تره باید تلاش کنه تا بهش برسه ولى نه اینکه بیاد فیلتر کنه! :scratch: :negative:

ahmad_mirbolooki

شاید واتس اپ رو برادران وزارت ارتباطات می چرخونن که دست به دامن فیلترینگ شدند :whistle:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی