حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو دو تلفن هوشمند جدید با نام‌های ایکس ۶ و ایکس ۶ پلاس معرفی کرد

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

ویوو امروز از دو تلفن هوشمند جدید به نام ایکس ۶ و ایکس ۶ پلاس رو نمایی کرد. پس از اچ تی سی ویوو این بار سنگ تمام گذاشته و کاملاً یک کپی از آیفون را تولید کرده است، شخصاً از هر برندی استفاده می‌کنم که برای کاربرانش ارزش بیشتری قائل باشد و نوآورانه به تولید محصولاتش نگاه کند. اما انگار نوآوری در بازار شرکت‌هایی به مانند ویوو، مدت‌ها است که رو به خاموشی رفته؛ این شرکت‌ها به جای آن که با تولید محصولات خلاقانه سعی در جذب مشتری کنند، با کپی برداری‌های گوناگون برای سوددهی مقطعی برنامه ریزی می‌کنند!

تلفن‌های ایکس ۶ و ایکس ۶ پلاس به ترتیب از نمایشگر ۵٫۲ اینچی و ۵٫۷ اینچی بهره می‌برند و تکنولوژی استفاده شده در نمایشگر هردو محصول یکسان است. هر دو این تلفن‌های همراه، همانند نوت ۵ سامسونگ و Zenfone 2  شرکت ایسوس، از ۴ گیگ رم استفاده می‌کنند و از حسگر تشخیص اثر انگشت نیز پشتیبانی به عمل می‌آورند. دوربین هر دو دستگاه  ۱۳ مگاپیکسلی است و در بخش جلویی برای عکس برداری سلفی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین اصلی این تلفن هوشمند که درست مانند آیفون اندکی بیرون زدگی دارد، مجهز به فوکوس خودکار و تشخیص فاز می‌باشد.

مدل ایکس ۶ به یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p و فناوری AMOLED مجهز گشته است که در کنار بدنه باریک ۶٫۵۹ میلی متری اندامی ظریف و زیبایی دارد. البته در پشت این اندام ظریف یک باتری ضعیف قرار گرفته است که باوجود ظرفیت ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعتی‌اش کمپانی ویوو اذعان داشته که با مدیریت خوب مصرف انرژی، نباید انتظار عمر کوتاهی از باتری این تلفن همراه داشت.

ویوو ایکس ۶ و ایکس پلاس هر دو از تکنولوژی شارژسریع بهره مند هستند تا باتری را هرچه سریع‌تر شارژ کنند. در ویوو ایکس ۶ پلاس شاهد دو مدل متفاوت هستیم؛ یکی با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و دیگری با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که ضخامت تلفن در نمونه‌ی دارای باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، به ۶٫۸۵ میلی متر افزایش یافته است.

اما تفاوت دیگری که بین این دو تلفن یعنی  ایکس ۶ و ایکس ۶ پلاس قابل ذکر است میزان فضای ذخیره سازی آن‌ها می‌باشد. مدل پلاس از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و مدل دیگر ۳۲ گیگابایت از این نوع حافظه را در اختیار دارد. شاید بهترین قسمت این تلفن مربوط به چیپ صوتی ES9028 DAC  باشد که در آن گنجانده شده است این اولین باری است که دنیای تلفن‌های هوشمند شاهد چنین تراشه‌ای می‌باشد. این تراشه به همراه یک چیپ صدای دیجیتال YSS-205X متعلق به شرکت یاماها می‌تواند صدای های-فای را در اختیارتان قرار دهد.

اکنون ببینیم قیمت این محصولات چه مقدار از پس انداز ها را به خود اختصاص می‌دهد؛ نمونه دو سیم کارته تلفن همراه ویوو ایکس۶ در ۱۵ آذر ماه و با قیمت ۳۹۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. همچنین قیمت نمونه ۳۰۰۰ میلی آمپری تلفن همراه ایکس ۶ پلاسنیز ۴۶۹ دلار قیمت گذاری شده و اگر قصد خرید نمونه ۴۰۰۰ میلی  آمپری را دارید باید به اطلاع برسانیم باید ۵۰۰ دلار ناقابل پرداخت کنید البته درست است که با پرداخت حدوداً ۳۰ دلار بیشتر صاحب یک تلفن همراه با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌شوید اما واقعیت اینجا است که در عمل تفاوت چندانی را در مقایسه با  با نمونه ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی احساس نخواهید کرد.

 اکنون طبق روال پست های قبلی می خواهیم نظر شما را در رابطه با این تلفن هوشمند بدانیم؛ آیا حاضرهستید که برای خرید یک آیفون اندرویدی تا این میزان پول خرج کنید؟

Vivo-X6-and-X6-Plus-2-w600 Vivo-X6-and-X6-Plus-w600 Vivo-X6-and-X6-Plus-4-w600 Vivo-X6-and-X6-Plus-5-w600 Vivo-X6-and-X6-Plus-7-w600 X6-Plus.jpg-9-w600

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Vivo-launches-metal-X6-with-4-GB-RAM-and-X6-Plus-phablet-with-top-shelf-audio-chips_id76253″ icon_color=”#f90d0d”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد کردزنگنه

نمی دونم چه حکمتیه که هر چی گوشی توی این یک سال معرفی شده یا خیلی شبیه آیفون ۶ بوده یا طراحیش ادمو یاد آیفون میندازه. اسم یکی از گوشی ها یادم نیست ولی حتی به تصویر پس زمینه آیفون هم رحم نکرده بود.

Mohammad Ghasemi

این شرکتا با سامسونگ فرقی نمیکنن هرچند همون اپلم چیزی نیس

iMohammadreza

لامصب به بیرون زدگى دوربینشم رحم نکرده!!! :wacko: :scratch: :wacko: :scratch:

ho3eine

آخرش کارمندای اپلم کپی میکنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....